مهم‌ترین چالش های کار طراحی سایت

چالش های کار طراحی سایت

طراحی سایت شغلی بسیار چالش برانگیز است، چرا که شما برای ایجاد یک سایت باید از خلاقیت بسیار بالایی برخودار باشید و دیگران را درک کنید تا بتوانید یک طراحی منحصر به فرد اجرا کنید.

چالش های کار طراحی سایت فقط مختص یک فرد نیست و این چالش‌ها برای همه طراحان سایت وجود دارد و اگر می‌خواهید درگیر چالش های کار طراحی سایت نشوید باید در کار خود حرفه‌ای شوید و سعی کنید با کار کردن برای متخصصان، تجربه کاری خوبی به دست آورید. البته دقت کنید اگر هیچ‌وقت با چالشی مواجه نشوید، پیشرفتی هم نخواهید داشت. می‌خواهم بگویم نترسید و در مواجهه با چالش‌ها و سختی‌ها کم نیاورید.

اکثر طراحان سایت بر این باورند که دستمزدی که دریافت می‌کنند متناسب با وظایفی که انجام می‌دهند نیست! استرس انجام یک پروژه برای کسانی که به کار طراحی سایت علاقمند نیستند، خیلی بیشتر از کارهای معمولی است و همین موضوع باعث ناامیدی کسانی خواهد شد که با علاقه، وارد کار طراحی سایت نمی‌شوند و صرفا به دنبال درآمد این شغل هستند.

در این مقاله ۵ مورد از چالش های کار طراحی سایت را بررسی خواهیم کرد، همراه ما باشید…

البته بهتر است قبل از خواندن ادامه مطلب، بدانید که به عنوان یک طراح سایت، چه مهارت‌هایی باید داشته باشید. مقاله “مهارت‌های موردنیاز یک طراح وب” می‌تواند در این مورد، به شما کمک کند.

دوره های اموزشی برنامه نویسی

۵ چالش مهم کار طراحی سایت

هر شغلی سختی‌ها و چالش‌های خودش را دارد و شما نباید با خواندن این مسائل دلسرد شوید. هدف ما از این مقاله این است که با آگاهی کامل، یادگیری طراحی سایت را انتخاب کنید و سختی‌ها و دشواری‌های این کار جذاب را به جان بخرید.

در ادامه مهم‌ترین چالش‌های کار طراحی سایت را با هم خواهیم دید. هرجا نظر و سوالی داشتید، حتما برای ما بنویسید.

۱- معمولا مشتری دستورالعمل روشنی را ارائه نمی‌کند.

در اولین ملاقات خود با مشتری، به عنوان یک طراح سایت، باید از چشم انداز و انتظارات مشتری با خبر شوید. اما متاسفانه بیشتر مواقع، مشتریان نمی‌دانند که چه نوع سایتی با چه امکاناتی نیاز دارند و این موضوع کار طراحی سایت را برای شما بسیار سخت خواهد کرد.

شما باید با استفاده از یک پرسشنامه اول سایت‌هایی را که مشتری قبلا دیده و مورد پسندش قرار گرفته است، شناسایی کنید؛ این کار به شما کمک می‌کند تا از استایل و سبک مورد علاقه مشتری باخبر شوید.

سپس از مشتری بخواهید دلیل خوب بودن آن سایت‌ها را بنویسد، شما با این کار می‌توانید از امکاناتی که مشتری دوست دارد در سایتش داشته باشد، باخبر شوید و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

۲- مشتری هیچ تصوری از بودجه خود ندارد.

اکثر طراحان سایت با جمله ” بسیار گران است ” کامل آشنا هستند! وقتی شما قیمت مد نظرتان را به مشتری اعلام می‌کنید اکثر مشتریان می‌گویند: “گران است”، تا بتوانند نظر شما را در مورد دستمزدتان عوض کنند و اصطلاحا تخفیف بگیرند.

برای جلوگیری از شنیدن این جمله، شما می‌توانید با استفاده از پرسشنامه، از بودجه مدنظر مشتری آگاه شوید. بدین صورت که شما باید چندین قیمت مختلف را در پرسشنامه بنویسید و از مشتری بخواهید با توجه به قیمت‌های موجود در پرسشنامه نظر خودش را بنویسد.

ساخت پرسشنامه را خیلی ساده یاد بگیرید: آموزش ساخت پرسشنامه با گوگل فرم

شما با خواندن نظر مشتری خیلی ساده متوجه خواهید شد که بازه قیمتی مدنظر وی در چه حدود است و از این طریق می‌توانید قیمتی را برای پروژه مدنظر به مشتری ارائه کنید که می‌دانید مورد قبول مشتری است.

روش دیگری که از شنیدن عبارت “گران” جلوگیری خواهد کرد، ارائه تخفیف است. به طوری که شما باید یک قیمت منصفانه را ارائه کنید و در ادامه پیشنهاد یک تخفیف و یک هدیه را به مشتری بدهید.

سعی کنید تخفیف‌های بیشتر از ۳۰% را ارائه نکنید، چرا که مشتری با شنیدن تخفیف زیاد، خواستار تخفیف اضافه‌تر و بیشتر خواهد شد. شما می‌توانید پشتیبانی ۶ ماهه یا ۱۲ ماهه سایت را به عنوان یک هدیه ارزشمند در کنار تخفیف خود به مشتری ارائه کنید تا امکان رد پیشنهاد شما از طرف مشتری به حداقل برسد.

بهتر است اهمیت کار طراحی سایت را به خوبی بدانید، تا بتوانید مشتریان خود را قانع کنید که دستمزدتان نسبت به اهمیت کارتان، اصلا بالا نیست.

چالش های کار طراحی سایت

۳- بازار طراحی سایت اشباع شده است.

یکی از بزرگ ترین چالش های کار طراحی سایت، بازار عرضه و تقاضای بسیار بزرگ آن است، که همین موضوع رقابت در بین افراد را بسیار سخت می‌کند. افراد بسیار زیادی با کار کردن با قیمت‌های بسیار ارزان، ارزش کار را پایین خواهند آورد و شما علاوه بر این که باید در رقابت با این افراد باشید، از طرف دیگر باید تقاضای مشتریان را نیز برطرف کنید.

به خاطر یادگیری آسان و سریع طراحی سایت بسیاری از افراد جامعه به این شغل روی آورده‌اند که البته تخصص چندانی در حوزه طراحی سایت ندارند.

تازه کاران با ارائه قیمت‌های بسیار پایین و ارائه کارهای بی کیفیت، کار را برای شما سخت خواهند کرد، زیرا با این کار انتظارات مشتری بسیار بالا خواهد رفت و برای برطرف کردن انتظارات مشتری، باید انرژی بسیار زیادی را صرف کنید و دستمزد کمی هم انتظار داشته باشید!

یادتان باشد وقتی ارزان کار می‌کنید یعنی کارتان چندان ارزشی ندارد. با این کار علاوه بر صدمه زدن به خودتان، بازارکار را برای نفرات بعدی نیز خراب می‌کنید. بهتر است همیشه منصفانه کار کنید.

برای آشنایی بیشتر با درآمد و بازار کار طراحی سایت، مقاله بررسی بازارکار طراحی وب را مطالعه کنید. همچنین در ادامه مقاله آینده کار طراحی سایت را بخوانید تا در مورد یادگیری طراحی سایت، اطمینان حاصل کنید.

۴- کار طراحی سایت، کاری یک شبه نیست.

بسیاری از افراد تازه کار با ارائه شعارهای “طراحی سایت در ۲۴ ساعت” اقدام به جذب مشتری می‌کنند و در این فرآیند هم بسیار موفق عمل می‌کنند! اما اشکال کار اینجاست که امکان طراحی سایت در ۲۴ ساعت وجود ندارد و متاسفانه مشتری با سفارش خود به امید تحویل ۲۴ ساعته، سرخورده می‌شود و بعد از گذشت ۲۴ ساعت از سایت خبری نمی‌شود و به آنها قول تحویل پروژه یک هفته‌ای داده می‌شود.

این یک شگرد تبلیغاتی است که امروزه در سطح اینترنت به صورت گسترده‌ای وجود دارد و باعث شده که مشتری خیلی سخت‌تر اعتماد کند و تا حدی از طراحان سایت، شاکی باشد! با این ترفندها نه تنها سودی نخواهید برد، بلکه ضرر هم خواهید کرد. پس از همان ابتدا به مشتری تاریخ دقیق تحویل را بگویید و با تایید وی، کار را آغاز کنید.

۵- ارتباط با مشتریان متخصص

یکی از چالش های کار طراحی سایت که امروزه خیلی زیاد به چشم می‌خورد، ارتباط با مشتریانی است که فکر می‌کنند یک متخصص تمام عیار هستند!

شما باید قبل از دریافت پروژه، با مشتریان خود تمام مراحل را طی کنید؛ به طوری که شما باید تمام مراحل و روش‌هایی را که نیاز است روی سایت پیاده سازی شود، برای مشتری توضیح دهید و اگر مشتری با روش‌ها و مراحل انجام کار شما موافق بود، پروژه را شروع کنید.

بسیاری از طراحان سایت در ابتدای کار تمام مراحل را با مشتری طی نمی‌کنند و خیلی سریع پروژه را می‌پذیرند، ولی بعدا مشتری درخواست می‌کند که با روش مدنظر وی، پروژه پیش برود، که این مسئله یکی از چالش های کار طراحی سایت است.

مهم ترین چالش های طراحی سایت

سخن پایانی

بسیاری از افراد جامعه به خاطر یادگیری آسان و سریع، شغل طراحی سایت را برای یادگیری و کسب درآمد انتخاب می‌کنند اما از چالش های کار طراحی سایت باخبر نیستند.

ما در این مقاله ۵ تا از مهم ترین چالش های کار طراحی سایت را بررسی کردیم تا شما بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. البته دقت کنید هرکاری چالش‌های مختص خودش را دارد و شما نباید جا بزنید!

امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشد. اگر سوال یا نظری داشتید، می‌توانید از قسمت نظرات باما در ارتباط باشید.

راستی! تلگرام چ یاب رو برای با خبر شدن از آخرین دوره‌های آموزشی، محصولات و تخفیف های ویژه دنبال کنید.

منبع

استعداد در فضای آرام رشد می کند ... | علاقه‌مند و نویسنده حوزه تکنولوژی و خودرو 💻🚗