آمارهای رسمی نشان میدهد، یک سوم مردم جهان در حداقل یک شبکه ی مجازی عضو هستند. شبکه های اجتماعی حاکم دنیای مجازی هستند؛ گفته می شود ۷۲ درصد کاربران اینترنتی جهان در یک شبکه ی مجازی حضوردارند و ۸۹ درصد این افراد در گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال هستند. کارشناسان مرکز Biz Trends براساس آخرین مطالعه خود بر روی ۱۰ شبکه اجتماعی برتر جهان، آمار و ارقام جالبی منتشر کردند که در ادامه برای شما بازگو خواهیمکرد.
۱۰ شبکه ی مجازی برتر:
۱- فیسبوک
فیسبوک همچنان به عنوان بزرگ ترین و پرمخاطب ترین شبکه ی مجازی در جهان شناخته می شود. تنها در کشور آمریکا بیش از یک میلیون سازمان کوچک و متوسط، آگهی های تبلیغاتی خود را روی فیسبوک منتشر می کنند و همچنین گفته می شود سازمان های بزرگ آمریکایی سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از بودجه ی تبلیغاتی خود را به فیسبوک اختصاص می دهند.هم اکنون تعداد کاربران فیسبوک از ۲ میلیارد نفر هم فراتر رفته است و بیش از یک میلیون سایت اینترنتی دارای لینک مستقیم برای ورود به صفحه شخصی در فیسبوک، موجود است.
۲- Google Plus
این شبکه ی مجازی که تحت مدیریت گوگل خدمات خود را ارائه می دهد، به طور میانگین در هر ماه ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و در بیشتر مواقع برای بازاریابی و فعالیت های آنلاین تخصصی مورد استفاده قرار می گیرد. در فصل دوم سال ۲۰۱۷ میلادی میزان ارتباط مثبت میان مشترکان Google+ و برندهای بزرگ جهان ۵۳درصد بیشتر شده است. در حال حاضر یک میلیارد حساب کاربری فعال در Google+ موجود است و گفته می شود هر سال تعداد کاربران آن ۳۳ درصد افزایش می یابد. بزرگ ترین گروه مخاطبان این شبکه ی اجتماعی را افراد ۴۵ تا ۵۴ سال تشکیل می دهند و تعداد آنها از سال ۲۰۱۲ به بعد ۵۶ درصد افزایش یافته است.
گفتنی است براساس صفحهی پشتیبانی گوگل، سرویس گوگل پلاس در تاریخ ۲ آوریل ۲۰۱۹ (۱۳ فروردین) رسما تعطیل خواهد شد. در این زمان، هر صفحهای که شما در این سرویس ایجاد کرده باشید غیرفعال خواهد شد و تمامی اطلاعات کاربران نیز از دسترس خارج میشود. پیش از آن٬ در ۴ فوریه (۱۵ بهمن ماه) شما دیگر قادر به ثبت پروفایل٬ صفحه٬ جامعه یا رویداد جدیدی نیستید. شما میتوانید اطلاعات موجود بر روی حساب کاربریتان را دانلود و ذخیره کنید، میتوانید جهت یادگیری ذخیره سازی اطلاعات به آموزش ذخیره سازی اطلاعات حساب گوگل پلاس مراجعه کنید.اما توجه داشته باشید که باید تا پیش از تعطیلی کامل این سرویس ینی آوریل، این کار را انجام دهید.
۳- توییتر
توییتر برای آن دسته از کاربرانی که تمایل دارند پیام های کوتاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، بهترین شبکه ی اجتماعی محسوب می شود. کارشناسان می گویند توییتر را باید به اندازه فیسبوک جدی گرفت و آن را یکی از تاثیرگذارترین سایت های اینترنتی جهانی تلقی میشود. این سایت اکنون بیش از ۶۵۰ میلیون کاربر دارد و ۳۴ درصد بازاریابان از توییتر برای فروش محصول و موفقیت خود در بازارجهانی استفاده میکنند.
۴- LinkedIn
از این سایت به عنوان بزرگ ترین شبکه اجتماعی سازمانی در جهان یاد می شود. این سایت شبکه های تخصصی در میان کارشناسان جهان ایجاد کره است و مدیران و کارمندان را به هم متصل می کند. در حال حاضر بیش از ۴۶۷ میلیون نفر در LinkedIn عضو هستند و با گذشت هر یک ثانیه دو عضو جدید به این شبکه اجتماعی افزوده می شود. در هر ماه به طور میانگین ۹۷ میلیون نفر از اعضای LinkedIn به صفحه اختصاصی خود سر می زنند و این مرکز پیش بینی کرده تعداد مشترکان خود را تا سال ۲۰۲۰ به سه میلیارد نفر برساند.
۵- یوتیوب
این سایت که یکی از زیرمجموعه های گوگل محسوب می شود، بزرگ ترین مرکز انتشارویدیویی آنلاین در جهان است.اکنون در هر ماه شش میلیارد ساعت ویدیو روی سایت یوتیوب مشاهده می شود و کاربران موبایلی روزانه یک میلیارد ویدیوی منتشرشده روی آن را تماشا می کنند. در مجموع روزی چهار میلیارد ویدیو روی یوتیوب مشاهده می شود و در هر دقیقه معادل ۳۰۰ ساعت فایل تصویری جدید در این سایت قرار می گیرد.
میزان ویدیوهای یوتیوب که هر دقیقه در فیس بوک مشاهده می شود، معادل ۳۲۳ روز است و تقریبا ۹ درصد سازمان های جهان آگهی های خود را روی آن منتشر می کنند. براساس آخرین آمار ۸۱٫۹ درصد از تمام کاربران اینترنتی ۱۴ تا ۱۷ ساله جهان از یوتیوب استفاده می کنند و ۷۲درصد بزرگسالان هم به آن سر می زنند.
۶- Pinterest
این شبکه اجتماعی طی مدت کوتاهی پیشرفت قابل ملاحظهای داشته است. اینک بیش از ۷۰ میلیون کاربر فعال در این شبکه اجتماعی عضو هستند که ۸۵ درصد آنها را زنان تشکیل می دهند و بیش از ۹ میلیون کاربر هم از طریق صفحه اختصاصی خود در فیس بوک وارد Pinterest میشوند.
این شبکه اجتماعی می گوید از تمام کلیدواژه هایی که در آن جست و جو می شود، کاربران ۱۲ درصد کلمات را با خطا تایپ می کنند. حدود ۴٫۸ درصد از کاربران این سایت در محل کار خود سراغ صفحه شخصی می روند و درمجموع ۴۰درصد کاربران آن را غیرآمریکایی ها تشکیل می دهند. تعداد کاربران Pinterest سالانه ۱۳۵ درصد افزایش می یابد و کاربران در هر بار مراجعه ۱۴٫۲ دقیقه در این ابزار موبایلی گشت و گذار می کنند.
۷- اینستاگرام
بازاریاب ها این روزها اینستاگرام را یکی از بهترین پلتفرم های اجتماعی می دانند و توجه ویژهای به آن دارند. اینستاگرام یک شبکهی اجتماعی بسیار کاربردی برای روایت انواع داستان های تصویری است و می تواند در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر جهانی در طول هر ماه به صفحه اختصاصی خود در اینستاگرام سر می زنند و روزانه ۷۵ میلیون کاربر از خدمات آن استفاده می کنند. به طور کلی ۲۰ درصد از کاربران اینترنتی جهان، با اینستاگرام درگیر هستند و جوانان بزرگ ترین گروه مخاطبان این مجموعه اند.
از مجموع مشترکان اینستاگرام، ۵۱ درصد را مردان تشکیل می دهند و ۱۴ درصد مطالبی که روی آن منتشر می شود حین رانندگی به اشتراک گذاشته می شود. البته طبق آمار هشت درصد حساب های کاربری در اینستاگرام جعلی یا غیرواقعی هستند و ۹۰ درصد اعضای این گروه را افرادی تشکیل می دهند که کمتر از ۳۵ سال دارند. اینستاگرام یکی از زیرمجموعه های فیسبوک محسوب می شود.
۸- Tumblr
به عنوان یکی از زیرمجموعه های یاهو توانسته است خود را به یکی از موفق ترین شبکه های اجتماعی جهان تبدیل کند. این پلتفرم میکروبلاگ برای به اشتراک گذاری عکس، ویدیو، فایل صوتی، متن، پرسش و هر آنچه کاربر نیاز دارد مورد استفاده قرار می گیرد. هم اکنون بیش از ۴۲۰ میلیون نفر در Tumblr عضو هستند و این افراد تاکنون ۱۷۲ میلیون وبلاگ شخصی ایجاد کرده اند.
در هر روز بیش از ۱۲۰ هزار وبلاگ در این شبکه اجتماعی به روز می شود و تاکنون ۹۹ میلیارد عکس و مطلب روی آن قرار گرفته است. اعضای این شبکه اجتماعی در روز۱۳٫۶ میلیون مطلب به اشتراک می گذارند و با هر بار ورود ۲۸ دقیقه در صفحه شخصی خود گشت و گذار می کنند. تعداد کاربران ماهانه این شبکه اجتماعی موبایلی ۱۹۹٫۱ میلیون نفر گزارش شده است.
۹- Flickr
این شبکه اجتماعی که به به اشتراک گذاری عکس و ویدیو اختصاص دارد، یکی از زیرمجموعه های یاهو محسوب می شود و روزانه ۳٫۵ میلیون عکس جدید روی آن قرار می گیرد. این شبکه اجتماعی در مجموعه ۹۲ میلیون مشترک فعال دارد که کاربران آن از ۶۳ کشور باید با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد عکس از سوی کاربران Flickr روی آن منتشر شده است و این افراد بیش از دو میلیون گروه اختصاصی تشکیل داده اند. این شبکه بیشتر مورد توجه عکاسان قرار گرفتهاست.
۱۰- Reddit
این شرکت اجتماعی موبایلی با هدف سرگرمی مورد استفاده قرار می گیرد و اعضای ثبت شده انواع محتویات مورد نظر خود را به اشتراک می گذارند. این ابزار اجتماعی در هر ماه به طور میانگین ۱۷۴ میلیون کاربر فعال دارد و طی ۱۰ سالی که از زمان تاسیس آن می گذرد بسیار محبوب شده است. کاربران از ۲۰۹ کشور جهان در Reddit عضو شده اند و در هر ماه ۷٫۵۵ میلیارد صفحه در این شبکه اجتماعی مشاهده می شود. به طور میانگین کاربران در هر ماه ۸۵ دقیقه را به حضور در این شبکه اجتماعی اختصاص می دهند.
تجربیات خود را در زمینهی فعالیت در شبکههای اجتماعی با ما نیز در میان بگذارید. منتظر انتقادات، نظرات و پیشنهادات شما همراهان گرامی هستیم…
راستی!
جهت مطلع شدن از آخرین پستها و آموزشهای ما میتوانید به کانال تلگرام چ یاب مراجعه کنید.
ارسال پاسخ
نمایش دیدگاه ها