روانشناسی اشکال در دیزاین

روانـشناسی اشکـال

یک لحظه به تمام برند‌های مشهوری که تا الشناسی ان شناخته‌اید فکر کنید. احتمالاً نام‌هایی مانند اپل، مک دونالد، استارباکس، کوکا کولا یا چنین نام‌هایی را تصور کردید؛ با این وجود وقتی بر روی این برندها تمرکز کنید یک چیز دیگر نیز در ذهنتان تداعی خواهد شد و آن لوگوی این شرکت هاست. چه این لوگو به شکل سیب باشد و چه به شکل یک M طلایی، بخش مهمی از هویت هر نام تجاری است. بدون یک لوگوی قابل اطمینان نمی‌توانید توجه و وفاداری مشتریانتان را بدست آورید و یا شرکت خود را به رسمیت بشناسانید؛ زیرا یک لوگوی نامناسب در خاطر افراد نخواهد ماند.

نتیجه یک پژوهش که بر روی رفتار مصرف کنندگان انجام شده است نشان می‌دهد که یک لوگوی معمولی بسیار مهم‌تر از آنیست که شرکت‌‎ها تصور می‌کنند. گزارشی از یک مطالعه در مجله Journal of Consumer Research از اهمیت اجزا مختلف در لوگوها خبر می‌دهد، بدین صورت که یک جزء اساسی مانند شکل بکار رفته در لوگو می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر دید مخاطبان آن بگذارد.

درحالی که بسیاری از سازمان‌ها بحث اشکال در طراحی را یک موضوع بچگانه بشمار می‌آورند، حقیقت این است که همانند فونت‌ها و رنگ‌ها شکل‌ها نیز نقشی اساسی در طراحی دارند و قادر به نشان دادن تصورات، بیان احساسات و هدایت چشم‌ها می‌باشند. شاید متوجه اشکال بیشماری که در طول روز می‌بینید شده‌اید و حتی اگر متوجه آن‌ها هم نشده باشید آن‌‌ها در ذهن شما خواهند ماند و دلیل آن این است که هر چیزی که در اطراف ما وجود دارد از شکل‌ها بوجود آمده است.

سوالی که بوجود می‌آید این است که چطور از اشکال در لوگوی خود استفاده کنیم تا بتوانیم افکار مشتریان و مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار دهیم؟ برای یافتن پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

روانشناسی اشکال

طراحی لوگو و روانشناسی اشکال

در حال حاضر تحقیقات زیادی انجام شده است که نشان می‌دهد لوگوهای تأثیر گذار می‌توانند توجه مخاطبان را جلب کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۱ نشان داده که شرکت‌هایی که از لوگوهای ناقص استفاده می‌کنند همانند IBM در نظر مردم بعنوان یک کسب و کار نوآور شناخته می‌شوند ولی بدلیل همین شکل لوگو کمتر به آن اعتماد می‌کنند. حتی داشتن یک درک اولیه از روانشناسی اشکال در زمینه طراحی گرافیکی برای فهمیدن اهمیت الگوهای مختلف در ادراک مخاطبان کافی است. چیزی به سادگی تبدیل مربع به دایره می‌تواند به راحتی فکر و احساس مخاطبان را نسبت به یک نام تجاری تغییر دهد.

دوره های اموزشی برنامه نویسی
روانشناسی اشکال

ساده‌ترین دلیلی که می‌توان برای اهمیت اشکال بکار رفته در یک لوگو بیان کرد این است که مغز انسان رابطه تنگاتنگی با خاطرات او دارد و در واقع خاطرات است که به این جزء از بدن معنی می‌دهد. در حقیقت فرآیندی که ما اشکال را درک می‌کنیم وابسته به یک جنبۀ اساسی ذهنی یعنی فرآیند یادگیری و آموختن انسان است؛ پس از دیدن یک لوگو، اشکال آن در حافظه شما ذخیره می‌شود. برای درک این موضوع فقط یک لحظه به تیک Nike و پرنده Twitter فکر کنید.

با این حال، بیشتر از اینکه شکل‌های زیادی در لوگوی خود استفاده کنید اطمینان حاصل کنید که نام تجاری شما در ذهن مخاطبانتان حک شده و همواره می‌توانند آن را به یاد بیآورند. همچنین در ترکیب شکل‌ها باید توجه داشته باشید که پیام درستی را برای مخاطبانتان ارسال کنید زیرا هر کدام از اشکال مانند خط‌های عمودی، دایره‌ها، مربع‌ها و مثلث‌ها معانی مختلفی را القا می‌کنند که طراحان ماهر می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند.

با در دست داشتن اطلاعات کافی در این حوزه می‌توانید از شکل‌های موجود در لوگوی خود در موارد زیر استفاده کنید:

  • ایده‌ها و فکرهای مختلف را تبدیل به نماد یا سمبل کنید.
  • چشم مخاطب را از یک عنصر به عنصر بعدی هدایت کنید.
  • احساسات و روحیه را منتقل کنید.
  • اعتماد و حرفه‌ای بودن را در مخاطب خود ایجاد کنید‌.
  • احساسی عمیق در مخاطب بوجود بیآورید.
  • با مخاطبان خود در سطحی نسبتاً عمیق‌تر ارتباط برقرار کنید.

در نتیجه سوالی که پیش میآید این است که دقیقاً چه می‌‌توانیم از روانشناسی اشکال یاد بگیریم و اینکه هر جزء هندسی موجود در لوگوی شـما چگونه بر روی احساس مخاطبین شمـا نسبت به برند شـما تأثیر می‌گذارد؟

روانشناسی اشکال یک لوگو: دایره‌ها

دایره‌ها رایج‌ترین شکل در لوگوها هستند. در واقع آن‌ها در لوگوی حدود ۲۰ درصد نام‌های تجاری شناخته شده در جهان بکار رفته‌اند. هنگامی که در لوگو خود از دایره استفاده می‌کنید مفاهیم زیر را منتقل می‌کنید: پیام احساسی مثبت: دایره‌ها نرم‌تر و استوارتر از شکل‌هایی مانند مثلث که دارای زاویه‌ی تند هستند به نظر می‌رسد. وحدت و تعهد: حلقه‌ها اغلب با مفهوم ازدواج مرتبط هستند، بنابراین اگر از آن‌ها استفاده کنید مفهوم پیوستگی بیان کرده‌اید. قدرت و استحکام: دایرهها محکم و استوار هستند؛ آن‌ها هیچ شکاف و چرخشی ندارند و همین موضوع باعث می‌شود برند شما قابل اعتماد به نظر برسد.

بسیاری از برندهای مطرح جهان از دایره‌ها در لوگوی خود استفاده می‌کنند. برای مثال NASA در طراحی لوگو خود از یک کره استفاده کرده است که بیانگر ثبات، تعهد و وحدت یک سیاره است. این لوگو یک نمونه مناسب برای یک سازمان اکتشافات فضایی است.

روانشناسی رنگ

در روانشناسی اشکال در لوگوها، طرح‌های دایره‌ای شکل اغلب برای نشان دادن ماهیت زنانه استفاده می‌شوند. بیضی‌ها، دایره‌ها و حلقه‌ها هر کدام می‌توانند انرژی مثبت، اتحاد و آرامش را نشان دهند. برای نمونه حلقه‌های لوگو المپیک نشان دهنده‌ی یک رویداد ورزشی فراگیر جهانی است. آن‌ها از این طریق این نکته را برجسته می‌کنند که هر فرد با هر ملیت یا پیشینه‌ای می‌تواند در این جشن جهانی و انسانی شرکت کند.

روانشناسی اشکال

اگر یک لوگو ساده و در عین حال اثربخش می‌خواهید که بتواند قدرت، استحکام و اجتماع را بیش‌تر از هر چیزی نشان دهد یک لوگو حاوی دایره می‌تواند برای شمـا انتخاب مناسبی باشد. به یاد داشته باشید که می‌توانید از دایره یا منحنی‌های مختلف برای ایجاد تایپوگرافی نیز استفاده کنید. از این تکنیک بطور کاملاً آشکار در لوگوی Coca Cola استفاده شده است.

عناصر روان در یک تصویر می‌تواند به معنی گرما، تحرک و اجتماع باشد که برند Coca Cola از این ایده در لوگوی خود بهره برده است. فقط به تمام پویش‌های Share a coke (پویش‌های مربوط به کوکا کولا) و استراتژی‌های تبلیغی این برند توجه کنید تا بدانید چه تأثیر مثبتی از بکار بردن درست این اشکال بدست آورده است.

روانشناسی رنگ

روانشناسی اشکال یک لوگو: مستطیل‌ها و مربع‌ها

به عنوان یکی دیگر از شکل های ذاتا محبوب آرم، مربع ها برای نشان دادن ایده های نسبت، تعادل و حرفه ای استفاده می شود. مربع یا حتی یک مستطیل می تواند به اندازه کافی برای الهام بخشیدن به اعتماد به یک مخاطب در جستجوی قدرت و ایمنی باشد. پس از همه، بعضی از “ایمن ترین” چیزها در جهان مستطیل شکل یا مربع شکل هستند، مانند ایمن، خانه یا طاق. برخی از مارک ها به عنوان یک راه برای گفتن داستان برند خود به مشتریان خود در یک لحظه تبدیل به مربع شده اند. به عنوان مثال، لوگوی مایکروسافت از چهار مربع متفاوت رنگی تشکیل شده که نشان دهنده علامت تجاری نرم افزار Windows می باشد، در کنار انواع مختلفی از محصولات، که هر کدام با یک رنگ جدید نشان داده می شوند. از سوی دیگر، طراحی یک مستطیل کمی گرد شده به نظر می رسد مانند صفحه نمایش تلویزیون قدیمی است.
آموزش طراحی رنگ لوگو

ربع و مستطیل یک راه مفید برای مارک های است که داستان خود را به شیوه ای امن و مطمئن به داستان می دهند. لوگو لوگو، برای مثال، از طراحی آجر برای اشاره به بلوک های امضا تولید شده توسط نام تجاری استفاده می کند، در حالی که مربع خود را نشان دهنده یک حس ایمنی می داند. از آنجا که پدر و مادر به دنبال شرکت های اسباب بازی برای ارائه ترکیبی از سرگرم کننده و امنیت هستند، لوگو شکل کامل شرکت را پذیرفته است. از سوی دیگر، استفاده از مربع در طراحی لوگو همچنین می تواند احساس قدرت و قدرت را توسعه دهد. ترکیب این عناصر سخت با خطوط گرد و قلم و شما می توانید یک ایده از ثبات، تعادل و قابلیت اطمینان را بیان کنید. علامت بی بی سی در نظر گرفته شده است تا یک حس اعتماد به نفس را در برند به ارمغان بیاورد.

شکل قدرتمند جامد و قوی است. با این حال، ماهیت “اساسی” مربع به عنوان شکل لوگو به این معنی است که این امر خطر ابتلا به پیری یا خسته کننده را به خطر می اندازد. به همین دلیل است که اغلب ایده خوبی برای استفاده از رنگ و شکل روانشناسی در همان زمان است. لوگوی مایکروسافت در مقایسه با لوگوی بی بی سی را در نظر بگیرید. در حالی که هر دو از مربع استفاده می کنند، لوگوی مایکروسافت از رنگ های مختلف برای جذب مخاطبان خود استفاده می کند و تنوع نام تجاری را انتقال می دهد.

microsoft logo - bbc logo
کامنت

روانشناسی اشکال یک لوگو: مثلث‌ها

مثلث ها یک شکل بسیار رایج در طراحی لوگو هستند اما در شرایط مناسب آنها را کمتر جذاب نمی کند. هنگامی که برای شکل های آرم خود استفاده می شود، مثلث می تواند ایده های مختلفی از جمله قدرت پویا، حس سلسله مراتب و حرکت مداوم یا بهبود را الهام بخشد. مثلث ها دارای انرژی هستند، زیرا در جهت خاصی فشار می آورند. آنها ممکن است احساس امنیت و آسایش مانند مستطیل یا مربع را ایجاد نکنند، اما می توانند شگفتی هایی برای نشان دادن نوآوری در پشت نام تجاری شما ایجاد کنند. شکل های آرم مثلثی می توانند برای کار با مشکل مواجه شوند؛ چرا که اکثر کسب و کارها با توجه به اینکه مشتریان خود را تا حد امکان امن می کنند، نگران هستند.

با این حال، بسیاری از مارک ها قادر به استفاده از اشکال مثلث به طور موثر برای افزایش آگاهی از برند و ایجاد تصویر خود را منحصر به فرد است. به عنوان مثال، مثلث Delta airlines خط سرعت و حرکت را نشان می دهد. به طور کلی، اگر شما قصد استفاده از یک مثلث را دارید تا جهت یا حرکت را در نشان تجاری خود نشان دهید، لازم است مطمئن شوید که زاویه ها به سمت بالا یا به سمت راست است. یک مثلث که به سمت پایین یا سمت چپ در فرهنگ های غربی بلافاصله منعکس می کند. مردانه، قدرتمند و پر از لبه های قوی، شکل آرم مثلث بیشتر در صنایع ساختمانی، موتور، قانونی و علمی مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال، Mitsubishi Motors و CAT ساخت تمام دارای آرم مثلثی نمادین هستند.

آموزش ساخت لوگو
البته، به یاد داشته باشید که لزوما نیازی به استفاده از یک مثلث به عنوان یک جنبه “مستقیم” از طراحی لوگو برای استفاده از شکل نیست. شما همچنین می توانید مثلث را به ترکیب بازاریابی خود نیز اضافه کنید. به عنوان مثال، طراحی برنده جایزه FedEx را در نظر بگیرید. حروف “E” و “X” با یک روش نوآورانه برای تشکیل یک فلش گرد هم می آیند. این استفاده هوشمند از فضای منفی به صورت زیرمجموعه باعث می شود مشتریان به سرعت و قابلیت اطمینان FedEx به عنوان یک سرویس پیک فکر کنند.
 

روانشناسی اشکال یک لوگو: خطوط

حلقه ها، مربع ها، مستطیل ها و مثلث ها ممکن است واضح ترین عناصر برای فکر کردن در مورد زمانی که شما در حال بررسی روانشناسی شکل های آرم هستند. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که شکل دیگری وجود دارد که بسیاری از شرکت ها نادیده گرفته می شوند: طراحی خطی یا خطی. شکل گیری خطوط در شکل لوگو شما می تواند به اندازه کافی برای تأثیر مخاطب شما تاثیر بگذارد. خطوط عمودی یک ارتباط ناخودآگاه با قدرت و پیچیدگی ایجاد می کنند، در حالی که باعث می شود آرم ها به نظر باریک تر شوند. از سوی دیگر، خطوط افقی باعث ایجاد آرامش و آرامش می شود. نوع خط شما انتخاب خواهد شد به شخصیت خود را از نام تجاری بستگی دارد.

خطوط عمودی قدرتمند و جذاب هستند. آنها چشم بیننده را به سمت پایین می کشند، اغلب چشم به سمت نام تجاری هدایت می کنند. آنها حرفه ای بودن را مانند مربع و مستطیل بیان می کنند، در حالی که ایده حرکت را بیان می کنند. مثال خوب آرم SoundCloud است که از خطوط عمودی خود برای نشان دادن «صدا» استفاده می کند، در حالی که عمق طراحی لوگوی کلی را نشان می دهد. با ترکیب خطوط عمودی سخت و منحنی ابر، SoundCloud می تواند قدرت و خلاقیت را در یک بار نشان دهد. به طور خلاصه، خطوط افقی نشان دهنده احساس آرامش، قابلیت اطمینان و آرامش است. هنگامی که در طراحی لوگو استفاده می شود، آنها به طور چشمگیری با خطوط عمودی متفاوت هستند و می توانند به مشتریان شما کمک کنند و محافظت کنند. به عنوان مثال، یک نمونه عالی آرم IBM است که ما در بالا اشاره کردیم.

IBM logo - soundcload logo
نه تنها خطوط افقی به آرامش حواس کمک می کند، بلکه استفاده از رنگ آبی نیز به تاثیر کلی اعتماد و اطمینان کمک می کند. رنگ راحت، همراه با سطح سر به نظر می رسد که خطوط افقی تولید می کند، بدین معنی است که روان شناسی شکل های آرم به کار می رود تا برند به نظر می رسد امن تر است.
 

روانشناسی اشکال یک لوگو: شکل‌های مارپیچی و طبیعی

در نهایت، برخی از شکل های منحصر به فرد لوگو، کسانی هستند که از مارپیچی ها و آیکون های آلی استفاده می کنند، نه فریم های پایه مثل دایره، مربع یا مثلث. در برخی موارد، یک مارپیچ می تواند یک نوع دایره باشد، اما عموما تاثیر زیادی روی یک مخاطب دارد.اگرچه آنها در طراحی لوگو کمتر رایج هستند، مارپیچی ها می توانند در شرایط مناسب به هیپنوتیزم یا متمرکز شوند – مناسب برای زمانی که می خواهید مخاطبان خود را جذب کنید.اسپیرال ها اغلب در الگوهای رشد طبیعی بسیاری از چیزها یافت می شوند و می توانند ایده های گسترش، تولد، باروری و تحول را بیان کنند.اسپیرال ها همچنین می توانند در صنعت پزشکی برای نماد DNA استفاده شوند:

طراحی رنگ لوگو

از سوی دیگر، اشکال ارگانیک برای اشاره به شکل طبیعی طبیعت استفاده می شود. به همین ترتیب، می توانید استدلال کنید که مارپیچی ها یک شکل “ارگانیک” هستند. عناصر ارگانیک در طراحی آرم در نظر گرفته شده اند تا حس گرما و راحتی ایجاد کنند که نمی تواند به وسیله یک دایره یا مربع به شکل هندسی نمایش داده شود.

آموزش روانشناسی اشکال

بدیهی است، کلید استفاده از اشکال ارگانیک اطمینان حاصل می کند که شما چیزی را انتخاب کنید که با نام تجاری شما درست باشد. در نمونه های فوق، Gatorade با استفاده از پیچ و خم رعد و برق برای نشان دادن چگونگی آنها را قادر به انرژی مشتریان خود. از سوی دیگر، برگ در Tropicana نشان دهنده تمرکز “طبیعی” شرکت است و عمق را به هدف تجاری خود می دهد.

هفت روش استفاده از روانشناسی اشکال در طراحی لوگوها

بنابراین، در حال حاضر شما می دانید مبانی در سراسر روانشناسی از شکل های آرم. گام بعدی بدست آوردن نحوه استفاده از این مفاهیم در خودتان است.قبل از اینکه حتی شروع به کار با یک شرکت طراحی لوگو کنید، مهم است که به دقت در مورد ارزش ها و ویژگی هایی که می خواهید آرم خود را تحویل دهید فکر کنید.شما می توانید از طریق این فرایند با کارشناسان نام تجاری خود در صورت راحت تر، از آنجایی که آنها قادر به کمک به شناختن شخصیت های کاربر شما و طراحی تصویری که به انتظاراتشان می رسد، کمک می کنند.هنگامی که شما ایده ای از پیام که شما نیاز به تصویر برداری از طریق آرم خود را، شما می توانید شروع به فکر کردن در مورد اینکه چگونه می توانید داستان را از طریق همه چیز از نوع کاغذ، به رنگ، و البته، اشکال نیز بگویید.

روانشناسی اشکال

در ادامه بعضی از مواردی که توجه به آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند آورده شده است:

۱- شکل‌هایی را انتخاب کنید که احساس درستی را منتقل می‌کنند

همانطور که در بخش های بالا ذکر شد، اشکال می توانند تاثیر عظیمی روی احساسات داشته باشند. در حالی که مربع ها می توانند یک مشتری را احساس امنیت کنند، حلقه ها راحت تر هستند. از آنجا که احساسات تاثیر بزرگی بر موفقیت کمپین های بازاریابی شما دارد، مهم است که شکل های مناسب را انتخاب کنید تا احساسات درست را بیابید:مثلث ها هیجان و رشد را نشان می دهند: یک شرکت متخصص در سفر، یا یکی که برای نوآوری شناخته شده است، می تواند از لوگو مبتنی بر مثلث بهره مند شود.حلقه ها نشان دهنده عشق، راحتی و انعطاف پذیری است: اگر می خواهید یک پیام از وحدت و رحمت ارسال کنید، می توانید از حلقه های ارتباط احساسی ایجاد کنید.مربع ها قدرت، شجاعت و نظم و انضباط را تحویل می دهند: هرچند میدان ها بعضی وقت ها کمی خسته کننده می شوند، آنها برای صنایع که نیاز به ایجاد وفاداری مشتری دارند، مناسب هستند.

۲- شکل‌ها و رنگ‌ها را بدرستی با هم ترکیب کنید

روانشناسی شکل های آرم اغلب فراتر از مسائل واضح است، مانند اطمینان از اینکه اشکال شما آماده است تا احساسات درست را نشان دهد. شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که از رنگ های مناسب با اشکال خاص استفاده می کنید تا وزن بیشتری را به ایده یا تصویری که در حال تصویر می پردازید، اضافه کنید. به عنوان مثال، رنگ های روشن مانند زرد می تواند به طور طبیعی تیز زاویه ای یک مثلث را تکمیل کند. از سوی دیگر، شرکای قرمز به خوبی با مربع ها، و رنگ های آبی معنوی با محافل بهتر کار می کنند. تغییر مسیر، شما در مورد روانشناسی رنگ در رابطه با شکل روانشناسی فکر می کنید می تواند به شرکت شما کمک کند تا یک ایده های متعدد را بیان کند.

۳- شکل‌ها را متناسب با کسب و کار خود انتخاب کنید

بعضی از شکل های آرم به طور طبیعی بهتر است زمانی که برای برجسته سازی صنایع خاص استفاده می شود. به عنوان مثال، شرکت هایی که خدمات گرا هستند، مانند افرادی که در حوزه آموزش، مراقبت از کودکان یا خیریه هستند، ممکن است از حلقه ها استفاده کنند، زیرا آنها گرما و انعطاف را نشان می دهند.در عوض، شرکت های بیمه، مالی و سایر صنایع محافظه کار که اعتماد کلیدی دارند، بیشتر احتمال دارد که مستطیل و مربع باشند.این به این دلیل است که این کسب و کارها به مشتریان خود نیاز دارند تا بتوانند به آنها اعتماد کنند تا سطح مشخصی از سرویس قابل اعتماد را ارائه دهند.انتخاب مربع و مستطیل می تواند مشتریان بالقوه را اطمینان دهد.

۴- مراقب شکل‌هایی که در فضاهای نادرست ایجاد می‌شوند باشید

اگر می خواهید از طراحی لوگوی خود برای ایجاد ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنید، باید هر جزئیات را در نظر بگیرید. این به معنی ارزیابی نه فقط آنچه که آشکارا آشکار در آرم شما ارتباط برقرار می کند، بلکه همان چیزی است که شکل های پنهان در فضای منفی نیز بیان می شود. همانطور که در بالا ذکر شد، FedEx نمونه ای است که اغلب به ذکر است که چگونه فضای منفی را می توان با استفاده هوشمندانه برای نشان دادن ایده های خاص. به درستی استفاده شده، فضای منفی می تواند به معنای اضافی در طراحی لوگو شما کمک کند، بدون اینکه علامت تجاری شما به نظر می رسد بیش از حد مبهم و یا بیش از حد پیچیده است.
آموزش طراحی لوگو

۵- همواره به تایپوگرافی توجه داشته باشید

صحبت از اشکال ظریف در طراحی آرم، به یاد داشته باشید که فونت یا تایپوگرافی شما انتخاب می کنید، اشکال خود را نیز داشته باشد. به عنوان مثال، شما می توانید حروف را انتخاب کنید که دارای منحنی نرم، آرام، و یا خشن، خطوط حرفه ای تر باشد. به دقت در مورد اینکه چه نوع چاپ شده ای را در مورد کسب و کار شما ارائه می دهیم، دقت کنید. به عنوان مثال، نوشتارهای زاویه ای مورب می توانند به عنوان با صدای بلند و پرخاشگرانه ظاهر شوند اما همچنین می توانند پویایی را نشان دهند. از سوی دیگر، افرادی که مایل به جوهر تازه و سرگرم کننده برای کسب و کار خود هستند، استفاده از نامه های پیچیده تر، اغلب استفاده می شود.

۶- شکل‌های مناسب را با هم ترکیب کنید

امروزه بسیاری از مارک ها به دنبال روش هایی برای تمایز خود از رقبا با استفاده از طراحی لوگو هستند. این می تواند به معنای استفاده از اشکال چندگانه در یک زمان باشد، نه تنها یک ایده واحد. با این حال، مهم نیست که آرم خود را با بیش از حد بسیاری از ایده های مخالف مخفی کنید.مخلوط کردن و تطبیق ترکیب های مختلف شکل های آرم، تایپوگرافی ها، رنگ ها و تصاویر می تواند به شما برای ایجاد انواع بی حد و حصر پیام های بصری کمک کند.فقط اطمینان حاصل کنید که تصویر اتمام ایجاد شده چیزی است که به طور موثر می تواند ارزش های اصلی شرکت شما را نشان دهد و آنچه شما امید به دست آوردن آن را به عنوان یک نام تجاری داشته باشید.

۷- ساده طراحی کنید

آخرین نکته و مهمترین نکته، یکی از مهمترین قوانین طلایی در طراحی لوگو همیشه “ساده نگه داشتن آن” است. با وجود اینکه خلاق هستیم و برخی از ایده های جدید را از بین می بریم، اگر شما اعدام را بیش از حد انجام دهید یا سعی کنید ایده های بیش از حد بسیاری را به یک آرم واحد برسانید، هیچ مشکلی وجود ندارد. یک روش عالی برای تست سادگی طراحی لوگو شما ایجاد کردن عناصری است تا اعتقاد داشته باشید که همان پیام را با اساسی ترین تصویر ممکن ارسال می کنید. همانطور که شما می توانید آن را به عنوان بی رحم و در مورد ویژگی های منحصر به فرد ترین تعریف، که شما نیاز به نشان دادن، فکر می کنم.
طراحی لوگو رنگی

تأثیر اشکال را در طراحی لوگوها دست کم نگیرید

طراحی لوگوهای ایده‌آل کار ساده‌ای نیست و به همین دلیل است که شرکت‌های متعددی در این زمینه حضور دارند تا به شما در بدست آوردن یک لوگوی مناسب برای نام تجاریتان کمک کنند. هنگامی که شما با یکی از این گروه‌های حرفه‌ای کار می‌کنید، بهتر است شروع به تفکر درباره همه عناصر مختلف و ارتباطات درون لوگوی خود کنید که باعث می‌شوند نام تجاری شما قابل تشخیص‌تر و به یاد ماندنی‌تر باشد از رنگ‌ها گرفته تا شکل‌ها. اشکالی که شما در طراحی خود بکار می‌برید به سرعت تبدیل به یک عنصر ذاتی پیامی می‌شود که شما قصد دارید به مشتریان شرکت خود و یا عموم مردم به طور کلی انتقال دهید.

هنگامی که روانشناسی اشکال را می‌فهمید، می‌توانید از دانش خود در مورد رفتار مشتری برای ایجاد یک نام تجاری قوی‌تر استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید توصیه های فوق در بالا برای مخاطبان غربی استفاده می‌شود. اشکال مختلف می‌توانند چیزهای مختلفی را به فرهنگ‌های گوناگون در سراسر جهان منتقل کنند. این بدان معنی است که شما و متخصصان مارکتان، نیاز به تحقیق دقیق در بازار هدف خود دارید تا اطمینان حاصل شود که ایده‌های خاص هنوز هم کار خواهند کرد. وقت آن است که نام تجاری خود را به شکل‌ها بسپارید!

آیا شما تجربه‌ای در این زمینه دارید؟ مشتاق شنیدن نظرات و تجربیاتتان هستیم.

راستی!

جهت اطلاع ار آخرین اخبار و آموزش های ما می‌توانید در کانال تلگرام چ یاب عضو شوید.

دانشجوی مهندسی برق💡 | علاقمند به فوتبال، تکنولوژی، دیزاین و برنامه‌نویسی