تا به حال در مورد ساختار سایت خود فکر کرده اید؟ آیا از اهمیت ساختار محتوا و تاثیر آن در بهبود رتبه صفحات سایت خود با خبرید؟ سنگ بنای سایت خود را با مقالات کرنر استون محکم بنا کنید…
در این آموزش؛
- با مفهوم مقاله بنیادی، یا همان کرنر استون ((corner stone آشنا میشویم.
- نحوه دقیق استفاده از کرنر استون را بیان میکنیم.
- گذری به تاریخچه پیدایش کرنر استون خواهیم زد.
- ضرر وجود محتوای تکراری در سایت را بررسی میکنیم.
- انواع مقالات بنیادی را معرفی میکنیم.
- و …
کرنر استون چیست؟
کرنر استون ، یکی از تکنیک های سئو محتوا یا به عبارتی Seo-onpage به حساب میاید و در ساختار محتوا و سایت شما اهمیت بسیار زیادی دارد. لذا فهم دقیق و استفاده درست از کرنر استون از جمله مواردی است که معمولا چندان راحت نیست، اما استفاده صحیح از آن میتواند به بهبود سایت و بهتر شدن آن کمک چندانی کند.
کرنر استون، به معنای ساده، یعنی صفحه یا صفحاتی از وبسایت شما که باید به آن افتخار کنید!
اما منظورمان از افتخار کردن چیست؟
مطمئنا صاحبان وبسایت از صفحه ی نصفه و نیمه، بدون عکس و ظاهر گرافیکی مناسب که شامل یکسری از محتویات و توضیحات ناقص است افتخار نمیکنند، این دقیقا هر آنچیزی است که باید برای یک مقاله کرنر استون یا به اصطلاح مقاله بنیادی در دستور کار قرار دهید.
محتواهای کرنراستون محتوا و مطالبی از وبسایت شما هستند که در آن به طور کامل خدمات و ویژگی های سایت خود را توضیح داده اید، یا در صورتی که سایتتان در مورد موارد گوناگونی صحبت میکند، مهمترین صفحاتی که دقیقا کلمات کلیدی شما را دربر دارد و تجارت شما را توصیف میکنند، میبایست به عنوان صفحات کرنر استون انتخاب شوند.
به بیان بسیار ساده تر، پاسخ شما به سوال زیر، صفحات کرنر استون شما را مشخص میکند:
” اگر قرار باشد به عنوان مثال در ۴ صفحه در مورد کسب و کار و سایتتان بگویید، کدام صفحات را انتخاب میکنید؟ “
کرنر استون از کجا آمد؟!
کرنر استون (corner stone) در لغت به معنای سنگ سه گوش میباشد، دقیقا همان سنگ هایی که در ساخت اهرام ثلاثه، مصریان باستان استفاده میکردند. همانطور که بالاتر هم ذکر شد، نام دیگر کرنر استون، سنگ بنا یا به عبارت بهتر بنیاد محتوا میباشد.
گویا برای اولین بار این واژه توسط سایت Copyblogger در سال ۲۰۰۷ در مقاله ای استفاده شد. اما بعد از آن، به طور تخصصی این موضوع توسط سایت Yoast مورد بررسی قرار گرفت و چندین محتوای کاربردی برای آن نوشته شد.
انواع مطالب corner stone
به طور کلی، مطالب بنیاد محتوا، به دو بخش تقسیم میشوند:
- Cornerstone content page
- Cornerstone content pieces
مورد اول همان همان پست هایی هستند که در موردشان بالاتر صحبت کردیم، یعنی صفحاتی که به طور کلی حول کلمه کلیدی اصلی شما هستند، کامل و عالی نگارش شده اند، و به طور جامع به معرفی شما میپردازد.
مورد دوم اما پست های وبلاگ شما هستند که بازدیدهای خوبی دارند، و به آنها Content pieces میگویند. این نوع مقالات باید مرتب چک شده و بروز شوند.
همچنین توصیه میشود که سعی کنید مورد اول را به عنوان کرنر استون های سایت خود انتخاب کنید.
برای فهم بهتر و بیشتر کرنر استون، در ادامه به بررسی یک مثال جامع میپردازیم:
سایت شما در مورد خرید و فروش لوازم دسته دوم منزل است. در قدم اول بهتر است که یک محتوای عالی و جامع در مورد کسب و کار خود، برای این مثال : فواید و مزیت های خرید لوازم دسته دوم منازل، نرخ قیمت ، ارزش های کسب و کار خود و … بنویسید.
در ادامه، طبیعتا مقالات دیگری که به موضوع اصلی شما مربوط باشند نیز تولید میکنید، مقالات و مطالبی مانند:
- چگونه لباس شویی دسته دوم خوبی بخریم؟
- نکات مهم قبل از خرید مایکروویو دسته دوم.
این مقالاتی که نام برده شد ، دقیقا همان مقالات دسته دوم، یعنی مقالات کرنر استون وبلاگیای هستند که ذکر کردیم. لذا این مطالب باید به مقاله اصلی شما، که قرار شد به فواید و مزیت های خرید لوازم دسته دوم بپردازد، لینک شوند، تا در صورتی که کاربری در حال خواندن چنین مطالبی بود، بتواند به راحتی به محتوای اصلی شما نیز دسترسی داشته باشد.
همچنین این لینک سازی ها باعث میشوند تا به گوگل بفهمانید که صفحه اصلی ای که قصد دارید در آن رتبه بگیرید کدام صفحه است.
هرم سایت و ارتباط آن با صفحات بنیاد محتوا
همانطور که تاکنون متوجه شدید، مقالات cornerstone شما باید در راس هرم سایت باشد و هر زمانی که مقاله و یا محتوایی با تایتل و موضوع مشترک با آنها نوشتید، بتوانید به مقالات کرنر استون خود لینک دهید.
نکاتی برای داشتن صفحات Cornerstone مناسب
همانطور که ذکر شد، کرنـر استون ها میبایست بهترین و کاملترین مقالات و صفحات سایت شما باشند، بنابراین پیشنهاد میکنیم حتما از نکات زیر برای داشتن یک صفحه کرنر استون خوب و درست استفاده کنید.
- مقالات کرنراستون باید بین ۲۰۰۰ الی ۵۰۰۰ کلمه باشند.
- در آنها از CTA یا همان Call To Action استفاده شود.
- به طور منظم و بیشتر از سایر مطالب سایت آپدیت و بروز شوند.
- لینک بیلدینگ های داخلی مرتبط و درست در آنها حتما اعمال شود.
- ویژگی و ارزش های اصلی کسب و کار خود را در آن توضیح داده باشید.
- از تصاویر، فیلم، اینفوگرافیک، شکل ، نمودار و سایر موارد مولتی مدیا استفاده شود.
- ویژگی Alt تصاویر حتما مورد بررسی قرار گیرند.
- از صفحه اصلی سایت حتی الامکان باید به مقالات کرنر استون دسترسی داشت.
- تعداد مقالات کرنر استون شما باید بین ۲ الی ۱۰ محتوا باشد. هر چه سایت محتواهای بیشتری داشته باشد، انتخاب صفحات کرنر استون راحت تر است.
- در مقالات کرنر استن خود باید از کلمات کلیدی مرتبط و کلیدی استفاده کنید.
چرا کرنر اسـتون ها مهم هستند؟
همانطور که بالاتر هم ذکر شد، مطالب بنیاد محتوا، تاثیر بسیار زیادی بر سئو داخلی سایت شما دارد و یکی از استراتژی های مهم و کاربردی در سئو محتواهای سایت میباشند.
در صورتی که تعداد زیادی مطلب و پست های مشابه منتشر کنید، ممکن است گوگل نتواند محتوای اصلی شما را تشخیص دهد، لذا گویا در این صورت در حال رقابت با خودتان هستید که خوب اصلا مورد جالبی نیست! لذا علاوه بر انتخاب کردن مقالات مهم خود به عنوان کرنر استون، میبایست لینک سازی داخلی سایت خود را نیز بهبود دهید.
منظور از لینک سازی داخلی اینست که باید بین مطالبتان، یک ساختار داخلی مناسب ایجاد کنید تا گوگل با کرال کردن هر یک از محتواهای سایت شما، بتواند سایر مقالات مشابه، و به طور کلی، مقالات کرنر استون شما را بشناسد.
چگونه یک کرنر استون خوب بنویسیم؟
-
کلمات کلیدی
کلمات کلیدی اصلی کسب و کار خود را باید مشخص کنید. کلماتی که میخواهید با آنها در نتایج اول گوگل قرار بگیرید چه کلمه یا کلماتی هستند؟ آنها را مشخص کنید، مقالات مناسب برای آنها بنویسید، و هرکدام از آنها را به مقالات کرنر اسـتون خود لینک دهید.
-
Cornerstone content pieces
مطالبی که در آنها از مشابه ترین کلمات کلیدی مقاله کرنراستون استفاده کرده اید را پیدا کنید، این مطالب باید بازدید خوبی داشته باشند. برای اینکار میتوانید از ابزارهای مختلف و بهترین آنها، google webmaster استفاده کنید. بعد از آن لینک دهی این صفحات به کرنر استون فراموش نشود.
-
آپدیت
مطالب کرنر استون خود را همواره آپدیت نگه داشته و تا جایی که میتوانید برنامه منظمی برای اپدیت نگه داشتن آن داشته باشید. محتوا را بهتر کنید، عکس های جذاب تر اضافه کنید، اینفوگرافیک به شدت توصیه میشود چرا که یکی از محبوب ترین نوع از انواع موارد مولتی مدیا میباشد و تاثیر بسیار خوبی بر کاربران شما میگذارد.
-
کلمات کلیدی دم بلند
کلمات کلیدی دم بلند و چند کلمه ای را فراموش نکنید، بر روی این کلمات کلیدی هم کار کنید، بر روی سئوی آنها کار کرده و به cornerstone content page خود لینک دهید.
-
لینک بیلدینگ
در موارد بالا بار ها با عبارت ” لینک دادن ” مواجه شدید. این دقیقا موردی است که در بالاتر هم ذکر شد، بعد از اینکه کرنراستون خود را تشکیل دادید، بر روی مقالات مرتبط کار کردید، و کلمات کلیدی دم بلند خود را نیز پیدا کردید، حال وقت لینک دادن مقالات مرتبط سایت و آن کلمات کلیدی به cornerstone content page است. با اینکار گوگل دقیقا متوجه مهمترین محتوای شما شده، و شانس بیشتری در کسب رتبه های بهتر در نتایج اولیه گوگل خواهید داشت.
چگونه محتوای کرنر استون خود را انتخاب کنیم؟
در صورتی که سایت شما توسط وردپرس ساخته شده است، میتوانید به راحتی با نصب و راه اندازی افزونه yoast seo اینکار را انجام دهید.
کافی است بعد از نوشتن محتوای کرنراستون خود، به تنظیمات موجود در پلن یواست سئو در انتهای متن و در بخش ویرایش محتوا رفته، و از بین گزینه های موجود، آن مقاله را به عنوان مقاله کرنر استون خود انتخاب کنید.
جمع بندی
ساختار سایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چرا که همانطور که مطرح شد، موتورهای جستجو و در راس آنها گوگل همواره در حال کرال کردن سایت ها هستند، و طبیعتا وبسایتی که ساختار محتوای خود را بهتر و دقیقتر به گوگل معرفی کند، شانس بیشتری برای رنک گرفتن و ایندکس شدن سریعتر توسط گوگل خواهد داشت.
مقالات کرنر استون نقش مهمی در این امر ایفا میکنند. با استفاده از نکات گفته شده میتوانید ساختار سایت خود را بهبود دهید.
راستی! برای اطلاع از آخرین مطالب سایت، کانال تلگرام چ یاب را از دست ندهید.
ارسال پاسخ
نمایش دیدگاه ها