چک لیست سئو به زبان ساده [ویژه ۲۰۲۰]

همانطور که میدانید، سئو باعث شده است که افراد و کسب و کارهای مختلف، روز به روز از اهمیت استفاده اصولی از سئو، و الزام استفاده از سئو برای رشد کسب و کارشان بیشتر آگاه شوند و ضرورت آن را بیشتر از هر زمان دیگری حس کنند. گویی آینده‌ی کسب و کارها با سئو گره خورده است!

از این مقاله آموزشی، هم به عنوان چک لیست سئو، و هم به عنوان یک مرجع یادگیری سریع میتوانید استفاده کنید، چرا که تمامی نکات مورد نیاز شما را گردآوری کرده ایم.

نکته: حتی اگر در زمینه‌ی سئو تازه واردید، نگران نباشید این مطلب کاملا ساده نوشته شده و مناسب تمام افراد مبتدی و البته حرفه ای هست.

الگوریتم‌های گوگل دائما در حال تغییر و تحول هستند و به سمتی پیش می‌روند که زبان انسان را بهتر درک کنند و کمتر درگیر مسائل فنی شوند. لذا توصیه ی کلی ما به شما این است که همواره محتوای خود را برای مخاطب و البته انسان بنویسید نه ربات!

تا انتهای مطلب همراه ما باشید… قطعا این مطلب نمی‌تواند کامل‌ترین و بهترین نسخه باشد، اما نتیجه‌ی ساعت ها تلاش است و خوشحال می‌شویم اگر ایرادات آن را برای ما بفرستید و در جهت رشد جامعه‌ی سئو موثر باشید. همچنین شماره بنداری این نکات صرفا جهت ایجاد نظم است و به معنای ترتیب اهمیت نیست.

پیشنهاد خوب

پیشنهاد شخصی من به شما این است که ابتدا در آزمون سئو پایه شرکت کنید تا نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنید و سپس این مطلب را با دقت بخوانید و دوباره در آزمون شرکت کنید. با این روش می‌توانید از یادگیری مطالب اطمینان حاصل کنید.

چک لیست سئو ۲۰۲۰

۱- گوگل توانایی جستجوی معنا را دارد.

دیگر نیازی نیست که حتما کلیدواژه‌های شما عینا استفاده شوند؛ گوگل توانایی دارد که معنای عبارات را هنگام جستجو در نظر بگیرد و مطالب مرتبط را بدون تطبیق دقیق کلمات پیدا می‌کند.

۲- استفاده از عبارت کلیدی در مکان درست

 

اهمیت مکان کیوردها در سئو

Keyword یا همان عبارت کلیدی مهم‌ترین رکن یک پست محسوب می‌شود. گوگل به وسیله‌ی این عبارات کلیدی جستجو را انجام می‌دهد و محتوای شما را رتبه‌بندی می‌کند. این مسئله که عبارات کلیدی به اندازه‌ی کافی در متن تکرار شود، اهمیت دارد؛ اما جایگاه و مکانی که این عبارات نوشته می‌شوند نیز همانقدر اهمیت دارد.

توصیه می‌شود در عنوان محتوا، آدرس صفحه و ۱۰۰ کلمه‌ی اول متن یکبار از عبارت کلیدی اصلی استفاده شود.

۳- بیش از حد از کلمه کلیدی استفاده نکنید!

اگر در متن و صفحه‌ی محتوای خود از عبارات کلیدی بیش از حد استفاده کنید اصطلاحا keyword stuffing رخ می‌دهد و الگوریتم گوگل شما را به عنوان یک فرد متقلب در نظر می‌گیرد. در نتیجه سایت شما جریمه خواهد شد و در نتایج نشان داده نمی‌شود.

اما این حد چقدر است؟ سعی کنید همواره چگالی عبارات کلیدی در متن شما بین ۲ تا ۴ درصد باشد و به بیش از ۵ درصد نرسد!

۴- مدت زمان حضور کاربر در صفحات خود را بالا ببرید.

 

تاثیر time on page در سئو

 

هنگامی که یک شخص عبارتی در گوگل سرچ می‌کند؛ نتایج نشان داده می‌شوند و اگر فرد به سراغ اولین سایت نشان داده شده برود و سپس دکمه‌ی back را بزند و به صفحه دوم نتایج وارد شود؛ گوگل می‌فهمد که کاربر نتیجه‌ی اول در جستجو را مفید ندانسته. در نتیجه جایگاه سایت در نتایج جستجو پایین می‌آید.

 

تاثیر time on page در سئو

 

اما چه کار کنید که مدت زمان حضور کاربران در سایت شما بیشتر شود؟ از زیرعنوان‌های زیاد استفاده کنید. یعنی متن خود را به بخش‌های کوچکتر تقسیم کنید. آمار نشان می‌دهد که اگر یک متن برای خواندن راحت باشد، افراد مقدار بیشتری از متن را می‌خوانند.

۵- عبارات کلیدی پیشنهادی را بیابید.

با استفاده از ابزارهای مختلف مانند kewordtool.io و گوگل می‌توانید عبارات کلیدی پیشنهادی برای موضوعات خود را به راحتی پیدا کنید.

 

تحقیق عبارات کلیدی برای سئو

 

اگر موضوع مدنظر خود را در نوار جستجوی گوگل بنویسید، ۱۰ عبارت پیشنهادی به شما نشان داده می‌شود که می‌توانید در قسمت تنظیمات مرورگر خود این تعداد را افزایش دهید. همچنین سعی کنید در حالت ناشناس مرورگر یا  incognito گوگل را باز کنید تا جستجوهای قبلی شما بر عبارات پیشنهادی اثرگذار نباشد.

از این عبارات به عنوان عبارت کلیدی اصلی و در متن خود استفاده کنید.

۶- از کلمات کلیدی برای تصاویر استفاده کنید.

در قسمت عنوان، توضیحات و تگ آلت Alternative tag تصاویر موجود در محتوای خود، سعی کنید از عبارت کلیدی اصلی و عبارات هم خانواده با آن استفاده کنید.

با اینکار می‌توانید از طریق تصاویر در جستجوی گوگل بخش image جایگاه خوبی به دست آورید.

۷- دائما سایت خود را آپدیت کنید.

سعی کنید دائم و مرتب سایت خود را به روز کنید و محتواهایی ارزشمند و مخاطب پسند منتشر کنید. راز موفقیت بلاگ‌های معروف و ویکی پدیا این است که دائما با محتواهای جدید آپدیت می‌شوند.

۸- تفاوت تگ H1 و عنوان صفحه

همیشه تصور می شود که تگ h1 همان عنوان صفحه است اما باید بدانید که چنین نیست. برخی از تفاوت های اصلی این دو:

  • تگ عنوان یا همان title، در نتایج موتورهای جستجو نشان داده می‌شود و در قسمت اسنیپت عنوان اصلی است.
  • تگ عنوان به صورت بصری در صفحه نمایش داده نمی‌شود ولی بخشی از صفحه است و در قسمت عنوان مرورگر نمایش داده می‌شود. این تگ در <header></header> قرار می‌گیرد.
  • تگ  H1 هنگامی که کاربر در حال مشاهده‌ی صفحه است به وی نمایش داده می‌شود.
  • تگ title یک سیگنال قوی و مهم به موتورهای جستجو می‌فرستد و به آنها می‌گوید که این صفحه در مورد چه موضوعی است.

۹- بر روی بهینه سازی صفحات برای موبایل تمرکز کنید.

اصطلاح mobile-first indexing توسط گوگل استفاده شده است که بدین معناست: اکنون گوگل نسخه‌ی سایت شما برای موبایل را به عنوان نسخه‌ی اصلی در نظر می‌گیرد.

تجربه کاربر یا همون ux در رتبه‌بندی صفحات اهمیت بسیار بالایی دارد و اگر سایت شما برای نمایش در موبایل به قدر کافی خوب نیست، باید آن را بهبود ببخشید یا منتشر افت رتبه‌ی سایت باشد.

۱۰- طول محتوا

طول یک محتوا به موضوع آن محتوا بستگی دارد به صورتی که در برخی موارد میبینیم که محتواهای خبری ۴۰۰ کلمه هستند و همین مقدار کافیست.

اما در کل بررسی ۱۰ نتیجه‌ی اول در گوگل نشان می‌دهد که محتواهایی که بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه هستند، در صفحه‌ی اول نشان داده می‌شوند.

گوگل محتواهای طولانی تر و عمیق تر را نسبت به محتواهای سطحی بیشتر دوست دارد.

۱۱- محتواهای قدیمی خود را ویرایش کنید.

گاهی اوقات به سراغ محتواهای قدیمی خود که از جایگاهشان راضی نیستید بروید و سعی کنید تغییراتی هرچند کوچک در متن و عنوان محتوا ایجاد کنید.

همچنین می‌توانید توضیحات متا را نیز تغییر دهید. مادامی که آدرس پست شما تغییر نکرده باشد، گوگل محتوا را به عنوان محتوای تکراری در نظر نمی‌گیرد نگران نباشید.

پس از مدتی شاهد رشد ترافیک پست قدیمی و بدون بازدید خود خواهید شد.

۱۲- سرعت سایت و سرعت صفحه

بله سرعت صفحه و سرعت سایت متفاوتند. سرعت صفحه مدت زمانی است که طول می‌کشد یک صفحه بارگذاری شود و تمام مطالب آن به کاربر نمایش داده شوند. اما سرعت سایت به سرعت تمام صفحات بستگی دارد و مقوله‌ای پیچیده تر است.

کاربران بیشتر سرعت صفحه را درک می‌کنند و سرعت سایت است که در سئو موثر است. البته سرعت سایت در ux و تجربه‌ی کاربر نیز تاثیرگذار است.

۱۳- استفاده از لیزی لود

سعی کنید در سایت خود از مکانیسم لیزی لود استفاده کنید. این مکانیسم به شما امکان افزایش سرعت لود سایت را می‌دهد.

با استفاده از لیزی لود شما می‌توانید کاری کنید که تمام تصاویر محتوا یکجا دانلود نشوند و مطابق با نیاز کاربر دانلود شوند در نتیجه سرعت لود صفحات شما بالاتر می‌رود و این موضوع مطلوب گوگل است.

۱۴- Breadcrumb

Breadcrumb مسیر رسیدن شما به هر مطلب در سایت را نشان می‌دهد.

 

چک لیست سئو 2020

 

سعی کنید از breadcrumb در سایت خود استفاده کنید. این کار نه تنها بر سئو تاثیرگذار است؛ بلکه بر روی ux و تجربه‌ی کاربر تمرکز می‌کند.

۱۵- از تصاویر وکتور استفاده کنید.

سعی کنید بیشتر از تصاویر وکتور که قابلیت تغییر سایز و مقیاس دارند در مطالب خود استفاده کنید. بدین صورت افراد می‌توانند در دیوایس‌ها و وسایل مختلف، سایز تصاویر مناسب خود را مشاهده کنند. معمولا فرمت اینگونه تصاویر SVG است.

این کار باعث می‌شود که تصاویر با کیفیت بهتری در هر سایزی نمایش داده شوند و در نتیجه تجربه‌ی کاربری را بهبود می‌بخشد.

۱۶- استفاده از CDN و هاست پر سرعت

همانطور که در نکته‌ی قبلی گفتیم، سرعت سایت در سئو بسیار موثر است و هرچه سرعت سایت بهتر باشد رتبه نیز بهتر خواهد بود.

CDN  و هاست قوی‌تر می‌تواند راهکار مناسبی جهت افزایش سرعت لود صفحات سایت باشد.

CND به صورتی عمل می‌کند که وقتی کسی درخواست مشاهده‌ی سایت شما را دارد، از نزدیک‌ترین سرور به آن شخص، سایت شما لود می‌شود.

۱۷- از ابزارهای بررسی ترافیک سایت استفاده کنید.

معروف ترین ابزار در این زمینه گوگل آنالیتیکس است که نسخه‌ی رایگان آن در دسترس قرار دارد. از google analytics برای بررسی روند ترافیک سایت خود و صدها آمار گیری دیگر می‌توانید استفاده کنید. تعلل نکنید و همین حالا این ابزار را برای سایت خود فعال کنید (فراموش نکنید که اگر از وردپرس استفاده می‌کنید باید پلاگین MonsterInsights را در سایت خود فعال کنید.) همچنین ابزار سرچ کنسول گوگل نیز می‌تواند بسیار مفید و کمک کننده باشد.

۱۸- نرخ  CTR را افزایش دهید.

نرخ CTR در ابزار سرچ کنسول (search console) برای سایت شما مشخص است. این نرخ به معنای تعداد کلیک تقسیم بر تعداد نمایش است. برای افزایش CTR لازم است که عنوان‌های جذابی بنویسید که بتواند مخاطب را جذب کند.

سعی کنید از پرانتز یا براکت برای نشان دادن اهمیت در عنوان ها استفاده کنید. همچنین توضیحات متا یا همان meta description قوی‌تر و جذاب تری بنویسید. قدرت کلمات را دست کم نگیرید!

۱۹- صفحات زامبی را حذف کنید.

صفحاتی که ورودی ندارند و ترافیکی وارد سایت شما نمی‌کنند زامبی هستند.

تجربه نشان داده است که سایت‌ها پس از حذف صفحات زامبی خود، در رتبه‌بندی گوگل به جایگاه بهتر و بالاتری رسیده‌اند. اگر شما ۴۰ صفحه و محتوای ارزشمند و پر بازدید داشته باشید بهتر از این است که ۲۴۰ صفحه داشته باشید که فقط ۴۰ صفحه شاخص هستند و بازدید دارند! اما حتما عوامل مختلفی را پیش از حذف کردن صفحات در نظر بگیرید و بررسی کنید که چرا این صفحات هیچ بازدیدی ندارند و آیا ویرایش آنها می‌تواند موثر باشد.

در آخر اگر هیچ راهی برای بازگرداندن این صفحات وجود نداشت و این صفحات اضافه بودند آنها را حذف کنید.

۲۰- مطمئن شوید سایت شما توسط موتورهای جستجو دیده می‌شود.

برای چک کردن این که سایت شما index شده است یا خیر می‌توانید از ابزارهای index که در سایت duplichecker.com وجود دارند، استفاده کنید.

همچنین در صورت index نبودن می‌توانید درخواست ping برای تمام موتورهای جستجو ارسال کنید.

نسخه‌ی کامل تر همین مطلب رو می‌توانید از لینک زیر دانلود کنید.

۲۱- چکاپ ماهانه‌ی سئو

سعی کنید هر هفته در حد ۵ دقیقه زمان بگذارید و لینک‌های خراب شده و مشکلات سایت خود را پیدا کنید. همچنین حتما ماهانه سئوی سایت خود را با استفاده از گوگل سرچ کنسول بررسی کنید و اگر ایراداتی در نقشه سایت یا فایل‌های فنی سایت وجود دارد رفع کنید تا بتوانید همواره در بهترین نتایج جستجو حضور داشته باشید.

۲۲- گواهی ssl

برای سایت خود گواهی و اعتبارسنج SSL را فعال کنید. گوگل برای سایت‌هایی که از طریق HTTPS در دسترس هستند، امتیازی در نظر گرفته است و سرعت بهبود رنک آنها را افزایش می‌دهد. احتمال دارد در آینده این مورد برای گوگل به یکی از فاکتورهای مهم تبدیل شود.

بهرحال هر صفحه‌ای که با اطلاعات کاربران سر و کار دارد باید به درستی رمزنگاری شود و امنیت اطلاعات در آن برقرار شود.

گواهی ssl

۲۳- انکرتکست

Anchor text به متنی گفته می‌شود که بر روی لینک‌ها نوشته می‌شود. به عنوان مثال در عبارت اینستاگرام چ یاب کلمه ی “اینستاگرام چ یاب” انکر تکست است. هنگامی که چندین سایت با یک انکر تکست به سایتی دیگر لینک دهند، آن سایت با آن انکرتکست توسط گوگل معتبر شناخته می‌شود.

البته به یاد داشته باشید گوگل و الگوریتم‌های آن به سرعت در حال پیشرفت هستند و شما باید مراقب باشید تا لینک‌ها با یه انکرتکست تکراری به سایت شما اشاره نکنند. اگر چندین لینک با انکرتکست متفاوت و کلمات کلیدی مشابه و هم خانواده، به سایت شما اشاره کنند؛ گوگل سایت شما و لینک سازی برای سایتتان را طبیعی تلقی می‌کند و جریمه نخواهید شد.

۲۴- به صفحات داخلی سایت خود لینک دهید.

بسیاری از سایت‌ها به صورت خودکار مطالب دیگر سایت را در انتهای هر پست معرفی می‌کنند و به آنها لینک می‌دهند. اما اگر سایت شما به صورت خودکار اینکار را انجام نمی‌دهد می‌توانید در طول متن خود سایر صفحات سایتتان را لینک کنید تا کاربران به آن صفحات نیز مراجعه کنند و این مسئله باعث کاهش درصد بانس ریت و در نتیجه بهبود سئوی سایت می‌شود.

۲۵- به سایت‌های معتبر لینک دهید.

تجربه می‌گوید که اگر شما در مطلب خود به سایت‌های معتبر در حوزه‌ی فعالیتتان لینک دهید؛ چه به عنوان منبع و چه به عنوان دیگری، باعث بهبود سایتتان می‌شود. اما گوگل معتقد است که تمام لینک‌های درون یک محتوا به خوبی و با دقت بررسی می‌شوند ولی لینک خارجی به عنوان یک فاکتور رده بندی استفاده نمی‌شود.

البته دقت داشته باشید که به سایت‌های مرتبط با موضوع خود لینک دهید و این سایت‌ها معتبر باشند. با کلیک کردن کاربران شما بر روی این لینک‌ها، موتور جستجو سایت شما را به عنوان یک سایت معتبر در حوزه‌ی خودتان شناسایی می‌کند و باعث می‌شود جایگاه شما بهبود ‌یابد. همچنین تعداد لینک‌های خروجی شما نباید بیش از حد باشد.

۲۶- لینک های فالو و نوفالو

لینک‌های فالو همان لینک‌هایی هستند که روزانه مشاهده و استفاده می‌شوند. این لینک‌ها به سئوی سایت کمک می‌کنند و همچنین به عنوان لینک شمرده می‌شوند.

لینک‌های نوفالو لینک‌هایی هستند که در کد html آنها عبارت nofollow وجود دارد و این عبارت به موتورهای جستجو می‌گوید که من را به عنوان یک لینک در نظر نگیرید. این نوع لینک‌ها هیچ تاثیری در سئوی سایت ندارد و اصلا شمرده نمی‌شوند.

<a href=”http://www.website.com/” rel=”nofollow”>Link Text</a>

۲۷- موارد استفاده ای لینک‌های نوفالو

دنیای اینترنت بدون لینک‌های نوفالو، دنیایی پر از اسپم خواهد بود. موارد زیر، مواردی هستند که بهتر است از لینک‌های نوفالو برای آنها استفاده شود:

  • لینک paid یا خریداری شده: گوگل اعلام کرده‌است که لینکهای تبلیغاتی تاثیری در سئو ندارند.
  • کامنتها
  • انجمن ها
  • هر سایتی که از نظر گوگل محتوای قابل اطمینان و موثقی ندارد.

۲۸- تبلیغات گوگل تاثیری در سئو ندارد.

بر خلاف باور رایجی که وجود دارد، تبلیغات در گوگل یا همان google adwords هیچگونه تاثیری بر سئوی سایت ندارد و صرفا بازدیدکننده‌ی سایت را افزایش می‌دهد و در نتیجه‌ی افزایش بازدید، رنک الکسای سایت بهبود می‌یابد.

۲۹- بک لینک

بک لینک به لینک‌هایی گفته می‌شود که از سایتی به سایت دیگر اشاره می‌کنند.

بنابراین بک لینک های سایت شما همان هایی هستند که سایت‌های دیگر در خود جای داده‌اند و به صفحات سایت شما اشاره می‌کنند.

لینک سازی و بک لینک های قوی می‌تواند تاثیر شگرفی در سئوی سایت داشته باشد.

۳۰- تفاوت SEO و SEM

SEM مخفف Search Engine Marketing به معنای بازاریابی موتورهای جستجو است و SEO مخفف Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است که این مفاهیم نشان می‌دهد SEO زیر مجموعه‌ای از SEM است.

SEM همچنین با نام بازاریابی اینترنتی شناخته می‌شود. به عبارت دیگر سئو به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است و به دنبال بهبود رنک سایت در نتایج ارگانیک موتورهای جستجوست ولی SEM در زمینه‌های دیگری نیز فعالیت دارد و هدف آن این است که ترافیک بیشتری از موتورهای جستجو به سمت سایت شما هدایت شوند.

به عنوان مثال استفاده از PPC به معنای تبلیغات کلیکی در گوگل، در سئوی سایت شما تاثیر نمی‌گذارند؛ اما زیرمجموعه‌ی SEM محسوب می‌شوند. و SEM هیچ کمکی به سئوی سایت نخواهد کرد.

۳۱- اقیانوس آبی و قرمز

مفهومی به نام اقیانوس آبی و قرمز در بخش تحقیق کلمه کلیدی مطرح می‌شود.

برخی از کلمات کلیدی کمتر از برخی دیگر جستجو می‌شوند. کلماتی که کمتر جستجو می‌شوند در اقیانوس آبی و کلماتی که خیلی بیشتر جستجو می‌شوند در اقیانوس قرمز قرار می‌گیرند.

در اقیانوس آبی می‌توان راحت تر به صفحه‌ی اول نتایج جستجو رسید ولی در اقیانوس قرمز رقابت خیلی شدیدتر است و به راحتی نمی‌توان به صفحه‌ی اول نتایج رسید.

در کل مفهوم اقیانوس آبی برای محیط‌هایی با رقابت کمتر و اقیانوس قرمز برای محیط‌هایی با رقابت شدید کاربرد دارد.

اقیانوس آبی و قرمز در کسب و کار

۳۲- پاپ آپ را حذف کنید.

تبلیغات و صفحات پاپ آپ را از نسخه موبایل خود حذف کنید. از سال ۲۰۱۷ گوگل اعلام کرد که سایت‌هایی که هنوز از این نوع تبلیغات استفاده می‌کنند جریمه خواهند شد.

۳۳- ترافیک تکراری

جالب است بدانید که سایت‌هایی که بازدیدکنندگان آنها تکراری هستند، سریعتر در گوگل جایگاه بهتری پیدا می‌کنند.

۳۴- Dwell Time

گوگل به مدت زمان dwell time اهمیت زیادی می‌دهد. dwell time به معنای مدت زمانی است که کاربران در سایت شما می‌مانند؛ کاربرانی که از طریق جستجوی گوگل وارد سایت شما شده‌اند.

این مفهوم گاهی به عنوان long clicks  و  short clicksشناخته می‌شود. گوگل بررسی می‌کنند که کاربران چه زمانی را در سایت شما سپری می‌کنند و هرچه این مدت بیشتر باشد بهتر است.

۳۵- محدودیت متا دیسکریپشن

متا دیسکریپشن یا همان توضیحات متا، متنی‌است که در نتایج جستجو زیر عنوان مطلب شما نشان داده می‌شود. این توضیحات محدودیت طولی دارد و حد ماکزیمم آن تا چند وقت پیش ۲۰۰ کاراکتر برای کامپیوتر و ۱۷۲ کاراکتر برای موبایل بود. اما اکنون توسط گوگل به ۱۵۸ کاراکتر کاهش پیدا کرده است که نشان می‌دهد باید با دقت بیشتری توضیحات متا را بنویسید.

۳۶- محدودیت تگ عنوان

تگ عنوان یا همان تایتل به ۷۰ کاراکتر محدود است و سعی کنید این محدودیت را رعایت کنید و عنوان را بهینه سازی کنید. همچنین نسخه‌ی موبایل را برای عنوان در نظر داشته باشید.

۳۷- فقط یک تگ h1

حتما به یاد داشته باشید که هر صفحه و هر محتوا باید یک تگ h1 داشته باشد.  از چند تگ h1 برای یک صفحه هرگز استفاده نکنید.

۳۸- بررسی دلایل خروج کاربران

با استفاده از ابزارهای آنالیز، بررسی کنید ببینید کاربران بیشتر در چه صفحاتی از سایت خارج می‌شوند و سعی کنید دلایل خروج کاربران را پیدا کنید.

با رفع کردن دلایل خروج کاربران، مدت زمان حضور آنها در سایت خود را به مرور افزایش دهید و در نتیجه شاهد بهبود سئوی سایت خود باشید.

۳۹- landing page

صفحه ی فرود یا همان landing page می‌توان گفت مهم‌ترین صفحات سایت محسوب می‌شوند. هنگامی که کاربر در مورد موضوعی جستجو می‌کند و بر روی سایت شما در نتایج جستجو کلیک می‌کند، به صفحه‌ای از سایت شما هدایت می‌شود که بدان صفحه landing page می‌گویند. همین موضوع باعث شده است که طراحی صفحه‌ی فرود در موفقیت سایت نقش بسزایی داشته باشد.

۴۰- ویدیو پادشاهی می‌کند.

درست است محتوای متنی و تصویری از اهمیت بسیاری بالایی برخوردارند اما در دنیای امروزه ویدیوها بسیار پرطرفدار هستند. همین حالا یک استراتژی برای تولید محتوای ویدیویی خود در نظر بگیرید.

با نظراتتون در انتهای پست مشوق ما باشید…

چندکلام با چ یاب:

امیدوارم که این چک لیست سئو برای شما مفید واقع شود و بتوانید در دسترسی به اهداف خود از آن استفاده کنید. خوشحال می‌شویم اگر تجربیات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین همانطور که گفتیم در انتهای این مطلب دانش سئوی خود را حتما به چالش بکشید و نتایج خود را در صفحات اجتماعی با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

راستی! تلگرام چ یاب رو برای با خبر شدن از آخرین دوره‌های آموزشی، محصولات و تخفیف های ویژه دنبال کنید.

اشتراک با:
من رو با خبر کن!
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
0
میدونید که نظر شما برامون مهمه! برامون بنویسید ...x
()
x