با استفاده از Email Alias ایمیل خود را به هرکسی ندهید!

آدرس مستعار ایمیل cheyab.ir

Alias یا آدرس مستعار ایمیل، یک آدرس ایمیل محسوب می‌شود که شما می‌توانید برای دریافت ایمیل‌های خود بدون نیاز به آدرس اصلی ایمیل از آن استفاده کنید. این نام مستعار برای حالاتی که مایل نیستید ایمیل شخصی، اصلی و یا حرفه‌ای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، بسیار مناسب است. وقتی که پیامی به ایمیل مستعار شما ارسال شود، به صورت خودکار به ایمیل اصلی فرستاده می‌شود.
در این پست از سایت چ‌یاب قصد داریم شما را با مفهوم ایمیل مستعار یا Email Alias آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید…

نکته

به خاطر داشته باشید که ایمیل مستعار شما باید یک اکانت یا حساب کاربری فعال باشد که اکنون به آن دسترسی دارید!

دلیل استفاده از Email Alias چیست؟

Email Alias زمانی بسیار مفید و پرکاربرد خواهد بود که شما به یک آدرس ایمیل کوچک، ساده و عمومی برای اهداف خاص نیاز داشته باشید.
به عنوان مثال فرض کنید یک شخص فقط یک ایمیل دارد و مایل به مدیریت بیش از یک ایمیل نیست. شخص مزبور در یک شرکت مشغول به کار است و اکنون برای یک مدت کوتاه به یک کار مشخص مانند تبلیغات می‌پردازد. این شخص مایل نیست که نام حرفه‌ای خود و ایمیل شخصی و یا حرفه‌ای خود را برای تبلیغات به همگان معرفی کند. بهترین راه برای حل این مسئله این است که وی یک آدرس مستعار برای ایمیل خود درنظر بگیرد و آن آدرس را به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارد.
هر سرویس دهنده‌ی ایمیل این امکان را فراهم می‌کند که علاوه بر آدرس اصلی، آدرس مستعاری برای ایمیل درنظر گرفت. Email alias در سرور ایمیل اصلی شما قابل ایجاد است. تمام میزبان‌های ایمیل، پیام‌هایی که به ایمیل مستعار ارسال می‌شوند را به طور مستقیم و خودکار برای اکانت اصلی فوروارد می‌کنند.

در اکثر سرویس‌دهندگان، آدرس مستعار یا همان Alias صرفا جهت دریافت ایمیل قابل استفاده است و نمی‌توان با این آدرس مستعار ایمیلی ارسال کرد. بدین صورت که وقتی بخواهید به ایمیل دریافتی توسط ایمیل مستعار پاسخ دهید، این پیام از طریق ایمیل اصلی شما ارسال می‌شود. برخی سرویس‌دهندگان ایمیل مانند جیمیل به کاربران اجازه می‌دهد که یک آدرس مستعار برای ارسال ایمیل نیز مشخص کند.

مزایای آدرس مستعار ایمیل

تعیین کردن آدرس مستعار برای ایمیل یک راه بسیار قوی و خوب برای حفاظت از اکانت شخصی شماست؛ همچنین راه مناسبی یرای منظم کردن و دسته‌بندی ایمیل‌هاست. در ادامه به بررسی دلایل بیشتری برای استفاده از این امکان ایمیل خواهیم پرداخت:

  • ایجاد آدرس مستعار در سرویس‌دهندگان محبوب مانند جیمیل، یاهو، icloud و … بسیار آسان است.
  • می‌توان برای یک ایمیل اصلی چندین آدرس مستعار ایجاد کرد.
  • داشتن چندین آدرس مستعار برای یک ایمیل بدین معنی است که نیاز نیست مرتبا از اکانت خود خارج شوید و به اکانت دیگری وارد شوید.
  • استفاده از آدرس مستعار کوچک و ساده بجای آدرس طولانی و پیچیده‌ی اصلی.
  • می‌توان تمام ایمیل‌های دریافتی از یک ایمیل مستعار را در پوشه‌ای جداگانه ذخیره و مدیریت کرد.
  • می‌توان ایمیل‌های دریافتی از ایمیل مستعار را در صورت عدم نیاز به آن، به زباله‌دان و یا اسپم منتقل نمود.
  • می‌توان آدرس مستعار را در صورت عدم نیاز حذف کرد.

آموزش ایجاد آدرس مستعار در جیمیل

۱- ابتدا وارد اکانت جیمیل خود شوید. پس از آن روی آیکون بالا سمت راست که در تصویر زیر مشخص شده است، کلیک کنید سپس setting را انتخاب کنید.

دوره های اموزشی برنامه نویسی
آدرس مستـعار ایمـیل cheyab.ir

۲- به تب Accounts and Import بروید.

تنظیمات جیمیل cheyab.ir

۳- در قسمت Send mail as روی Add another email address کلیک کنید. در پنجره‌ی باز شده می‌توانید نام خود را تغییر دهید. در قسمت Email address نیز آدرس مستعار مدنظر خود را وارد کنید. سپس روی next کلیک کنید.

آدرس مستعار ایمیل cheyab.ir

۴- در انتها send verification را انتخاب کنید و منتظر دریافت ایمیلی در ایمیل مستعار خود باشد؛ چنانچه ایمیل مستعاری که وارد کرده‌اید غیرفعال باشید، پیامی مشابه پیام زیر در ایمیل اصلی خود دریافت می‌کنید و این ایمیل تایید نمی‌شود.

ایمیل cheyab.ir

۵- کد اعتبارسنجی را وارد کنید و سپس ایمیلی که وارد کرده‌اید به عنوان ایمیل مستعار اکانت اصلی شما فعال می‌شود.
۶- مراحل بالا را برای ایجاد هر تعداد آدرس مستعار که می‌خواهید، می‌توانید تکرار کنید.

آدرس مستعار ایمیل cheyab.ir

تمامی ایمیل‌های مستعار از همان مسیر گفته شده قابل حذف هستند؛ بدین صورت که هنگامی که به تب Accounts and Import رفتید، در کنار آدرس ایمیل مستعار چندین گزینه می‌بینید که یکی از آنها delete است، با فشار دادن این گزینه ایمیل مستعار مدنظر حذف می‌شود. همچنین در این قسمت یک گزینه‌ی دیگر به نام make default وجود دارد که می‌توانید جای ایمیل اصلی و مستعار را به وسیله‌ی آن تغییر دهید؛ یعنی هرکدام که default یا پیش‌فرض باشد ایمیل اصلی محسوب می‌شود.
از طریق منوی setting در جیمیل می‌توانید تغییرات زیادی ایجاد کنید، مثلا در همان تب Accounts and Import در قسمت Change account settings می‌توانید پسورد اکانت خود را تغییر دهید و یا حتی راه‌های بازیابی آن را دستخوش تغییر کنید. همچنین می‌توانید مخاطبان خود از دیگر حساب‌های کاربریتان را به راحتی وارد کنید که این کار در قسمت Import mail and contacts در همان تب گفته‌شده امکان‌پذیر است.
در بین تب‌های موجود یک تب مخصوص Add_ons است. در این تب ابتدا باید استفاده از add ons را با فعال کردن تیک مربوط به آن، مجاز کنید. اگر نمیدانید add ons چیست به شما توصیه می‌کنیم که پست “add ons مرورگر چیست؟” را مطالعه نمایید. با این تفاوت که این add ons مخصوص سرویس‌دهنده‌ی جیمیل است!

چندکلام با چ یاب:

بقیه‌ی تب‌های مربوط به بخش تنظیمات جیمیل، به شما امکان ویرایش تمامی اطلاعات حساب کاربری را می‌دهند. همچنین امکانات بسیار جالب و زیاد دیگری نیز دارند که امکان شرح همه‌ی این ویژگی‌ها به راحتی و در یک مطلب میسر نمی‌شود!
امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و بتوانید از ایمیل مستعار برای رسیدن به مقاصد خود استفاده کنید، اگر در این راه به مشکلی برخوردید و یا سوالی داشتید در قسمت نظرات می‌توانید مطرح کنید. همچنین منتظر انتقادات و پیشنهادات شما دوستان گرامی هستیم…

برای اطلاع از آخرین اخبار و آموزش‌های ما می‌توانید به کانال تلگرام چ یاب مراجعه کنید.

متولد خوزستان | فارغ‌التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر 💻 | علاقه‌مند به عکاسی 📸، فوتبال ⚽ و برنامه‌نویسی