طراحی لوگو حرفه ای برای هر شرکت یا برندی می تواند در جذب مخاطبین و موفقیت های آینده آن نقش مهمی ایفا کند. لوگو ها در دنیای مدرن امروز، اهداف مختلفی را برای کسب و کارهای گوناگون دنبال می کنند. با طراحی یک لوگوی حرفه ای شما می توانید به راحتی پیام برندتان را به مخاطبین هدف برسانید اما اگر قرار است خودتان اقدام به ساخت لوگو کنید باید با اصول اولیه و تکنیک هایی که در طراحی لوگو حرفه ای موثرند، آشنا باشید.
پیش از اینکه ۵ تکنیک موثر برای طراحی لوگو حرفه ای در لوگوسازهای آنلاین را با هم بررسی کنیم بهتر است ابتدا با اهمیت لوگو در برندسازی و نقشی که در موفقیت کسب و کار شما دارد آشنا شوید.
لوگو چیست؟
لوگو تصویر یا نمادی مرتبط با برند و کسب و کار شماست که می تواند به طور موثر با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کرده و آنها را به سمت برندتان جذب کند. معمولاً بازاریابان، استراتژی های مشخصی برای شناساندن لوگوی شما به مخاطبین تان دارند تا از این طریق برندسازی کرده و از لوگو به عنوان ابزار بصری برای جذب مشتری و رسیدن به سود بیشتر استفاده کنند.
امروزه لوگو فقط یک نماد ساده برای تشخیص هویت یک برند یا محصولات و خدمات آن نیست بلکه ابزار موثر و قدرتمندی است که می تواند در برند سازی و تقویت تصویر ذهنی آن برند در مخاطب، مفید واقع شود. پس اگر قرار است از لوگوسازهای آنلاین برای طراحی لوگو خود استفاده کنید، توجه به اصول و تکنیک های ساخت لوگوی حرفه ای اهمیت بسیار زیادی دارد.
طراحی لوگو حرفه ای در لوگوسازهای آنلاین
اگر تا به حال با استفاده از لوگوسازهای آنلاین ، اقدام به ساخت لوگو کرده باشید حتما متوجه شدید که با توجه به پیشنهاداتی که در لوگو ساز ها به شما ارائه می شود، ساخت لوگو چندان مشکل نیست اما نکته اینجاست که برای خلق یک لوگوی حرفه ای با لوگوسازهای آنلاین، حتماً باید ۵ تکنیک زیر را در نظر بگیرید:
۱- زمینه کسب و کار خود را درست انتخاب کنید.
برای شروع طراحی لوگو در هر لوگو میکری از شما خواسته می شود که زمینه کاری یا صنعتی که مربوط به برند شما می شود را انتخاب کنید. انتخاب این زمینه کاری برای شروع طراحی لوگو در لوگو ساز آنلاین اهمیت زیادی دارد چون تصاویر و نماد هایی که به شما پیشنهاد می شود، ارتباط مستقیمی با صنعتی که انتخاب کردید دارند.
در برخی لوگوساز ها مانند logomaker , logomaster یا لوگونومی نرم افزار طراحی شده کاملاً هوشمند عمل می کند و زمانی که شما برند و صنعت خودتان را در ابتدای کار مشخص می کنید، تصاویر و نمادهای مرتبط به شما نمایش داده می شود تا بتوانید برای طراحی لوگو حرفه ای خود از آنها استفاده کنید.
۲- در انتخاب سبک لوگوی خود دقت کنید.
یکی از مهمترین نکاتی که برای طراحی لوگو باید در نظر بگیرید، سبک لوگویی است که می خواهید در لوگو میکر طراحی کنید. تکنیک هایی که برای طراحی لوگو نوشتاری وجود دارند نسبت به طراحی لوگو تصویری کاملا متفاوت اند.
در طراحی لوگوی نوشتاری شما باید نام اختصاری یا نام بلند برند خودتان را با یک فونت مناسب بنویسید و تایپوگرافی لوگوی خودتان را ویرایش کنید تا به شکل و رنگ دلخواهتان دربیاید.
در صورتی که برای طراحی لوگوی تصویری شما باید یک تصویر یا نماد مرتبط با برند تان را انتخاب کرده و آن را ویرایش کنید.
اگر قرار است یک لوگوی ترکیبی طراحی کنید باید در انتخاب هر دو فاکتور یعنی فونت و تصویر دقت لازم را داشته باشید.
۳- از لوگو ساز آنلاین استفاده کنید که ابزارهای مناسب برای طراحی لوگوی مورد نظر شما را داشته باشد.
توصیه می کنیم پیش از اینکه یک لوگو ساز آنلاین را برای طراحی لوگو حرفه ای خود انتخاب کنید، حتماً به چند نمونه لوگوی ساخته شده در آن نرمافزار نگاهی بیاندازید. به این ترتیب، متوجه خواهید شد که آیا با استفاده از این لوگو ساز آنلاین امکان طراحی لوگو مورد نظر شما وجود دارد یا خیر.
اگر نمونه لوگوهای طراحی شده، توجه شما را جلب کرد، وارد نرم افزار لوگو ساز آنلاین شده و ابزار های آن را بررسی کنید.
شما باید ابزار هایی را برای تغییر سایز نماد تصویر یا حروفی که برای خلق لوگو به آن نیاز دارید، مشاهده کنید همچنین ابزارهای مناسبی برای تغییر رنگ یا ایجاد گرادیان رنگی باید در لوگو ساز وجود داشته باشد.
اگر قصد طراحی لوگوی حرفه ای به سبک نوشتاری دارید و تایپوگرافی شما به زبان فارسی است، حتما باید مطمئن شوید که لوگو ساز آنلاینی که انتخاب کردید، ابزارهای لازم برای افزودن و ویرایش فونت های فارسی را داشته باشد.
یکی از بهترین لوگوسازهای آنلاین که میتواند در طراحی لوگو حرفه ای با حروف فارسی به شما کمک کند، برنامه لوگو ساز لوگونومی است که از چندین فونت فارسی متنوع پشتیبانی کرده و امکان طراحی لوگو نوشتاری حرفه ای به زبان فارسی را برای شما فراهم می آورد.
۴- برای طراحی لوگو حرفهای خود رنگ مناسب انتخاب کنید.
رنگ ها نقش مهمی در تعیین پیامی که قرار است به مخاطب از طریق لوگوی خود برسانید، ایفا می کنند. با انتخاب رنگ های پررنگ و روشن می توانید توجه مخاطبین تان را به سمت لوگو جلب کنید. با این حال توجه به این نکته مهم است که رنگ اصلی لوگوی شما از یک طرف باید با پیام برندتان و از طرف دیگر با سایر رنگ های فرعی به کار رفته در آن همخوانی داشته باشد.
به عنوان مثال اگر شما رنگ قرمز را به عنوان رنگ اصلی لوگو انتخاب کنید، احساساتی نظیر پر انرژی بودن و شادی را به بیننده منتقل خواهید کرد. بنابراین، بهتر است از رنگ قرمز برای برندهایی استفاده کنید که مخاطبین هدف آن جوانان هستند.
از طرف دیگر رنگ آبی بیشتر مرتبط با احساساتی مثل هوشمند بودن و متفکر بودن است. به همین دلیل است که بیشتر شبکههای اجتماعی مثل فیسبوک یا تلگرام، لوگوی خود را به رنگ آبی طراحی کردهاند.
۵- لوگوی خود را ساده طراحی کنید.
تمام طراحان گرافیک حرفه ای، یک عقیده و توصیه مشترک برای طراحی لوگو حرفه ای دارند: ساده بودن.
در حقیقت، زمانی شما توانسته اید یک لوگوی حرفه ای طراحی کنید که با ساده ترین عناصر موجود یعنی:
- یک نماد ساده و مرتبط
- یک یا حداکثر دو رنگ
- یک نوشته کوتاه که بیشتر از ۵ حرف نباشد
مخاطبین خودتان را تحت تاثیر قرار دهید.
در واقع، طراحی لوگوی شما باید آنقدر ساده باشد که مخاطب در همان نگاه اول جذب آن شده و در عین حال پیام لوگو را تشخیص دهد.
بنابراین اگر بخواهید با استفاده از رنگ های متعدد و فونت های ناخوانا که با تصاویر بسیار پیچیده همراه هستند، لوگوی خودتان را طراحی کنید، مطمئناً مخاطبین در برقراری ارتباط با آن دچار مشکل می شوند.
ساده بودن لوگو نه تنها پیام برند شما را به درستی به مخاطب میرساند بلکه به به یاد ماندنی و تاثیرگذار خواهد بود. اگر به لوگو های مشهوری مثل لوگوی برند نایک، لوگوی شرکت اپل، یا لوگوی سامسونگ نگاهی بیاندازید کاملاً متوجه سادگی و در عین حال تاثیرگذار بودن آنها خواهید شد.
مزیت دیگری که ساده بودن طراحی لوگو حرفه ای به همراه دارد، قابلیت استفاده از آن در هر ابعاد و اندازه ای است. در طراحی لوگو حرفه ای باید به این نکته توجه کنید که شما قرار است از این لوگو در پلتفرم های مختلفی استفاده کنید. بنابراین، لوگوی شما باید در هر اندازه ای که به عنوان مثال برای شبکه های اجتماعی و یا تبلیغات چاپی مورد استفاده قرار می گیرد، خوانا و واضح باشد.
جمع بندی
در این مقاله با ۵ تکنیک برای طراحی لوگو حرفه ای در لوگوسازهای آنلاین آشنا شدید. نکتهای که در انتها باید به شما یادآوری کنیم، طراحی لوگو حرفه ای در برخی لوگوسازهای آنلاین است که به شما امکان دانلود لوگو طراحی شده به فرمت وکتور یا برداری را میدهند. در حقیقت شما باید بتوانید لوگوی طراحی شده را با پسوند هایی مثل SVG یا PDF دانلود کنید تا امکان استفاده از فایل آن را در سایزهای مختلف بدون از دست دادن کیفیت داشته باشید.
ارسال پاسخ
نمایش دیدگاه ها