۷ گام تا راه اندازی کسب و کار اینترنتی

cheyab.ir مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی

عجیب به نظر نمی‌رسد اگر شما نیز به دنبال راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی باشید؛ چرا که امروزه اینترنت به جزء جدایی ناپذیر زندگی تبدیل شده است. اما در این شرایط که بسیاری از مردم در تلاش هستند که کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند، آیا به راحتی می‌توان پا به این عرصه گذاشت؟ آیا موفقیت در این مسیر ممکن است؟

برای پاسخ به سوالات بالا توصیه می‌کنیم ادامه‌ی مطلب را با دقت مطالعه کنید و سعی کنید موارد گفته شده را در کسب و کار خود به کار ببندید. ۷ گامی که در ادامه گفته می‌شود، می‌تواند ضامنی برای موفقیت کسب و کار اینترنتی شما باشد، به سادگی از کنار این موارد عبور نکنید! همراه ما باشید…

راه اندازی کسب و کار اینترنتی cheyab.ir

مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی:

گام نخست: کسب و کاری برای یک نیاز!

مهم‌ترین اشتباهی که مردم هنگام راه اندازی کسب و کار مرتکب می‌شوند این است که ابتدا به دنبال یک محصول می‌روند و سپس بازار آن. برای افزایش شانس موفقیت خود در این مسیر، ابتدا به سراغ بازار بروید. در این مرحله باید گروهی از مردم را بیابید که به دنبال راه حلی برای مشکلات خود هستند، اما نتایج زیادی به دست نمی‌آورند. بهترین منبع برای آشنا شدن با این مسائل و مشکلات همان اینترنت است.

  • از انجمن‌های آنلاین بازدید کنید و به دنبال سوالاتی و مشکلاتی بگردید که مردم پرسیده و مطرح کرده‌اند و به دنبال راه حل آن‌ها هستند.
  • کلمات و عبارات کلیدی مناسب برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود را بیابید و در مورد آن‌ها تحقیق کنید. به یاد داشته باشید که نباید کلماتی را انتخاب کنید که رقابت در آن کلمات بسیار سخت و تنگاتنگ باشد.
  • رقبای خود را به درستی و کامل بررسی کنید. از سایت آن‌ها دیدن کنید و روش‌ها و راهکارهای آنان برای حل مسئله را بررسی کنید. سپس می‌توانید محصولات و خدمات خود را به گونه‌ای که کامل‌تر از محصولات رقبایتان باشد، تولید کنید و به اشتراک بگذارید. موجود بودن یا نبودن یک محصول آنقدر اهمیت ندارد، بلکه چیزی که مهم است این است که محصولی متفاوت و کامل‌تر به بازار عرضه کنید.

گام دوم: کپی رایتینگ

یک فرمول مخصوص برای تبدیل کردن بازدیدکننده به خریدار وجود دارد که  در ادامه گام‌های آن آورده شده است:

۱- با یک تیتر جالب و عجیب علاقمندان را جذب کنید.

۲- مشکل و مسئله‌ای که محصول شما آن را حل کرده است، شرح دهید.

۳- اعتبار خود را به عنوان حل کننده‌ی این مشکل تعریف کنید.

۴- تجربه‌ی افرادی که از محصولتان استفاده کرده‌اند را به اشتراک بگذارید.

۵- در مورد محصول خود صحبت کنید و از فواید و مزایای آن برای کاربران سخن بگویید.

۶- محصول خود را به کاربر پیشنهاد دهید.

۷- یک ضمانت و پشتیبانی قوی برای محصول خود ایجاد کنید.

۸- یک اضطرار و ضرورت ایجاد کنید.

۹- از کاربر در مورد خرید محصولتان سوال کنید.

هنگامی که شما این مراحل را به درستی انجام دهید در واقع عمل کپی رایتینگ را انجام داده‌اید. هنگام تهیه‌ی چنین محتوایی لازم است بر روی محصول خود تمرکز کنید و مشکلاتی که محصولتان حل می‌کند را شرح دهید.

برای بهتر انجام دادن این کار، خودتان را در جایگاه مشتری فرض کنید و از خودتان بپرسید که در این محصول چه چیزی وجود دارد که برای من مفید است و جلب توجه می‌کند؟ و مرا وادار به خرید این محصول می‌کند.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی cheyab.ir

گام سوم: وب سایت خود را طراحی کنید.

هنگامی که بازار و محصول خود را به درستی مورد بررسی قرار دادید و همچنین فرآیند فروش خود را آماده سازی کردید، لازم است که وب سایت کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید. به یاد داشته باشید که سادگی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی ست که سایت شما باید دارا باشد. شما مدت زمانی حدود ۵ ثانیه و حتی کمتر فرصت دارید تا توجه مخاطب را جلب کنید. اگر نتوانید این کاربر برای همیشه از سایت شما خارج می‌شود!

برای انجام اینکار نکات زیر ممکن است مفید واقع شوند:

  • از یک یا دو فونت(قلم) ساده بر روی یک پس زمینه‌ی سفید استفاده کنید.
  • مسیریابی واضح، ساده و البته یکسانی در تمام صفحات سایت خود قرار دهید.
  • از تصاویر گرافیکی، ویدیو یا صوت فقط زمانی استفاده کنید که باعث بهبود پیام شما شوند.
  • از پیشنهاداتی استفاده کنید که به وسیله‌ی آن‌ها بتوانید آدرس ایمیل کاربران را جمع آوری کنید.
  • خرید را آسان کنید. بیشتر از ۲ کلیک بین مشتری بالقوه و خرید فاصله ایجاد نکنید.
  • وب سایت شما دقیقا مانند یک مغازه است که به صورت آنلاین فعال است، آن را به گونه‌ای طراحی کنید که کاربر پسند باشد.
کامنت

گام چهارم: با استفاده از موتورهای جستجو، مخاطبان هدف را به دست آورید.

استفاده از تبلیغات در موتورهای جستجو به خصوص برای سایت‌های تازه کار، بهترین و آسان‌ترین راه برای به دست آوردن ترافیک است. این نوع تبلیغات که نام آنها پرداخت به ازای هر کلیک (Pay-per-click) است؛ دو مزیت نسبت به ترافیک اصلی دارند: ۱-  این تبلیغات سایت شما را خیلی سریع در بالای صفحه‌ی نتایج نمایش می‌دهند. ۲- می‌توان خیلی سریع کلمات کلیدی مختلف را از نظر قیمت، میزان فروش و … بررسی و امتحان کرد.

بنابراین نه تنها ترافیک سایت شما بالا می‌رود، بلکه باعث می‌شود پس از امتحان کردن چندین عبارت کلیدی متفاوت، برخی از این عبارات را انتخاب کنید و استراتژی خود را بر اساس آنها بچینید و با گذشت زمان به صورت ارگانیک و با محتواهای سایت خود در نتایج این عبارات کلیدی بالا بیایید.

گام پنجم: برای خودتان شهرت تخصصی ایجاد کنید.

مردم از اینترنت برای یافتن اطلاعات استفاده می‌کنند. گاهی این اطلاعات را به صورت رایگان برای سایت‌های دیگر ایجاد کنید. با این کار ترافیک بیشتری وارد سایت شما می‌شود و رتبه‌ی سایت شما در نتایج جستجوگرها نیز بهبود می‌یابد. راز این پیشرفت استفاده از لینک سایت شما در مطالب منتشر شده است.

  • محتواهای رایگان و تخصصی ایجاد کنید و در سایت‌های دیگر یا شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
  • یک لینک برای محتوای خود قرار دهید که کاربران به راحتی بتوانند محتوا را برای دوستانشان بفرستند.
  • در شبکه‌های اجتماعی و انجمن‌هایی که مربوط به حوزه‌ی تخصصی شما هستند، به فعالیت بپردازید.

با انجام این کار شما مخاطبان جدیدی به دست می‌آورید. اما نکته‌ی مهم‌تر این است که سایت‌های دیگر به شما لینک می‌دهند و موتورهای جستجوگر هم که عاشق این لینک‌ها…

گام ششم: از قدرت ایمیل مارکتینگ غافل نشوید!

در پست “استراتژی بازاریابی مخصوص کسب و کار شما!” نیز گفته شد که ایمیل مارکتینگ یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی است. همانطور که در بالاتر گفتیم وقتی که لیستی از ایمیل کاربران جمع آوری کنید، این لیست برای کسب و کار اینترنتی شما بسیار ارزشمند خواهد بود. تمامی ایمیل‌های موجود در این لیست مربوط به کسانی است که مایل هستند با سایت شما تعامل بیشتری داشته باشند. این مسئله بدین معناست که:

  • شما به آنها چیزی می‌دهید که می‌خواهند و به دنبال آن هستند.
  • طول عمر رابطه‌ی آنها با سایت خود را افزایش می‌دهید.
  • میزان ثمربخشی این کار، ۱۰۰ درصد تخمین زده شده است.
  • ایمیل مارکتینگ روشی بسیار کارآمد و ارزان است.

برای ارتباط هرکسی که سایت شما را مشاهده می‌کند و یا ایمیل خود را در سایت شما وارد می‌کند و مایل به ادامه‌ی همکاری با شماست، بهترین راه استفاده از ایمیل است.

گام هفتم: فروش مجدد

یکی از مهم‌ترین مراحل اداره کردن یک کسب و کار اینترنتی، این است که مدت زمان همکاری با مشتری افزایش داده شود. طبق آمار حداقل ۳۶ درصد از کسانی که یکبار از شما خرید کرده‌اند، دوباره از شما خرید می‌کنند. اما این خرید دوم مستلزم این است که ارتباط خود را با مشتریان حفظ کنید.

می‌توان گفت سخت‌ترین مرحله همان فروش اول است. لزومی ندارد که یک محصول گران قیمیت به فروش برسد. اما مهم است که مشتری دوباره به سایت شما مراجعه کند و خرید کند. برای اینکار راهکارهایی در نظر داریم:

  • محصولاتی مرتبط با محصول خریداری شده یا مکمل آن به مشتری، پیشنهاد کنید.
  • کوپن‌هایی الکترونیکی با عنوان وفاداری برای مشتریانی که دوباره خرید می‌کنند در نظر بگیرید.
  • پس از خرید صفحه‌ای برای تشکر به مشتری نمایش دهید و محصولات مرتبط را در آن صفحه قرار دهید.

جوایزی برای کاربران وفادار خود در نظر بگیرید و با اینکار باعث افزایش وفاداری آنان می‌شوید.

چرا کسب و کار اینترنتی؟ (اینفوگرافیک)

دلایل رونق و اصلا به وجود آمدن کسب و کارهای اینترنتی چه می‌توانند باشند؟ چرا یک نفر برای خرید باید اینترنت را انتخاب کند؟ در ادامه یک اینفوگرافیک خواهید دید که به بررسی مهم‌ترین عوامل راه اندازی کسب و کار اینترنتی پرداخته است:

اینفوگرافیک چرا کسب و کار اینترنتی CHEYAB.IR

چندکلام با چ یاب:

در این پست تلاش کردیم به صورت مختصر و مفید مهم‌ترین مراحل و گام‌های راه اندازی کسب و کار اینترنتی را بررسی کنیم. اینترنت با سرعت هرچه تمام‌تر در حال رشد و تغییر است و می‌توان گفت یک سال آنلاین به اندازه‌ی ۵ سال در زمان واقعی است. اما اصول راه اندازی کسب و کار اینترنتی در کل تغییر نخواهد کرد.

اگر به تازگی قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارید، می‌توانید با رعایت گام‌های فوق، راحت تر در مسیر موفقیت گام برداید. اما اگر کسب و کار اینترنتی مختص خود را اکنون دارید و در حال اداره کردن آن هستید، بررسی تک تک این موارد و اجرای آن‌ها می‌توانید برای کسب و کار شما نیز مفید باشد و باعث رشد آن شود.

اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید، منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

راستی!

جهت اطلاع از آخرین اخبار و آموزش‌های ما می‌توانید به کانال تلگرام چ یاب مراجعه کنید.

0%

زمان مینی آزمون : 1 دقیقه!


چقدر از دانسته‌های خود مطمئنید؟
در این مینی آزمون خود را به چالش بکشید!

1 / 3

کدام یک درست است؟

2 / 3

کدامیک از دلایل خرید اینترنتی نیست؟

3 / 3

هنگام راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی ابتدا باید یک محصول را در نظر بگیریم و سپس به دنبال بازار آن برویم.

برای مشاهده نتیجه مینی آزمون، ایمیل خود را وارد کنید.

Your score is

0%

امتیاز شما به این آزمون؟

نظرات

avatar
280
  اشتراک با:  
مرا مطلع کن!