آموزش کسب درآمد از اینستاگرام [۹ روش رایگان!]

آموزش پولدار شدن از اینستاگرام

امروزه کمتر کسی در کشور ما وجود دارد که نام اینستاگرام را نشنیده باشد. اینستاگرام به عنوان یکی از شبکه‌های اجتماعی جدید، رشد بسیار چشمگیری داشته است. این رشد به قدری بوده که الان افراد زیادی در حال کسب درآمد از اینستاگرام هستند.

در ابتدا اینستاگرام یک برنامه‌ی ساده برای به اشتراک گذاری تصویر بود، اما الان می‌بینید که یک ابزار قدرتمند برای بازاریابی و علی‌الخصوص برندسازی است. بیایید با هم آمار مربوط به کسب و کارهای اینستاگرام را ببینیم.

 

اینفوگرافیک آمار کاربران اینستاگرام

 

با توجه به این آمار و همه‌گیری ویروس کرونا، چه بستری بهتر از اینستاگرام؟ اگر می‌خواهید بدانید چه تعداد فالور برای کسب درآمد از اینستاگرام نیاز داریم و چه راه‌هایی برای کسب درآمد از اینستاگرام وجود دارد و … ، حتما تا انتهای مطلب همراه ما باشید. همچنین تجربیات خود را از حضور در اینستاگرام، برای ما بنویسید.

البته قبلش، اینـستاگرام ما رو دنبال کنید.

چقدر فالور برای کسب درآمد از اینستاگرام، لازم است؟

طبیعی است که در اولین گام به تعداد فالورها برای کسب درآمد فکر کنید. در دو پاسخ کوتاه و بلند جواب این سوال را برای شما می‌نویسیم.

پاسخ کوتاه: فالور نیاز دارید اما نه به آن اندازه که فکر می‌کنید!

پاسخ بلند: تعداد فالورها برای کسب درآمد، به فاکتورهای متفاوتی بستگی دارد؛

  • در چه حوزه‌ای قصد فعالیت دارید؟ و رقابت در آن حوزه چطور است؟ به عنوان مثال کسب و کارهای مربوط به مد و فشن، خوراک، زیبایی و تناسب اندام از محبوب‌ترین‌های اینستاگرام هستند. ( این موضوع را هشتگ ها نشان می‌دهند! )
  • میزان مشارکت و تعامل فالورهای شما ( ۱۰۰ هزار فالور فیک، مفت نمی‌ارزد! )
  • به دنبال چه کانال‌هایی برای کسب درآمد، هستید.

خب طبیعتا هرچقدر بیشتر فالور داشته باشید، البته آن فالورهایی که مشارکت و تعامل دارند، بهتر است. همانطور که بسیاری از اکانت‌های اینستاگرام میلیون‌ها فالور دارند و به ازای هر پست درآمد دارند، شما نیز با پیج هزارتایی خود می‌توانید کسب درآمد کنید. البته همانطور که گفتم این فالورها باید تعامل داشته باشند.

چطور خیلی سریع تعداد فالورها را بالا ببریم؟

استراتژی‌های زیاد و متفاوتی برای افزایش تعداد فالور اینستاگرام وجود دارد. در اینجا چند روش برتر را معرفی می‌کنیم؛

۱- استراتژی خود را بر پایه‌ی مخاطبان هدف، شکل دهید.

۲- اکانتی حرفه‌ای با bio مناسب ایجاد کنید.

۳- سعی کنید با برندتان سازگاری داشته باشید و تم ثابتی داشته باشید.

۴- محتوای باکیفیت تولید و منتشر کنید. همچنین در سایر شبکه‌های اجتماعی خود این محتوا را بازنشر دهید.

۵- با استفاده از ابزارهای موجود، هشتگ‌های مرتبط را پیدا کنید و به پست‌های خود اضافه کنید. حداکثر ۳۰ هستگ استفاده کنید.

۶- زمانبندی درستی داشته باشید و طبق اصول پست بگذارید.

۷- کاربران را به دنبال کردن خود تشویق و ترغیب کنید.

۸- با سایر اینفلوئنسرهای حوزه‌ی خود، ارتباط برقرار کنید و ویژگی‌های آنها را یاد بگیرید.

۹- از تبلیغات در اینستاگرام استفاده کنید تا فالورهای بیشتری کسب کنید. البته دقت کنید هر تبلیغاتی خوب نیست، حتما تصویر و یا ویدیویی که برای تبلیغتان انتخاب می‌کنید باید مناسب و در خور شان برندتان باشد.

خدمات حرفه‌ای سوشال مدیا

۱۰- به جامعه‌ی اینستاگرامی‌ها ملحق شوید و فردی فعال باشید. البته دقت کنید که این جامعه حتما در حوزه‌ی کاری خودتان باشد.

درآمد شما از اینستاگرام چقدر خواهد بود؟

افراد مشهور، سلبریتی و اینفلوئنسرهای زیادی در اینستاگرام حضور دارند که حتما چند نفر از آنها را می‌شناسید. به عنوان مثال کایلی جنر یکی از سلبریتی‌های خارجی است که به ازای هر پست خود در اینستاگرام رقمی در حدود ۱ و نیم میلیون دلار درآمد دارد. شاید این سوال را بپرسید که این اعداد و ارقام مخصوص خارجی‌هاست، آیا در ایران هم درآمد اینستاگرام خوب است؟

در تصویر زیر، لیستی از پردرآمدترین افراد اینستاگرام به همراه درآمدشان می‌بینید. منبع تصویر، سایت “برترین ها” است.

درآمد کاربران معروف اینستاگرام

کسب و کارها به تناسب گستردگی و میزان فروش، درآمد متفاوتی دارند. بنابراین نمی‌توان گفت که حتما به یک میزان درآمد مشخص می‌رسید. همه چیز به شما و تلاشتان بستگی دارد.

برای محاسبه میزان درآمد خود، لازم است ابتدا نرخ Engagement یا همان تعامل دنبال‌کنندگان را حساب کنید. قبلا هم گفتیم که میزان تعامل فالورها بسیار مهم است، بنابراین نرخ تعامل در مقدار درآمد موثر است.

اما چطور نرخ انگیجمنت را حساب کنید؟ فرمون آن بسیار ساده است. تعداد لایک‌ها و کامنت‌های یک پست از پیج خود را جمع کنید و سپس عدد به دست آمده را بر تعداد فالورها تقسیم کنید. در ادامه این عدد را در ۱۰۰ ضرب کنید. درآمد شما با این عدد ارتباط بسیار نزدیکی دارد.

به نظر می‌رسد مهم‌ترین سوالات در مورد کسب درآمد از اینستاگرام را با هم بررسی کرده‌ایم. مسئله‌ی مهم‌تر، روش کسب درآمد از است، که در ادامه ۹ روش خوب را با هم بررسی خواهیم کرد. همچنان با ما باشید…

۹ روش حرفه‌ای کسب درآمد از اینستاگرام

با توجه به حجم عجیب و غریب کاربران اینستاگرام به خصوص در ایران و همچنین تعداد زیاد کسب و کارها، رقابت در این شبکه‌ی اجتماعی قطعا سخت و پرتنش خواهد بود. اما در ادامه بهترین روش‌های کسب درآمد از شبکه ی اجتماعی اینستاگرام را معرفی می‌کنیم.

۱- انتشار پست‌های اسپانسری

اینلوئنسر مارکتینگ روند رو به رشدی در پیش گرفته است. بر اساس گزارش Social Toaster، نود و دو درصد از افراد به توصیه‌های کلامی دیگران اعتماد دارند، ۷۶ درصد از مردم می‌گویند که به محتوای افراد عادی، بیشتر از برندها اعتماد می‌کنند و ۸۲ درصد از مشتری‌ها پیش از خرید، نظر دوستانشان و دیگران را می‌پرسند. با توجه به این آمار و ارقام، کاملا منطقی‌ست که برندها و کسب و کارها به سمت اینفلوئنسر مارکتینگ جذب شوند.

بر اساس گزارش (the Federal Trade Commission (FTC، کاربران اینستاگرام خواهان شفافیت هستند، در نتیجه تمام اینفلوئنسرها برای ادامه دادن به حیات خود، باید این اصل را رعایت کنند و پست‌هایی که تبلیغاتی و حمایتی هستند را مشخص کنند.

خوبی این مدل کسب درآمد این است که شما لازم نیست حتما تعداد مشخصی فالور داشته باشید تا اسپانسر جذب کنید، بلکه کافیست نرخ تعامل فالورهای شما بالا باشد. حتی برندهای بزرگ هم خواهان کار کردن با اینفلوئنسرها هستند و البته برندها به نرخ تعامل شما توجه خواهند کرد. بنابراین حتی اگر فالورهای شما زیر ۱۰۰۰ تاست، می‌توانید درآمد کسب کنید.

۲- سفیر برند شوید!

پست‌های حمایتی که توسط اینفلوئنسرها منتشر می‌شوند، نتیجه‌ی خوبی به همراه دارند. اما در این بین برخی برندها به دنبال ایجاد یک رابطه طولانی‌مدت با اینفلوئنسرها هستند، بنابراین یک سفیر برند انتخاب می‌کنند. برای درک مفهوم سفیر برند، مثال زیر را ببینید.

این روزها، تبلیغ بیژن در حال پخش است و نام این برند با نام امین حیایی بر سر زبان‌ها افتاده است. امین حیایی سفیر برند بیژن محسوب می‌شود.

سفیر برند به بهبود جلوه‌ی کسب و کار کمک می‌کند و تاثیر مثبتی بر عموم مخاطبان دارد. از آنجایی که اینستاگرام بهترین کانال برای اینفلوئنسر مارکتینگ است، بهترین مکان برای سفیر برند شدن نیز محسوب می‌شود.

برندهای بزرگ، محصولات خود را به صورت رایگان در اختیار سفیر برندشان قرار می‌دهند و سفیر در عوض محصولات را به دیگران معرفی می‌کند و نظرات خود را بیان می‌کند.

برای اینکه اینفلوئنسر مارکتینگ نتیجه‌ی بهتری داشته باشد، برند باید به سراغ فردی برود که حوزه‌ی کاری وی مربوط به برند است. بدین ترتیب دقیقا مخاطبان هدف کسب و کار با برند آشنا می‌شوند. انتخاب اینفلوئنسرهای بزرگ برای برند خیلی بهتر از انتخاب سلبریتی‌های معروف است.

۳- کسب درآمد از طریق همکاری در فروش

برای کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش) ابتدا باید به یک برنامه‌ی افیلیت ملحق شوید. سپس می‌توانید لینک محصولات و خدمات را در اینستاگرام خود قرار دهید و با هر بار خرید محصول توسط فالورهایتان، درآمد کسب کنید.

در انتخاب کمپانی حتما دقت کنید و سعی کنید محصولاتی را به فروش برسانید که فالورهایتان بدان‌ها علاقمند باشند. از آنجایی که کاربران اینستاگرام تعامل نسبتا خوبی دارند، مکان مناسبی برای افیلیت مارکتینگ است. پس به سراغ فروشگاه‌ها و شرکت‌هایی باشید که امکان همکاری در فروش را به شما می‌دهند.

اهمیتی ندارد که چقدر فالور دارید، شما می‌توانید لینک محصولات را در بیو (زندگینامه) اینستاگرام خود قرار دهید.

معمولا کاربران اینستاگرام به پست‌ها توجه ویژه‌ای دارند، بنابراین در کپشن پست‌هایتان در مورد افیلیت مارکتینگ و لینک مربوط به آن توضیح دهید. از آنجایی که لینک‌ها در پست‌های اینستاگرام قابلیت کلیک شدن ندارند، گذاشتن url و لینک نیز فایده‌ای ندارد. پس بهتر است لینک محصولات را در bio قرار دهید و در کپشن از کاربران بخواهید که بر روی لینک موجود در بیوی شما، کلیک کنند و محصولات را ببینند و خریداری نمایند.

اگر یادتان باشد در ابتدای متن گفتیم که با استفاده از هشتگ موضوعات پر تکرار در اینستاگرام، به دست آمده‌اند. بنابراین لازم است شما نیز برای معرفی محصولات و خدمات از هشتگ استفاده کنید تا محصولات، بیشتر دیده شوند.

۴- محصولات دیجیتالی و فیزیکی بفروشید.

طی سالهای اخیر، اینستاگرام به یک فضای قدرتمند برای بازاریابی و فروش تبدیل شده است. کاربران در اینستاگرام به دنبال محصولات خود هستند و چرا از این فضا استفاده نکنید؟ به خصوص در این دوران که کرونا باعث شده همه به دنبال خرید اینترنتی باشند، شما می‌توانید از فرصت استفاده کرده و وارد بازار کار شوید. همچنین اینستاگرام قابلیت‌های خوبی برای فروشگاه‌های اینترنتی اضافه کرده‌است.

می‌توانید محصولات دیجیتالی مانند pdf ، نرم افزار و یا هر چیز دیگری را در اینستاگرام به کاربران معرفی کنید و بفروشید. علاوه بر محصولات دیجیتالی می‌توانید سایر محصولات فیزیکی را نیز به فروش برسانید، با این تفاوت که برای فروش محصولات فیزیکی لازم است که از پست استفاده کنید.

اما اینستاگرام با تمام مزایایی که دارد، مکان کاملی برای فروشگاه داشتن نیست! بهترین راهکار این است که یک فروشگاه و یا سایت اینترنتی، راه‌اندازی کنید. لازم نیست سایت شما خیلی پیشرفته باشد فقط کافیست محصولاتتان را به خوبی نمایش دهد. سپس می‌توانید لینک سایتتان را در اینستاگرام قرار دهید و دیگران را به تماشای محصولاتتان دعوت کنید.

  • اگر می‌خواهید بدون دردسر و سریع یک سایت بسازید، آموزش “گوگل sites” دقیقا مناسب شماست.

در ضمن فراموش نکنید که حتما از کاربران بخواهید سایت شما را ببینند. فروش هرچیزی در اینترنت ممکن است، فقط کافیست حوزه‌ی اختصاصی خود را پیدا کنید و همچنین با جستجو کردن کلمات کلیدی و هشتگ‌های مربوطه، افراد علاقمند به محصولاتتان را پیدا و جذب کنید.

پولدار شدن

۵- برای فروش، محتوای تصویری خلق کنید.

اینکه اینستاگرام یک شبکه‌ی بصری و ویژوال است، بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. روزانه میلیون‌ها تصویر و ویدیو در اینستاگرام منتشر می‌شوند. اما یک برند یا یک کسب و کار هرچقدر که تصاویر خارق‌العاده‌ای از محصولاتش منتشرکند، باز هم آنچنان که باید نتیجه‌بخش نخواهد بود. چاره چیست؟

مشتریان امروزی، به نظر سایر خریداران خیلی خیلی توجه می‌کنند. طبق آمار مشتریان ۳۵ درصد بیشتر، محتواهای تولید شده توسط کاربران را به خاطر می‌سپرند. بنابراین کسب و کارها اعم از کوچک و بزرگ به دنبال انتشار محتواهایی هستند که مشتریانشان تولید کرده‌اند.

اگر دقت کرده باشید این روزها تصاویر بسیار زیادی از گردشگران در اینستاگرام دیده می‌شود. برخی کمپانی‌های دولتی و خصوصی، هزینه‌ی اقامت و رفت و آمد اینفلوئنسرها را تامین می‌کنند و در عوض از آنها می‌خواهند تصاویر آن شهر و منطقه را در صفحات مجازی خود منتشر کنند. با اجرای همین ترفند، شهر Wanaka در نیوزلند توانست ۱۴ درصد بیشتر گردشگر جذب کنند.

با توجه به اینها پیشنهاد ما برای شما چیست؟ این نوع کسب درآمد از اینستاگرام به نظر جالب و جذاب می‌آید. مثلا می‌توانید ویدیوهایی تحت عنوان اینباکسینگ یا همان جعبه‌گشایی تولید کنید و یا به عنوان یک تستر غذا فعالیت کنید. اما دقت داشته باشید اگر تعداد فالورهای شما هنوز محدود است، برای این کار اقدام نکنید. زیرا صاحبان کمپانی‌ها فکر می‌کنند شما یک اینفلوئنسر تقلبی و فیک هستید.

۶- بازاریابی شبکه های اجتماعی

در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که بیش از ۲۵ میلیون کسب و کار در اینستاگرام فعال هستند و ۲ میلیون تبلیغ کننده در این پلتفرم وجود دارند. با توجه به این آمار حتما متوجه شدت رقابت هستید. بنابراین برندها به دنبال یک راهکار حرفه‌ای برای نشان دادن خودشان هستند که اهمیت خدمات بازاریابی شبکه‌های اجتماعی اینجا وارد میدان می‌شود.

این روزها همه‌ی کسب و کارها خواهان جذب و همکاری با یک دیجیتال مارکتینگ و سوشال مدیا مارکتینگ هستند. البته در کشور ما این دو به خوبی تفکیک نمی‌شوند و متاسفانه اغلب کارفرمایان فکر می‌کنند که فقط باید دیجیتال مارکتر جذب کنند تا همه‌ی کارها را انجام دهد. بهرحال شما با یادگیری فنون بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی بیکار نخواهید ماند!

۷- کپشن نویس شوید!

همانطور که گفتیم اینستاگرام شبکه‌ای فراگیر است که همه‌ی برندها و کسب و کارها به دنبال استفاده از آن در جهت پیشرفت، هستند. اما کسب و کارهای کوچک در این بین بیشتر روی شبکه‌های اجتماعی حساب باز کرده‌اند. ۹۲ درصد از کسب و کارهای کوچک برنامه دارند زمان و تلاش بیشتری برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود صرف کنند.

درحالیکه برندهای بزرگ، یک نیروی تولید محتوای تمام وقت در اختیار دارند، برندهای کوچک به دنبال فریلنسرها هستند تا در مجموع هزینه‌های بازاریابی خود را کاهش دهند. غالبا این کسب و کارها به دنبال یک فرد خلاق هستند که کپشن پست‌ها را با قیمت مناسب‌تری بنویسد. اگر در پلتفرم‌های کاریابی جستجو کنید خیلی راحت چند موقعیت این چنینی پیدا می‌کنید.

اگر استعداد و توانایی و البته دانش نوشتن کپشن‌های خلاقانه را دارید و دستی در کپی رایتینگ دارید، از اینجا شروع کنید. برای اینکه دیده شوید، حتما برای پست‌هایتان کپشن‌های خلاقانه بنویسید. هرچقدر ایده‌های شما خلاقانه‌تر باشند، مشتریان شما نیز بیشتر خواهند بود.

۸- ماسک و فیلترهای متنوع بسازید.

در سال ۲۰۱۶ اینستاگرام، استوری را وارد عرصه کرد. آن زمان کمتر کسی فکر می‌کرد استوری انقدر محبوب و همه‌گیر شود. امروزه بیش از ۵۰۰ میلیون نفر روزانه استوری‌ها را مشاهده و یا ایجاد می‌کنند. همچنین این نوع از محتوا تعامل کاربران را به شدت افزایش می‌دهد.

استوری اینستاگرام، انواع و اقسام ماسک‌ها و فیلترها را در اختیار کاربران قرار داده است. کمپانی‌های مختلف به دنبال ایجادکردن ماسک‌ها و فیلترهای جدید هستند تا از این طریق، محصولات خود را بهتر و حرفه‌ای‌تر نشان دهند. در حالیکه تعدادی از کمپانی‌ها یک نیروی طراح فیلتر برای خود استخدام کرده‌اند، برخی دیگر به دنبال همکاری با یک فرد با استعداد در این زمینه هستند. اگر خودتان را شخصی خلاق و علاقمند به این کار می‌دانید، به create AR filters سر بزنید.

کسب درآمد از اینستاگرام

۹- به صورت فریلنسری فعالیت کنید.

اینستاگرام صرفا برای تفریح و سرگرمی نیست، شما می‌توانید در مورد کاری که انجام می‌دهید، پروژه‌هایتان و … نیز پست منتشر کنید. همچنین اگر به دنبال موقعیت‌های شغلی هستید، حتما در پروفایل اینستاگرامتان بنویسید.

حتما از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید. رزومه‌ی خود را در صفحه‌تان قرار دهید و یا لینک مربوط به آن را در بیو بنویسید. با توجه به حجم کاربران اینستاگرام، شما در هر حوزه‌ای که فعالیت کنید، طرفداران خاص خود را خواهید داشت. پس اینستاگرام یک پلتفرم خیلی خوب و قوی برای شبکه‌سازی نیز محسوب می‌شود. به هیچ وجه آن را از دست ندهید!

چطور اسپانسر جذب کنیم؟

جذب اسپانسر در اینستاگرام نیازمند کار فراوان است و باید در جهتی حرکت کنید که شمار فالورهایتان رو به رشد باشد. در اغلب موارد شما باید به دنبال جذب اسپانسر باشید و منتظر نمانید تا برندها به سراغتان بیایند. برخی ترفندهای جذب اسپانسر:

  1. برندتان را تعریف کنید و مخاطبان خود را بشناسید.
  2. در پست‌های خود از هشتگ و geotag (تگ مربوط به موقعیت جغرافیایی) استفاده کنید.
  3. برندهایی که در حوزه‌ی کاری شما فعالند را در پست‌هایتان تگ کنید.
  4. اطلاعات تماس خود را در بیو قرار دهید.
  5. درخواست اسپانسر کنید.

چندکلام با چ یاب:

اول از هرچیزی امیدوارم خسته نشده باشید و این مطلب بتواند به شما در جهت بهبود درآمدتان کمک کند. در قسمت‌هایی از متن اشاره کردم که استوری اهمیت بسیار زیادی دارد. حتما سعی کنید روزانه ۱ تا چند استوری منتشر کنید. همچنین دسته بندی استوری‌ها بسیار مهم است، از یک کاور استوری مناسب برای هایلایت‌های خود استفاده کنید.

شما تا به حال از اینستاگرام درآمدی داشته‌اید؟ چطور؟ به نظر شما چه روش‌های دیگری برای کسب درآمد از اینستاگرام وجود دارد؟ بی‌صبرانه منتظر نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

راستی! تلگرام چ یاب رو برای با خبر شدن از آخرین دوره‌های آموزشی، محصولات و تخفیف های ویژه دنبال کنید.

منابع:

اشتراک با:
من رو با خبر کن!
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات