چالش های کار تولید محتوا

مهم‌ترین چالش های کار تولید محتوا

هر کار و شغلی در جایگاه خودش، خوبی‌ها و چالش‌هایی دارد. حتما قبل از انتخاب یک شغل و مهارت، این خوبی‌ها و سختی‌ها را بشناسید و مقایسه‌ای منطقی داشته باشید. تا اینجا مقالات بسیاری در مورد خوبی‌ها و جنبه‌های مثبت کار تولید محتوا منتشر کرده‌ایم، که فقط کافیست به دسته‌بندی تولید محتوا مراجعه کنید تا تمام آن‌ها را ببینید.

اما در این مقاله قصد داریم سختی‌ها و به نوعی چالش های کار تولید محتوا را با هم بررسی کنیم. اگر شما به کار تولید محتوا علاقمند هستید و مایلید تولیدکننده محتوا شوید، بهتر است پیش از اقدام، این مقاله را حتما مطالعه کنید.

همانطور که گفتم هر شغلی چالش‌های خودش را دارد، به شما بستگی دارد که با چه چالش‌هایی بهتر کنار می‌آیید. حتی ممکن است چالش‌های کار تولید محتوا برای شما جذاب باشند!

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که باید تولید کننده محتوا شوید، مقاله دلایل اهمیت تولید محتوا را بخوانید. اما اگر می‌دانید باید تولیدکننده محتوا شوید، تا انتهای این مطلب همراه من باشید.

راهنمای شغلی تولید محتوا

مهم‌ترین چالش های کار تولید محتوا

در ادامه به چندین و چند چالش و سختی کار تولید محتوا اشاره ی‌کنم. اگر فکر می‌کنید مناسب کار تولید محتوا هستید، اصلا شک به دلتان راه ندهید! حتما با تلاش و صبر می‌توانید بر تمام سختی‌های تولید محتوا غلبه کنید و پیروز میدان باشید…

تولید محتوا نیازمند مطالعه و تمرین مداوم است.

نمی‌گویم سایر شغل‌ها، به مطالعه و تمرین نیاز ندارند، اصلا! اما کار تولید محتوا تمرین و مطالعه بسیار بسیار زیادی نیاز دارد.

بهرحال کار شما به عنوان یک تولید کننده محتوا به صورتی‌ست که باید دائم در حال مطالعه و یادگیری باشید تا بتوانید مطالبی به‌روز و کاربردی برای مخاطبان خود تولید کنید.

همچنین نوشتن و تمرین کردن مهم‌ترین رکن تولید محتواست. تا زمانی که دانش و علم‌تان را به عمل تبدیل نکنید، چه فایده‌ای دارد؟

شاید لازم باشد به مدت 1 سال، روزانه 2 ساعت وقت بگذارید و مطالعه و تمرین کنید. اگر به خواندن، نوشتن و دست و پنجه نرم‌کردن با کلمات علاقمندید، اصلا دریغ نکنید و همین حالا تولید کننده محتوا شوید.

یادتان باشد این تداوم در تمرین و مطالعه است که مهم است و نباید به راحتی از آن دست بردارید!

مهم ترین چالش های تولید محتوا

روز و شب نمی‌شناسد!

برخی از مشاغل بدین صورت هستند که یک شیفت کاری مشخص دارند، مثلا شما یا روزکار هستید یا شب‌کار و یا حالات مختلف دیگر. اما کاری مثل تولید محتوا، زمان نمی‌شناسد.

در هر لحظه از شبانه روز ممکن است دست به قلم شوید و شروع به نوشتن کنید. قطعا می‌توانید با نظم و ترتیب فقط در ساعات خاصی فعالیت کنید. اما دقت داشته باشید که تولید محتوا کاملا با ذهن و تفکر شما سروکار دارد.

یعنی ممکن است نیمه‌های شب ذهنتان باز شود و تازه آن‌وقت بتوانید مطلبی که در ذهنتان هست را به خوبی بنویسید. برعکس این موضوع نیز ممکن است اتفاق بیافتد.

به عنوان مثال فرض کنید تصمیم گرفته‌اید هر روز ساعت 8 صبح شروع به نوشتن کنید و یک روز اصلا ذهنتان یاری نمی‌کند! چاره چیست؟ بهتر است در این زمان به مطالعه و یادگیری بپردازید و زمانی که احساس کردید ذهنتان به شرایط ایده‌آل و مطلوبش رسیده، شروع به نوشتن کنید.

در نتیجه نمی‌توانید دقیقا راس ساعت مشخصی هر روز فعالیت کنید، ممکن است در هر زمان و بدون مقدمه ذهنتان قفل و یا فعال شود! پس اگر می‌توانید منعطف باشید و در ساعات مختلفی به فعالیت بپردازید، تولید محتوا کاملا مناسب شماست.

البته اگر از یک زاویه دیگر به موضوع نگاه کنید، این مورد می‌تواند یک حسن و خوبی کار تولید محتوا باشد، اینکه می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز که مایل بودید فعالیت کنید.

تولید محتوا یعنی صبر و تلاش!

گاهی اوقات شغل شما به صورتی‌ست که همان لحظه و یا خیلی زود نتیجه کارتان را می‌بینید. اما تولید محتوا به مرور زمان اثربخش است و اگر دائم اینکار را انجام دهید، پس از مدتی نتیجه کارتان را خواهید دید.

ممکن است در ابتدا کمی سرخورده شوید و فکر کنید که کار شما بی‌هدف و بی‌ثمر است، اما کافیست صبور باشید و استقامت کنید و ادامه دهید تا در نهایت نتیجه کارتان را ببینید.

پس اگر فکر می‌کنید صبر نسبتا خوبی دارید و می‌توانید به صورت مداوم تلاش کنید، کار تولید محتوا را انتخاب کنید.

در مقاله ویژگی‌های یک تولید کننده محتوای خوب هم گفته بودم که اگر سرسخت و تلاشگر هستید، می‌توانید تولیدکننده محتوای خوبی بشوید.

باید آزمون و خطا کرد تا به یک سبک خوب رسید.

در کار تولید محتوا، هرگز نمی‌توان با قطعیت گفت که فلان کار اشتباه و فلان کار درست است! هرکسی سبک خاص خودش را دارد و با توجه به آن می‌نویسد.

شما هم باید مدت‌ها تلاش کنید، آزمون و خطا کنید تا سبک مناسب خودتان را پیدا کنید. البته سبک شما به مخاطب شما بستگی دارد و باید با تلاش و تکرار و تمرین، یک سبک پیدا کنید که برای مخاطبان شما جذاب باشد و در عین حال برای شما نیز راحت و ساده باشد.

بنابراین یکی از چالش های کار تولید محتوا این است که بتوانید سبکی مناسب و میانه انتخاب کنید و آن را در پیش بگیرید و موفق شوید.

همچنین این سوال که طول محتوای شما چقدر باشد، ممکن است چالش آفرین باشد. مقاله طول محتوا را بخوانید تا بیشتر در این مورد بدانید.

نیازمند خلاقیت و آزادی ذهن است.

در بخش‌های بالا نیز گفتم که ممکن است در ساعاتی از روز، اصلا ذهن شما برای نوشتن آماده نباشد و نتوانید بنویسید.

حتی می‌توان این مورد را مهم‌ترین چالش کار تولید محتوا دانست. شما برای انتخاب موضوع، نیازمند خلاقیت و ایده‌پردازی هستید و همچنین هنگام نگارش متن، باید ذهنتان فعال باشد تا بتوانید انواع و اقسام کلمات و جملات را در کنار هم قرار دهید.

البته نگران نباشید، ورزش‌ها و تمرین‌هایی هستند که مغز را به بهترین شکل ممکن پرورش می‌دهند و باعث می‌شوند پس از مدتی ذهنتان خیلی فعال‌تر شود.

در مقاله چطور خلاقیت خودمان را بهبود ببخشیم؟، 17 راهکار مهم برای افزایش خلاقیت به شما معرفی کرده‌ایم که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

چالش های کار تولید محتوا

ویرایش و بروزرسانی دائمی

کار تولید محتوا فقط معطوف به نوشتن یکباره نمی‌شود! شما دائما باید محتواهایی که نوشته‌اید را ویرایش و پیگیری کنید و مطابق با علم روز، آن را بهبود ببخشید.

هر کاری خدمات پس از فروش خاص خودش را دارد. تولید محتوا نیز از این مسئله مستثنی نیست. شما به عنوان یک تولید کننده محتوا باید به صورت مداوم محتواهایی که نوشته‌اید را رصد کنید و اگر مخاطبان نظری برای شما نوشته‌اند، آن را پاسخ دهید و یا اگر ایرادی هست برطرف کنید.

چندکلام با چ یاب

در این مقاله سعی کردم مهم‌ترین چالش های کار تولید محتوا را برای شما شرح دهم. هرکدام از این چالش‌ها و سختی‌ها را با تلاش می‌توانید حل کنید، فقط کافیست بخواهید.

اگر فکر می‌کند چالش‌های دیگری وجود دارد که جای آن‌ها در این لیست خالی‌ست، برای ما بنویسید. به نظر شما چه موارد دیگری در کار تولید محتوا چالش برانگیزند؟

همچنین منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستیم. حتما سایر مقالات تولید محتوای ما را بخوانید.

راستی! تلگرام چ یاب رو برای با خبر شدن از آخرین دوره‌های آموزشی، محصولات و تخفیف های ویژه دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
اسکرول به بالا