۱۰ ترند موشن گرافیک در سال ۱۴۰۰

در دنیای امروز همه چیز در حال تحول دائمی‌ست، حتی موشن گرافیک! بسیاری از روندهای موشن گرافیک  نیز تحت تأثیر نوآوری‌های تکنولوژی قرار گرفته اند. برای اینکه بتوانیم به بهترین وجه ممکن نیازهای مشتریان خود را برطرف نماییم و از صحنه‌ی حرفه‌ای محو نشویم، باید با این نوآوری‌ها آشنا شویم و متناسب با نیاز روز پیشرفت کنیم.

در این مطلب می‌خواهیم ۱۰ ترند موشن گرافیک در سال ۱۴۰۰را برای شما شرح دهیم. با یادگیری این تکنیک‌ها جایگاه خود را در بازارکار حفظ کنید و حتی بهبود بخشید. همراه ما باشید تا این ترندها را یاد بگیرید.

۱۰ ترند برتر موشن گرافیک

ترکیب تصاویر سه بعدی و دو بعدی 

یک روند در حال ظهور در صنعت موشن گرافیک این است که طراحان روش های جدیدی را برای ترکیب انیمیشن های دوبعدی با انیمیشن های سه بعدی و گرافیک کشف نموده اند و همین امر باعث گردیده تا بتوانند به تصاویر گرافیکی جذابتری دست یابند و تصاویر پیچیده ای را خلق نمایند. این امر تجارب جدید و جالبی را برای بیننده به همراه خواهد داشت.

ما نه تنها در فیلم های تبلیغاتی با بودجه کلان بلکه در تبلیغات دیجیتال در مقیاس کوچک نیز این روند را مشاهده می کنیم.

گرادیان

انتقال رنگ را گرادیان می نامیم. گرادیانها یا Gradient 2.0 چیزی است که این روزها زیاد به گوش
می رسد این تکنیک رابط کابری را پرنشاط تر میکند.

دوره های اموزشی برنامه نویسی

این اصطلاح قبلا نیز در طراحی فلت به کرات شنیده میشد، اما هم اکنون در طراحی مدرن نیز به کار گرفته می شود.

گرادیان

تایپوگرافی

ما معمولاً ترجیح می دهیم با قلم ها و تصاویر کاری غیر متعارف انجام ندهیم. با این حال ، مواقعی وجود دارد که می توانیم قوانین را زیر پا بگذاریم و باز هم نتایج خوبی کسب کنیم. تایپوگرافی حرکتی تماماً حرکات کششی و پیچشی است. استفاده از تایپوگرافی در طراحی متحرک یک روند کلاسیک است که از دیرباز رایج بوده.
فیلم Se7en به کارگردانی دیوید فینچر که در طول سال های ۱۹۹۵ کارگردانی شده، فیلمی است که نه تنها برای بازیگری و طرحش بلکه برای استفاده عالی از تایپوگرافی جنبشی موجود در آن مشهور گردیده است.

چیدمان های نامتقارن

روند طراحی نامتقارن را میتوان یک جنبش حرکتی در طراحی سبک شبکه دانست که خیلی از نگاهان کاربران  را  متوجه خود کرده است. نظم و ترتیب همیشه هم خوب عمل نمیکند و در بعضی از موارد این بی نظمی و عدم تقارن است که جلوه هنری و زیبا به کار می بخشد. امروزه شاهد هستیم که طراحان در موشن گرافیک ها و تصاویر خود از انواع چیدمان های نامتقارن و ناهمسان استفاده کرده و به نوعی بیننده را به چالش میکشند.

لوگو موشن

امروزه روند کلی تبلیغات بیشتر به سوی انیمیشن ها و ویدئو های اینترنتی کشیده شده و تقاضای شرکت هایی که به دنبال افزایش فروش خود در فضای دیجیتال، به ویژه در رسانه های اجتماعی هستند برای لوگوهای متحرک افزایش یافته است. ما میتوانیم با استفاده از تکنیک های متحرک سازی ۲ بعدی و ۳ بعدی انواع جلوه های بصری و حرکت های جذاب را برای نمایش لوگو روی آن پیاده کنیم.

لوگو موشن دقیقا چیست؟ + دانلود چند نمونه

امروزه حتی شرکت های بزرگ هم به استفاده از این نوع انیمیشن ها برای لوگو و برند خود روی آورده اند.

لوگو موشن - موشن گرافیک

مورفینگ

روند مورفینگ عبارت است از تجسم بخشیدن به اشکال، اشیاء، یا آیکن ها . این ویژگی یکی از آن مواردی است که در چند سال اخیر توانسته جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد. روند مورفینگ معمولا در لوگوموشن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این تکنیک به منظور انتقال سریع و روان برای توجه کوتاه مدت کاربران جذاب است.

ترانزیشین یکپارچه

اکنون طراحان از تکنیک های رنگ و نور استفاده می کنند و تعداد برش ها را کاهش می دهند تا جلوه طبیعی تری به ویدیو بدهند که نتیجه آن جریان روان یک فیلم است.

برای مثال به جای اینکه به طور ناگهانی از یک صحنه به صحنه بعدی هدایت شویم ترانزیشین ها روندی نرم و  آهسته را در انتقال بین این دو صحنه برای ما پدید می آورند.

ترانزیشن - 10 ترند موشن گرافیک

خطوط نازک

خط و خطوط عملکردهای بی شماری در موشن گرافیک ها دارند مانند جهت دادن ، پیش زمینه برای ایجاد اشکال و غیره. مشاهده می شود که هنرمندان در تلاشند تا خطوط نازکی مانند یک نقاشی اصلی را در طراحی ترسیم و از این خطوط متحرک و انیمیشنی در پروژه ها استفاده کنند.

وب و برنامه ها

مطالعات نشان داده حدود ۳۸٪ از کاربران با سایت ها و برنامه های غیرجذاب درگیر نخواهند شد. طراحان از الگوهای حرکت گرافیکی در سایت های تحت وب و اپلیکیشن های تلفن همراه برای جذب بازدیدکنندگان، استفاده میکنند.

مانند صفحه بارگیری، اینترو ویدیوها، لوگوموشن ها و نمایش متون و اعداد.

طراحی ایزومتریک

طراحی ایزومتریک مربوط به نمایش عناصر سه بعدی در صفحه ۲ بعدی است. این نوع طراحی بسیار جذاب بوده و توجه کاربران را جلب میکند.

دراین سبک طراحی اشیاء دارای عمق میباشد که تصاویر دوبعدی نمیتواند با آن رقابت نماید. در این سبک ، بیشتر از آیکونها استفاده می شود که بسیار دقیق تر و گرم تر از طراحی مسطح بنظر میرسد. استفاده از زاویه های ۶۰ درجه متقارن میتواند در خلق این اثر راهنمایی نماید.

ایزومتریک - 10 ترند موشن گرافیک

جمع بندی

به عنوام یک طراح موشن گرافیک باید به خاطر داشته باشید که انتخاب انواع تکنیک ها به ماهیت ویدیوی شما بسیار بستگی دارد و باید متناسب با سفارش مشتری انواع جلوه ها و روند ها را در طرح خود پیاده کنید.

با تمام این گفته ها ، به احتمال فراوان ترند ها و روندهایی که در بالا ذکر شد ، در بیشتر انواع کسب و کارهایی که به انیمیشن و موشن گرافیک نیاز دارند ، مفید واقع شوند. شما باید با شناخت تمامی آن ها مناسب ترین روندهایی را که در خدمت هدف شما هستند انتخاب کنید.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. حتما نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما بنویسید…

راستی! تلگرام چ یاب رو برای با خبر شدن از آخرین دوره‌های آموزشی، محصولات و تخفیف های ویژه دنبال کنید.

منبع:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Scroll to Top