در این مقاله درباره انواع محتوا صحبت میکنیم و شاخههای مختلفی که دارد را باهم مورد بررسی قرار می دهیم. تا شما بتوانید به راحتی متوجه علاقه خود شوید.
اما پیش از آن از شما می خواهم خودتان را با هیچکس دیگری مقایسه نکنید. چون یک نفر دیگر با این فرمت محتوایی توانسته موفق شود یا درآمد بیشتری دارد من هم آن را انتخاب میکنم؛ این جمله کاملا اشتباه است! این را در نظر بگیرید که شما در هر زمینه ای جای پیشرفت و موفقیت دارید.
در ابتدا یک تعریف ساده و کوتاه از تولید محتوا میگویم. به هر نوع تولید و انتقال اطلاعات متنی، ویدیویی، صوتی و یا پادکست و …. تولید محتوا گفته میشود. شاید شما روزانه همین کار را انجام دهید مثلا با گذاشتن یک پست و نوشتن کپشنی برای آن و یا با معرفی یک محصول به مخاطبتان و … . اگر مایل هستید بیشتر در مورد تولید محتوا و چیستی آن مطالعه کنید، مقالهی تولید محتوا چیست؟ را از دست ندهید.
تا انتهای مقاله همراه ما باشید و هرجا سوال و یا نظری داشتید با در میان بگذارید.
محتوای متنی
محتوای متنی یکی از معروفترین و شناختهشدهترین انواع محتوا محسوب میشود. با یک مثال به تعریف تولید محتوای متنی میپردازیم؛ فرض کنید یک محصول را به شما میدهند که میتواند یک مدل گوشی، کتاب یا هر وسیله دیگری باشد و سپس از شما میخواهند متنی بنویسید متناسب با آن هدفی که دارید. مثلا آن محصول را نقد کنید و یا به شکلی خلاقانه آن را به مخاطب معرفی کنید. این کار شما را به یک کپی رایتر تبدیل میکند.
نکته ی خیلی مهم
کپی رایت با املای copy write از خانوادهی تبلیغ نویسی محسوب میشود و با copy right به معنای حق نشر متفاوت است.
در واقع شما باید با رعایت یک سری اصول و قواعد، متنی بنویسید که مخاطب را به سمت خود جذب کند. که البته نوشتن این سبک از محتوا، ادبیات و نگارش مخصوص به خود را دارد. همچنین گاهی باید رفتار مخاطب هدف خود را آنالیز کنید تا در نوشتن یک محتوای متنی موفق عمل کنید.
به طور مثال فرض کنید میخواهید یک کتاب را معرفی کنید. باید با کمی خلاقیت، یک مفهوم کلی از متن کتاب را چنان پر رمز و راز بیان کنید که مخاطب شما برای کشف این راز و لمس تعاریف، حاضر به خرید کتاب شود. توضیحات شما باید به قدری قوی باشد که بتواند ذهن مخاطب را درگیر کند و در نتیجه تشنهی یافتن ادامه بحث چالش برانگیز شما باشد. اما دقت کنید که در عین حال محتوای متنی شما نباید انقدر پیچیده باشد که به دور از تصور مخاطبان و کاربرانتان باشد.
کمی اطلاعات هیجان انگیز و مفید میتواند برای شما بسیار موفقیت آفرینتر از یک صفحه توضیح بیمفهوم و خستهکننده باشد. این سبک از تولید محتوا طرفداران مخصوص خودش را دارد و خیلی هم رایج و البته جذاب است.
محتوای تصویری
تولید محتوای تصویری میتواند فقط تولید و انتشار یک عکس باشد. در این سبک از تولید محتوا، مخاطب خیلی راحت با شما ارتباط برقرار میکند. لازم نیست برای شروع تولید محتوای تصویری حتما بهترین سیستم و یا دوربین را داشته باشید؛ بلکه میتوانید با همان امکاناتی که در دسترستان است کار خود را آغاز کنید. تصویر، عکس، اینفوگرافیک، ویدیو، اسلاید و … از انواع محتواهای تصویری محسوب میشوند که در ادامه به بررسی محتوای ویدیویی و اینفوگرافیک خواهیم پرداخت.
محتوای اینفوگرافیک
یکی از انواع محتوا و محتوای تصویری، محتوای اینفوگرافیک است. شما با قراردادن عکس محصول مورد نظر و نوشتن توضیحات کلی درباره ویژگی های کاربردی آن بر روی عکس، یک اینفوگرافیک تولید کردهاید. به وسیلهی این محتوای تصویری به مخاطب خود اطلاعات کوتاه، مختصر و مفیدی را منتقل میکنید. این روش امروزه خیلی مورد توجه کاربران قرار گرفته است.
اگر مایل هستید یک بنر اینفوگرافیک طراحی کنید، محتوای آموزش ساخت و طراحی اینفوگرافیک، را از دست ندهید.
محتوای ویدیوئی
شما می توانید با گذاشتن ویدیو در هر رسانه اجتماعی اقدام به تولید محتوا کنید. محتوای ویدیویی به عنوان یکی از انواع محتوای تصویری، آمار بیشتری در جذب مخاطب دارد. گفته میشود که آیندهی تولیدمحتوا در گرو تولید محتوای ویدیویی است. محتوای ویدیویی در روزگار دیجیتالی پادشاهی میکند، به این دلیل که ذهن مخاطب با تماشا کردن راحتتر میتواند مطالب را درک کند.
محتوای صوتی
یکی از نمونههای تولید محتوای صوتی میتواند پادکست یا رادیو باشد. در طول روز احتمالا با انواع محتوای صوتی سر و کار دارید. این سبک از تولید محتوا هم طرفداران زیادی را دارد؛ به این دلیل که در زمان شما صرفهجویی می کند.
به نظر من محتوای صوتی حتی می تواند تاثیر گذارتر از محتوای متنی و تصویری باشد چرا که ذهن ما هنگام شنیدن بیشتر درگیر مسائل خواهد شد و خلاق تر عمل خواهد کرد.
به طور مثال اگر در حال انجام کاری باشید یا در حال رانندگی به راحتی و بدون هزینه میتوانید از زمانتان استفاده بهینه کنید.
با توجه به این مسئله یکی از راههای مناسب برای انجام تبلیغات و نشان دادن کسب و کار شما، استفاده از محتوای صوتی نریشن است. برای مطالعه بیشتر، بخوانید: نریشن چیست؟
چندکلام با ج یاب:
[wpdiscuz-feedback id=”a5veevtqgu” question=”میدونید که برای ما مهم هستید! اینجا بنویسید…” opened=”0″]با توجه به این سرعت رشد تکنولوژی به نظر شما کدام روش تولید محتوا جذابتر و کارآمدتر خواهد بود؟ آیا شما به نوعی تولیدکنندهی محتوا هستید؟[/wpdiscuz-feedback]
امیدوارم که این مطلب مورد توجه و استفادهی شما دوستان قرار بگیرد. نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما بنویسید.
راستی! تلگرام چ یاب رو برای با خبر شدن از آخرین دورههای آموزشی، محصولات و تخفیف های ویژه دنبال کنید.
منبع: