محتوای همیشه سبز چیست؟ + ترفندهای تولید محتوا Evergreen

محتوای همیشه سبز چیست

منظور از محتوای همیشه سبز این است که شما محتوایی تولید کنید که تاریخ انقضا نداشته باشد و در هر زمانی، نیاز کاربر را برطرف کند. محتواهایی در سطح اینترنت وجود دارند که بیشتر از ۵ سال از تاریخ انتشار آنها گذشته است، اما هنوز هم در نتایج جستجو در رتبه‌های اول و دوم قرار دارند. به این نوع محتواها، محتوای همیشه سبز می‌گویند.

تاثیر محتوای همـیشه سبز در رتبه گرفتن و تثبیت رتبه وب سایت شما بسیار زیاد است. فرض کنید شما در داخل حیاط خانه درختی کاشته‌اید و در تمام فصول سال، سبز و پر بار است. درست مثل درختان همیشه سبز، باید سعی کنید درخت محتوایی وبسایت‌‌تان را همیشه سرسبز نگه دارید.

همه محتواها همیشه ماندگار نیستند، مانند محتوای وب‌سایت‌های خبری؛ اما اگر شما برای وب‌سایت‌های آموزشی تولید محتوا انجام می‌دهید، باید از محتوای همیـشه سبز استفاده کنید. بسیاری از کاربران بر این باورند که محتوای غیر سبز را بعد از گذشت یک مدت معین باید حذف کرد، اما این کار کاملا اشتباه است. حذف محتوا از سایت می‌تواند صدمات جبران ناپذیری برای شما داشته باشد.

در ادامه بیشتر با محتوای همیشـه سبز آشنا خواهیم شد و روش‌های تولید محتوای همیشه سبز را بررسی خواهیم کرد. حتما تا انتها همراه ما باشید…

فرمت‌های تولید محتوای همیشه سبز

محتوای همیشـه سبز فرمت‌های مختلفی دارد که اصلی‌ترین آن، محتوای ویدیویی است. چند مورد از فرمت‌های این نوع محتوا عبارتند از:

دوره های اموزشی برنامه نویسی
  • نکات مهم و کاربردی
  • آموزش هایی در جواب برای سوال ” چگونه…؟”
  • مقالات با سبک دایره المعارف
  • مقالات بررسی و انتقاد یک محصول
  • ویدیو

تنها استفاده کردن از فرمت‌های تولید محتوای همـیشه سبز، تضمینی برای بالابردن کیفیت محتوای شما نخواهد بود، باید همواره سعی کنید محتوایی بنویسید که محدود به زمان خاصی نباشد و دائما قابل استفاده و کاربردی باشد.

لینکسازی بهتر با محتوای همیشه سبز

محتوای همیشه سـبز عمری طولانی دارد و با گذشت زمان از ارزش آن کم نمی شود. همین موضوع باعث می‌شود محتوای شما در طول زمان در معرض دید کاربران مختلف قرار بگیرد و حتی ممکن است از نظر کاربران محتوای شما انقدر ارزشمند باشد، که محتوای شما را به یک محتوای مرجع تبدیل کنند و با اشتراک گذاری و لینک‌دهی از محتوای شما استقبال کنند.

وب‌سایت معروف در این زمینه، ویکی پدیا است. هر شخصی که از اینترنت استفاده می‌کند، حداقل یکبار از مطالب ویکی پدیا استفاده کرده است و بیشتر مقاله‌های وب سایت ویکی پدیا عمری بیشتر از ۵ سال دارند. با اینکه عمر زیادی از زمان انتشار محتواهای وب سایت ویکی پدیا می‌گذرد اما مدام در صدر نتایج جستجو قرار دارند.

۴ ترفند تولید محتوای همیشه سبز

ترفندهای مختلفی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید یک محتوای ساده را به یک محتوای همیشه سبز تبدیل کنید. اما ۴ ترفند کلیدی و مهم برای تولید محتوای همیشه سبز عبارتند از:

۱- ساده بنویسید.

محتوای شما برای افراد تازه‌کار باید طراحی شود، نه برای متخصصان. نکته دیگری که باید در تولید محتوا رعایت کنید استفاده نکردن از ادبیات سخت و پیچیده است. سعی کنید خیلی روان و ساده بنویسید تا برای هر کاربری قابل درک و فهم باشد. چه لزومی دارد که از کلمات سخت و عجیب غریب استفاده کنید؟

 

۲- از موضوعات کلی، دوری کنید.

از کلی‌نویسی و موضوعات طولانی در محتوا دوری کنید. کلی‌نویسی، محتوای همیـشه سبز شما را به یک محتوای ساده تبدیل می‌کند. سعی کنید یک موضوع کلی را به قسمت‌های مختلف تقسیم کنید و به جزئیات موضوع بپردازید و صرفا برای بالا بردن تعداد کلمات مقاله، از موضوعات طولانی استفاده نکنید. 

بیشتر بدانید: طول یک محتوای خوب چقدر است؟

 

محتوا همیشه سبز چیست

 

۳- لینک دهی مطالب به همدیگر

کاربر را درگیر محتوای سایت کنید. به فرض مثال اگر می‌خواهید درباره طراحی سایت تولید محتوا انجام دهید، موضوع کلی را به ۴ موضوع در رابطه با طراحی سایت تبدیل کنید و به جزئیات بیشتری بپردازید و با لینک دهی هر ۴ مقاله را به هم وصل کنید. در این صورت هم کاربر درگیر محتوای شما می‌شود و هم نیاز کاربر در ۴ مقاله مختلف به طور کامل برطرف خواهد شد، که بسیار ارزشمند است.

 

۴- برای بروز رسانی محتوا برنامه داشته باشید.

ممکن است محتوای شما در طول زمان نیاز به بروزرسانی داشته باشد که قطعا دارد. شما باید هر سال ۳ الی ۵ بار محتوای منتشر شده را بررسی کنید و در صورت لزوم ویرایش کنید. با اینکار ارزش محتوای شما سالیان سال حفظ می‌شود.

مواردی که باید در بروزرسانی رعایت کنید عبارتند از :

  • بررسی اعداد و آمار های منتشر شده در محتوا
  • بررسی لینک های داخلی محتوا
  • بررسی و بروزرسانی عناوینی که مربوط به تاریخ است.
  • بررسی تصاویر و ویدیو های منتشر شده

جمع بنـــدی

هر وب سایت برای رشد و بقاء نیاز به چندسن محتوای همیشه سبز دارد. استفاده از ترکیب محتوای وایرال و محتوای همیشه سبز میتواند بازدیدکنندگان زیادی را برای وب سایت شما جذب کند. یکی از مهم ترین ویژگی محتوای همیشه سبز جذب دائمی ترافیک از گوگل است. اگر به صورت مستمر محتوای همیشه سبز را بروزرسانی کنید می‌تواند برای وب سایت شما بسیار مفید باشد.

در صورتی که در رابطه با این موضوع سوالی دارید، می‌توانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

راستی! تلگرام چ یاب رو برای با خبر شدن از آخرین دوره‌های آموزشی، محصولات و تخفیف های ویژه دنبال کنید.

 منبع:

evergreen-content

استعداد در فضای آرام رشد می کند ... | علاقه‌مند و نویسنده حوزه تکنولوژی و خودرو 💻🚗