افزایش فروش آنلاین؛ ۴ روش اقتصادی و بهینه

افزایش فروش آنلاین چگونه انجام می‌شود؟ روش‌های فروش آنلاین به چه صورتی است؟ چه‌کار کنیم تا میزان فروش و درآمد کسب و کارمان افزایش پیدا کند؟ این‌ها معمولا سوالات افرادی است، که صاحب کسب و کار‌های بزرگ و حتی کوچک هستند.

بحث فروش، قطعا یک مسئله حیاتی برای ارائه‌ی خدمات یک سازمان، شرکت و یا فروشگاه می‌باشد. امروزه با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی، تعداد زیادی از مشاغل درصدد فروش آنلاین محصولات و خدمات خود می‌باشند. برای فروش آنلاین روش‌ها و ایده‌های متفاوتی پیشنهاد می‌شود. ما در این مطلب قصد داریم شما را با افزایش فروش آنلاین و ۴ روش اقتصادی و بهینه آشنا کنیم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

چگونه فروشمان را بیشتر کنیم؟

همانطور که می‌دانید، چه کسب و کار سنتی داشته باشید و یا به صورت آنلاین فعالیت کنید، فروش محصولات و ارائه‌ی خدمات، یک عامل مهم برای پیشرفت و موفقیت اهداف یک کسب و کار می‌باشد.

اما اینکه چگونه فروشمان را بیشتر کنیم، نیازمند خدمات سئو، دانش، تخصص و تکنیک‌های بازاریابی در این زمینه را می‌طلبد. روش‌های گوناگونی برای فروش ارائه می‌شود، اما باید توجه داشت که کدام یک از روش‌های فروش برای حرفه‌ی شما مناسب است.

به طور مثال تصور کنید وارد فروشگاهی شدید و تنها قصد خرید یک کفش را دارید، اما در نهایت با چندین باکس خرید از فروشگاه خارج می‌شوید. به عبارتی فروشنده با استفاده از تکنیک‌های کلامی و ارتباط موثر توانسته است، سایر کالا‌های خود را به شما بفروشد.

دوره های اموزشی برنامه نویسی

اما نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت می‌باشد، این است که شما قبل از اینکه به فکر فروش محصولات باشید، باید روی کیفیت و شناخت مشتریان خود متمرکز شوید. چرا‌که اگر کالا و خدمات شما به بهترین نحو ممکن عرضه، و نیاز کاربران را برطرف کند، قطعا فروش شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در‌واقع چیزی که موجب فروش بیشتر شما می‌شود، اعتماد مشتریان می‌باشد.

۴ روش اقتصادی و بهینه برای افزایش فروش آنلاین

برای افزایش فروش آنلاین و کسب درآمد از اینترنت روش‌های مختلفی وجود دارد. در این بخش قصد داریم شما را با ۴ روش اقتصادی و بهینه برای افزایش فروش آنلاین آشنا کنیم.

۱- استفاده از تصاویر و ویدئو‌های نمایشی

بکار بردن تصاویر تاثیر‌گذار نقش اساسی در فروش محصولات دارد. شما می‌تولنید با قرار‌دادن تصاویر محصولات اطلاعاتی درباره‌ی ظاهر کالا‌ در اختیار کاربران قرار دهید. و حتما دقت کنید که تصاویر از کیفیت بالایی برخوردار باشند. همچنین، برای جذب اعتماد کاربران، بهتر است تصاویر حقیقی محصولات را به مشتریان نشان دهید؛ و سعی شود اطلاعات کالا با تصاویر کاملا مرتبط باشد.

در کنار تصاویر ویدئو‌ها نیز می‌تواند بسیار مفید واقع شوند. چراکه، تصاویر تنها اطلاعاتی درباره‌ی ظاهر محصولات می‌دهند، در‌حالی که ویدئو اطلاعاتی درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد محصولات را نیز شامل می‌شود. شما می‌توانید با تولید ویدئو‌های کوتاه و تبلیغاتی به معرفی کالا‌ها و خدمات یک سازمان و یا شرکت بپردازید.

نکته ‌قابل توجه استفاده از ویدئو‌ها در نمایش عملکرد و کارکرد محصول مورد نظر می‌باشد. به طور مثال محصول گوشی موبایلی را در نظر بگیرید، که برای این محصول ویدئویی تهیه می‌شود تا ویژگی‌ها و امکانات آن را به مخاطب نمایش دهد. در این صورت مخاطب با مشاهده ویدئو، این امکان را دارد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطلاعات یک محصول را به دست آورد.

بنابراین، شما می‌توانید با استفاده از این تکنیک، یعنی بهره‌گیری از تصاویر محصول به همراه یک ویدئو کاربردی و مفید باعث افزایش فروش خود شوید. این یکی از موثر‌ترین ایده‌های سرمایه‌گذاری برای فروش می‌باشد. اگر این روش را برای برخی از محصولات خود امتحان کردید و تاثیر شگفت آن را مشاهده کردید، حتما برای گسترش کسب و کار خود برای سایر محصولات نیز استفاده کنید.

۲- محصولات خود را به صورت پکیج و گروهی بفروشید

برای اینکه فروشتان را افزایش دهید در ابتدا رفتار و علایق مشتریان را خوب شناسایی کنید. به عبارتی پرسونا کاربر را در نظر بگیرید. اگر بخواهیم صریح‌تر به آن اشاره کنیم، می‌توانیم بگوییم که روی مخاطب هدف تمرکز کنید.

مثلا اگر کسب و کار شما در زمینه‌ی فروش اسباب‌بازی است، پس پرسونا شما کودکان و والدین آنها می‌شوند. اگر کسب و کار شما در حوزه‌ی لوازم آشپزخانه می‌باشد، پرسونا شما خانم‌ها به‌ویژه خانم‌های خانه‌دار هستند.

با استفاده از این روش، می‌توانید تعدادی از محصولات را که مشتریان معمولا با هم خریداری می‌کنند، در قالب یک پکیج و به صورت گروهی به فروش برسانید. مثلا اگر در فروشگاهتان مبلمان می‌فروشید، مشتری شما احتمالا به میز عسلی هم احتیاج دارد یا اگر یک تخت‌خواب می‌فروشید احتمالا مشتری به میز پاتختی هم نیاز دارد. پس خیلی بهتر است، همه‌ی محصولات را در یک پکیج و با قیمت مناسب‌تری به مشتری ارائه کرد. با این کار مشتریان تشویق می‌شوند که همه این محصولات را از شما خریداری کنند تا هزینه‌‌‌ی کمتری پرداخت کنند.

اگر مشتری محصولات یک پکیج فروشی را به صورت جداگانه خریداری کند، قطعا هزینه بیشتری را باید بپردازد. ولی ترغیب مشتری به خرید گروهی محصولات هم برای مشتری مقرون به‌صرفه‌تر است هم برای شما سود بیشتری خواهد داشت. ار این رو، هر دو طرف رضایت دارند.

به طور مثال گروه بهداشتی فیروز که یک برند معتبر ایرانی است، در فروشگاه اینترنتی خود از روش فروش گروهی محصولات استفاده می‌کند. این باعث می‌شود که حجم خرید‌ها بالا برود. علاوه بر این برای مشتریان هم اقتصادی‌تر است. زیرا اگر بخواهید همه این وسایل را جداگانه تهیه کنید، باید مبلغ بیشتری پرداخت کنید.

۳- کالا‌های مرتبط را به مشتریان پیشنهاد دهید.

به عنوان مثال، تصور کنید مشتری برای خرید یک مانتو فروشگاه اینترنتی شما را انتخاب می‌کند. این مشتری علاوه‌بر مانتو به موارد دیگری مثل شلوار مناسب و شال یا روسری  هم نیاز دارد، تا بتواند یک استایل جذاب را برای خود برگزیند.

بنابراین، بهتر است در صفحه‌ی محصول، این موارد کاربردی را هم به مشتری پیشنهاد کنیم. به این ترتیب مشتری در کنار خرید یک محصول، سایر محصولات مرتبط آن را نیز از فروشگاه شما خریداری می‌کند. به همین سادگی می‌توانید میزان سفارشات فروشگاه آنلاین و اینترنتی خود را افزایش دهید و محصولات بیشتری را به فروش برسانید.

سایت دیجی‌کالا، نمونه‌ای از این وب‌سایت‌ها است. هنگامی که به صفحه محصول سایت دیجی‌کالا وارد می‌شوید، در یک بخش به شما تعدادی از محصولات مشابه را پیشنهاد می‌کند. در یک بخش دیگر هم تعدادی از محصولات، که سایر مشتریان همراه این محصول خریداری کردند، را پیشنهاد می‌کند. با این کار مشتری به راحتی محصولات مورد نیاز خود را پیدا می‌کند و آن‌ها را سفارش می‌دهد. این‌کار باعث می‌شود که مشتریان سایر وسایلی که به آن نیاز دارند را مشاهده کنند، و در نتیجه اقدام به خرید کنند.

۴- از کدهای تخفیف برای کاربران استفاده کنید.

ارائه‌ی کد‌های تخفیف، روش تاثیر‌گذاری در خرید مشتریان دارد و تعداد زیادی از فروشگاه‌های معتبر و بزرگ از این راه برای افزایش خرید مشتریان بهره می‌گیرند. برای این‌ روش می‌بایست یک کد تخفیف درست درنظر بگیرید. میزان تخفیف این کد می‌تواند هر‌چیزی باشد، مثلا می‌تواند یک مبلغ ثابت مثلا ۵۰ هزار تومان یا درصدی از مبلغ یک محصول مثلا ۲۰ درصد یک محصول باشد.

حال شاید این سوال پیش بیاید که مبلغ حداقل خرید را چگونه تعیین کنیم؟ این مبلغ حداقل خرید را باید براساس میانگین ارزش سفارشات و بازه قیمتی اکثر سفارش‌ها تعیین کرد. اگر این دو عامل نزدیک به هم بودند، حداقل سفارش برای استفاده از کد تخفیف را حدود ۳۰ درصد بیشتر از میانگین ارزش سفارشات فروشگاه در‌نظر بگیرید. اما اگر فاصله این دو پارامتر زیاد بود باید به بازه قیمتی اکثر سفارش‌ها توجه کنید.

حتما بخوانید: PHP چیست

نتیجه گیری

همانطور که در این مطلب بررسی کردیم، یکی از دغدغه‌‎های اصلی هر صاحب کسب و کاری فروش محصولات و ارائه‌ی خدمات می‌باشد. گاهی رعایت نکردن برخی از مسائل، موجب کاهش درآمد و سود کسب و کار شما می‌شود. اما اصلا جای نگرانی نیست، چرا‌که راه‌های مختلفی برای فروش محصولات وجود دارد.

از آنجایی که امروزه بیشتر کارها در فضای اینترنت صورت می‌گیرد، تکنیک‌های مختلفی نیز در این زمینه پیشنهاد می‌شود. برخی از این روش‌های بهینه و اقتصادی را می‌توان به مواردی مانند، استفاده از تصاویر و ویدئوها، فروش گروهی و پکیجی محصولات، نمایش کالاهای مرتبط و کدهای تخفیف نام برد.