بازاریابی محتوا چیست؟ و چه تفاوتی با تولید محتوا دارد؟

بازاریابی محتوا چیست
دوره جامع یادگیری پایتون

قطعا شماهم از اهمیت بازاریابی محتوا آگاه هستید. بازاریابی محتوا هم در شرکت های بزرگ و هم در کسب و کارهای کوچک مورد استفاده قرار میگیرد و به شدت هم تاثیرگذار است.

در این پست باهم درباره چیستی بازاریابی محتوا، تاریخچه، اهمیت آن و سایر مسائل مهم صحبت می کنیم. حتما با ما همراه باشید.

معنای دقیق بازاریابـی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا یک رویکرد استراتژیک بازاریابی است که هدف آن ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند ، مرتبط و مداوم برای جذب مخاطبین جدید و حفظ مخاطبان قبلی است. همچنین در راستای سودآوری کسب و کار، مخاطبان را به مشتری تبدیل می کند.

برای تعریف بهتر بازاریابـی محتوا می توانید آن را با استفاده از محصولات یا خدمات خود مقایسه کنید. هنگام ایجاد محتوای فروش ، شما به معنای واقعی کلمه در تلاش هستید تا مردم را متقاعد کنید که برند شما بهترین است و محصولات و خدمات شما برای آنها مناسب است!

به عبارت ساده تر ، بازاریابی محتوا مربوط به ارائه مطالب مناسب و مفید به مخاطبان فعلی است، که به آنها در حل مسائل خود کمک خواهد کرد. برای تعریف بیشتر بازاریابی محتوا ، می توانید آن را به عنوان محتوایی در نظر بگیرید که نقطه نیازهای مشتری و مشکلاتی که ممکن است تجربه کند، را هدف می‌گیرد.

بازاریابـی محتوا چشم ها را به خود جلب می کند و با ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای رایگان و با ارزش ، مخاطبان بالقوه را به مشتری تبدیل می کند. بازاریابی محتوا به شرکتها کمک می کند تا وفاداری به برند را در مخاطبان خود ایجاد کنند.

بازاریابی محتوا چیست

در این روند، شرکت ها اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مصرف کنندگان به صورت رایگان قرار می دهند و تمایل به خرید محصولات خود را در مخاطبان ایجاد می‌کنند. این شکل نسبتاً جدید بازاریابی، شامل فروش مستقیم نمی شود. درعوض ، اعتماد ایجاد می‌کند و ارتباط موثری با مخاطب برقرار می‌شود.

تمرکز اصلی در فرایند بازاریابی محتوا، باید نیاز مشتری باشد. هنگامی که یک کسب و کار نیاز مشتری را تشخیص دهد، می تواند اطلاعات را در قالب های مختلفی از جمله اخبار ، ویدئو، روزنامه، کتابهای الکترونیکی، اینفوگرافیک ها، خبرنامه های ایمیل، پادکست ها و … به صورت پرسش و پاسخ و یا هر نوع دیگری ارائه دهد. عکس، وبلاگ و … بیشتر متعلق به کانال دیجیتال هستند.

بازاریابی محتوای دیجیتال یک فرایند مدیریتی است که از کانالهای الکترونیکی و دیجیتالی برای شناسایی، پیش بینی و برآورده کردن نیازهای مخاطب خاص خود استفاده می‌کند. این روند باید به طور مداوم پیگیری شود و رو به روز به محتواها افزوده شود تا بر رفتار مشتریان تأثیر بگذارد.

تاریخچه بازاریابی محتوا

در واقع تاریخچه بازاریابی محتوا از زمان غارنشینان با نقاشی هایی که بر روی غارها می کشیدند، آغاز شده است! اما به طور رسمی از سال 1730 میلادی توسط مردی به نام بنجامین فرانکلین شکل گرفته و در دهه های بعد، توسط افراد مختلف پیشرفت کرده است.

تفاوت بازاریـابی محتوا و تولید محتوا چیست؟

اگر این سوال هم برای شما پیش آمده، باید بگوییم که درگیر سوال خوبی شدید. این سوال خیلی مهم است به این دلیل که شاید بزرگترین خطایی که کسب و کارها در بازاریابی محتوا مرتکب می شوند، این است که بازاریابی محتوا و تولید محتوا را برابر می‌دانند.

شاید فکر کنید تولید محتوا و بازاریابی محتوا دو اصطلاح بسیار نزدیک به هم هستند اما در اصل این دو باهم متفاوت اند. به طور کلی نوشتن محتوا بخشی از کل برنامه بازاریابی محتوا است. از آنجا که این دو، چندین ویژگی و نقش همپوشان دارند، می خواهم آنها را با توجه به نحوه انجام کار، تفکیک کنم.

تولید محتوا استفاده از کلمات در قالب های متنوع و به خصوص نوشتاری است، که برای برقراری ارتباط، دادن اطلاعات، دانش، سرگرمی و داده به خوانندگان و مخاطبان در وبلاگ، رسانه های اجتماعی، وب سایت، کتابهای الکترونیکی، توضیحات محصول و … استفاده می‌شوند.

 

کانتنت مارکتینگ

 

تولید محتوا شامل طیف گسترده تری از موضوعاتی ست که می توانید پوشش دهید، به عنوان یک تولید کننده محتوا، وظیفه شماست که محتوا را ایجاد کنید. این مسئله می‌تواند تحت عنوان ایمیل یا همان داستان و شعر و … باشد.

در بازاریابی محتوا، محتوای شما باید با هدف ارائه خدمات، فروش یک محصول و یا تبلیغات به شکلی خاص تولید شود. بدین منظور، ممکن است شما نیاز داشته باشید که دارای سابقه بازاریابی و بهینه سازی موتور جستجو باشید تا به مشتری اطمینان دهید که آنچه که برای آنها می نویسید در معرض دید قرار خواهد گرفت.  به نوعی بازاریـابی محتوا به معنای ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای رایگان و با ارزش برای جذب و تبدیل مخاطب به مشتری وفادار است.

در واقع “محتوا ابزار بازاریابی محتواست.”

 

بازاریابی محتوا چیست | مزایای بازاریابی محتوا

 

 

تولید سرنخ در بازاریابی محتوا

 

کلام آخر

اگر تعریف دقیقی از تولید محتوا در ذهن شما نقش نبسته است، پیشنهاد ما به شما این است که مقالات تولید محتوا چیست و انواع محتوا؟  را حتما مطالعه کنید تا راحت تر بتوانید بازاریابی محتوا را درک کنید.

از اینکه مقاله را کامل مطالعه کردید کمال تشکر را داریم اگر نظر، پیشنهاد، و سوالی دارید حتما آن را با ما به اشتراک بگذارید.

راستی! تلگرام چ یاب رو برای با خبر شدن از آخرین دوره‌های آموزشی، محصولات و تخفیف های ویژه دنبال کنید.

منابع:


سوالات مهم

 

بازاریابی محتوا چشم ها را به خود جلب می کند و با ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای رایگان و با ارزش ، مخاطبان بالقوه را به مشتری تبدیل می کند. بازاریابی محتوا به شرکتها کمک می کند تا وفاداری به برند را در مخاطبان خود ایجاد کنند.

تولید محتوا استفاده از کلمات در قالب های متنوع و به خصوص نوشتاری است، که برای برقراری ارتباط، دادن اطلاعات، دانش، سرگرمی و داده به خوانندگان و مخاطبان در وبلاگ، رسانه های اجتماعی، وب سایت، کتابهای الکترونیکی، توضیحات محصول و … استفاده می‌شوند.

شاید فکر کنید تولید محتوا و بازاریابی محتوا دو اصطلاح بسیار نزدیک به هم هستند اما در اصل این دو باهم متفاوت اند. به طور کلی نوشتن محتوا بخشی از کل برنامه بازاریابی محتوا است.

 
اشتراک با:
من رو با خبر کن!
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
0
حتما برامون کامنت بزارید! مشتاقانه منتظرتونیم ...x