راهنمای مسیر یادگیری تولید محتوا

چطور تولید کننده محتوا شویم

امروزه تولید محتوا برای کسب و کارها به یک امر واجب تبدیل شده است چرا که شما نیاز دارید برای کاربران سایت یک ارزش بسیار مهم خلق کنید تا برای کاربران ارزشمند شوید و تنها راه ارتباط موثر شما با کاربران تولید محتوا است.

تولید محتوا به سایت شما کمک میکند تا کاربران زیادی را از طریق گوگل وارد سایت کنید و تبدیل به مشتری وفادار کنید اما باید به این نکته توجه کنید که باید از محتوای سئو شده در سایت استفاده کنید.

سئو یا بهینه سازی محتوا باید طبق روش های اعلام شده از طریق گوگل انجام شود و شما میتوانید با نصب افزونه های مختلف برای سئو محتوا، به راحتی یک محتوای سئو شده را با کاربران به اشتراک بگذارید.

اگر هنوز هم تولید محتوای سایت برای شما مبهم است، با مطالعه مقاله چرا باید تولید کننده محتوا شوید میتوانید برای بسیاری از سوالات خود، پاسخ های مناسبی پیدا کنید.

اما برای تبدیل شدن به یک خالق محتوای خوب چه کاری لازم است انجام دهید؟

برای تبدیل شدن به یک تولید کننده محتوای عالی باید راه یادگیری تولید محتوا را به خوبی درک کنید و 8 گام مهم برای تبدیل شدن به یک تولید کننده محتوای عالی را طی کنید.

در ادامه تمام گام های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک تولید کننده محتوا را بررسی خواهیم کرد پس باما همراه باشید.

1- هر روز اخبار مربوط به کسب و کارتان را دنبال کنید.

پیگیری اخبار روز در روند تولید محتوای سایت کمک بسیار زیادی میکند و شما با توجه به تیترهای پرحاشیه و پرجستجو میتوانید مخاطب بسیار زیادی را جذب کنید.

برای این کار میتوانید از افرادی که در آن عرصه فعالیت دارند بپرسید که در طور روز چه اخباری را پیگیری میکنند و یا با جستجو در گوگل از تیترهای کاربر پسند و پرجستجو باخبر شوید.

همچنین کانال‌های مرتبط در تلگرام و یا پیج‌های اینستاگرام را دنبال کنید.

2- کاملا عادی رفتار کنید و سعی کنید ارتباط موثر برقرار کنید.

استفاده کردن از ادبیات سخت در تولید محتوا، امکان برقراری ارتباط با کاربران را کم میکند و امکان درک مطالب محتوا را برای کاربران بسیار سخت خواهد کرد.

سعی کنید با ادبیات ساده و با استفاده از سوال، در آخر محتوا با کاربر در ارتباط باشید تا سایت شما به یک مرجع آموزشی در حوزه کاری مورد نظر تبدیل شود.

3- پرسونای مخاطبان را مطالعه کنید.

شناخت پرسونای مخاطب، تولید محتوا را برای شما بسیار آسان خواهد کرد چرا که شما یک شناخت کامل از مخاطبان سایت را خواهید داشت و با توجه به مخاطبان اقدام به تولید محتوا کنید.

یکی از بزرگترین مزیت استفاده از پرسونای مخاطبان، امکان ارائه محتوا با توجه به علایق آنها است و همین موضوع میتواند کاربران بسیار زیادی را جذب محتوا کند.

دو مقاله زیر را بخوانید تا بیشتر با فرایند شناخت مخاطبان و پرسونا آشنا شوید:

آموزش تولید محتوا

4- روش منحصر به فرد خودتان را داشته باشید.

هر تولید کننده محتوا باید لحن منحصر به فرد خودش را داشته باشد چرا که استفاده کردن از لحن محتوایی دیگر نویسندگان یک نوع سرقت ادبی محسوب میشود و استفاده از لحن محتوایی دیگران ارزش محتوا شما را بسیار کم خواهد کرد.

بدون شک اگر شما از لحن نوشتاری خودتان در تولید محتوا استفاده کنید نتیجه بسیار خوبی خواهید گرفت.

5- محتوای جامع و کاربردی تولید کنید.

ارائه محتوای جامع و کاربردی یکی از روش های جذب مخاطب از طریق تولید محتوا است و شما به عنوان تولید کننده محتوا باید یک محتوای کاربردی و جامع که تمام نیاز کاربر را پوشش دهد، ارائه کنید. با تولید محتوای همیشه سبز قطعا می‌توانید رشد کنید.

کاربردی نوشتن یکی از اصلی ترین راه یادگیری تولید محتوا است که باید هر تولید کننده محتوا توانایی کاربردی نوشتن را در خود افزایش دهد.

برای این کار هم میتوانید درباره یک موضوع چندین مقاله مختلف را مطالعه کنید و تمام برداشت های خود را در یک کاغذ بنویسید و حالا با دانشی که با مطالعه مقاله ها کسب کردید اقدام به تولید محتوا کنید.

6- در هر فرصتی از بازاریابی محتوایی استفاده کنید.

اصلی ترین هدف از تولید محتوا در سایت بازاریابی محتوا است. تولید کننده محتوا باید تمام مراحل قیف بازاریابی را در محتوا به اجرا بگذارد. با خواندن مقاله قیف بازاریابی محتوا، بیشتر با این مبحث آشنا شوید.

به طوری که شما باید با یک استراتژی مناسب محتوایی، اول کاربران را جذب کنید و سپس اقدام به علاقه مند کردن کاربران کنید و سپس با اجرای کمپین های فروش عمل فروش محصولات را با استفاده از قیف بازاریابی انجام دهید.

شما باید به عنوان تولید محتوا مباحث بازاریابی محتوا را یاد بگیرید و دانش خود را در حوزه بازاریابی افزایش دهید چرا که موفق ترین تولید کننده های محتوا از بازاریابی محتوا برای رشد و پیشرفت محتوا استفاده می کنند.

7- در مورد کلمه کلیدی محتوا تحقیق کنید.

یکی از اصلی ترین گام های یادگیری تولید محتوا، شناخت دقیق از کلمه کلیدی مقاله است.

انتخاب کلمه کلیدی برای مقاله بسیار مهم است چرا که شما با استفاده از کلمه کلیدی بهینه، موضوع محتوا از طریق گوگل شناسایی خواهد شد و در نتایج گوگل برای کسانی که در مورد کلمه کلیدی جستجو انجام داده باشند، گوگل محتوای شما را به نمایش میگذارد.

کلمه کلیدی انتخابی را باید توسط ابزار های مانند گوگل ترند، اطلاعات آماری کلمه کلیدی مد نظر را به دست آورید و از این طریق می توانید یک کلمه کلیدی بهینه و پر طرفدار را برای محتوا انتخاب کنید.

راه یادگیری تولید محتوا

8- از محتوای کپی استفاده نکنید.

اگر می خواهید در شغل تولید محتوا موفق شوید به هیچ عنوان نباید کپی کنید.

کپی کردن محتوا و استفاده از منابع سایت های دیگر، هم در سئوی محتوا و هم در ارزش محتوای شما اثر منفی میگذارد و بعد از یک مدت خاص، شما از طرف گوگل اخطار دریافت خواهید کرد.

سعی کنید برداشت های خود از یک مقاله و یا محتوا را بنویسید. چرا که با این کار نظر شخصی شما هم به محتوای شما اضافه خواهد شد و همین موضوع ارزش شغلی تولید محتوا را بالا نگه می دارد.

جمع بندی

تولید محتوا به یک امر ضروری برای رشد سایت تبدیل شده است و همین موضوع یک شغل ارزشمندی به نام تولید کنندگان محتوا را ایجاد کرده است.

شما به عنوان تولید کننده محتوا باید روی راه یادگیری تولید محتوا بسیار حساس باشید و هر روز دانش خود را افزایش دهید. در این مقاله به بررسی 8 گام بسیار مهم برای تبدیل شدن به یک تولید کننده محتوا را بررسی کردیم.

امیدوارم اطلاعات این مقاله برای شما مفید باشد و اگر سوالی دارید، می توانید از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

راستی! تلگرام چ یاب رو برای با خبر شدن از آخرین دوره‌های آموزشی، محصولات و تخفیف های ویژه دنبال کنید.

منبع:

اشتراک با:
من رو با خبر کن!
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات