طبق تحقیقاتی که توسط Invodo صورت گرفته، کاربران اینترنت به طور متوسط نزدیک به ۱۹ ساعت در ماه وقت خود را به تماشای ویدیوهای اینترنتی اختصاص میدهند!
حتماً تیزرهای تبلیغاتی باحالتهای دوبعدی را در شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام دیدهاید که با شخصیتهای متحرک یا موشن طراحی شدهاند. معمولاً مخاطبین در فضای مجازی ترجیح میدهند فیلمهای جذاب را انتخاب و دنبال کنند. بنابراین برای جذب مخاطب، باید به سمت موشن گرافیک بروید.
قابلذکر است قبل از به وجود آمدن موشن گـرافیک، تصاویر بهصورت ایستا و ثابت بودند. و یا برای تبلیغات از فیلمبرداری با هزینه هنگفت استفاده میشد. با به وجود آمدن این هنر این امکان نیز به وجود آمد که تصاویر ثابت را به حرکت درآورید و با استفاده از صدا و رنگهای مختلف، جذابیت و محبوبیت کارها را چند برابر کنید.
در ادامه چند مورد از دلایل اصلی محبوبیت و اهمیت موشن گرافیک در عرصه هنر و تبلیغات را توضیح میدهیم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید…
محبوبیت موشن گرافیک با پیشرفت تکنولوژی
امروزه دیگر به دلیل پیشرفت بیسابقه فنّاوری، نمیتوان موشن گرافیک را از آن جدا کرد. تقریباً هر طرح گرافیکی که حرکت میکند و صدا دارد میتواند یک موشن گـرافیک بهحساب بیاید. یعنی تمامی موارد متحرکی که شما در اینترنت، تلویزیون، برنامههای موبایل، بازیهای کامپیوتری و … میبینید به دلیل موشن گرافیک میتوانند حرکت کنند!
از مزایای دیگر این هنر بسیار زیبا، میتوان موارد بسیاری را شرح داد. برای این اثر انتخابهای فراوانی وجود دارد و همین دلیل محبوبیت آن است. امروزه محبوبیت موشن گرافیک از هر زمان دیگری بیشتر است. آنها ابزارهای فوقالعادهای برای داستانگویی هستند، ولی همهشان بهطور یکسان و به یک روش تولید نمیشوند. میتوان گفت یک موشـن گرافیک مؤثر و متقاعدکننده عناصر زیادی را در خود جای داده است.
کاربرد نامحدود و همه جانبه
موشن گرافیک می تواند در تمامی بخش های برنامه های جدی و یا طنز، برنامه های اجتماعی، برنامه های آموزشی کودکان، بازی ها، و یا بخش سرگرمی مورد استفاده قرار گیرد.
این هنر تصویری می تواند در فرآیند بسته بندی و تولید یک محصول و یا حتی در تولید مجدد محصولات قدیمی که در بازار مورد استقبال قرار نمی گیرند، مورد استفاده قرار گیرد. همچنین می تواند در معرفی یک محصول یا برند جدید به مخاطبان کمک خوبی باشد.
موشن گـرافیک می تواند در جلب توجه مخاطب نسبت به نقاشی های غیر متحرک عملکرد بهتری داشته باشند این موضوع بیشتر در مورد کودکان صدق می کند، و حتی این امر می تواند اصلی ترین دلیلِ جذاب شدن کودکان به کانال های تلویزیونی انیمیشنی باشد.
برخی اوقات این ویژگی می تواند در مورد کودکان یا افرادی که بازۀ تمرکز پایینی دارند بسیار مفید باشد. بدین صورت که میتوان از طریق فایل های تصویریِ کارتونی توجه آنها را به موضوعات آموزشی جلب کرد و پس از آن، مدت طولانیتری در ذهن افراد باقی ماند.
گزینهای اقتصادی
هزینه های تولید فایل های تصویری موشن گرافیک نسبت به فایل های تصویریِ فیلم های واقعی بسیار پایین تر است، که این امر موجب محبوبیت دو چندان موشـن گرافیک در دنیای دیجیتال امروز شده است.
فایل های تصویری انیمیشن را می توان با چند شخصیت محدود و در محیط مشترک با استفاده از نرم افزارهای رایانه ای تولید کرد.
اما برای فیلم برداری فیلم های واقعی نیاز به بازیگران مرد و زن، گروه فیلم برداری، گروه تجهیزات، کارشناسان فنی و غیره می باشد که این امر خود موجب افزایش هزینه ها می شود.
موشن گرافیک فراتر از ارائه ی اطلاعات!
موشن گرافیک یک تجربه ی کوتاه و ساده است که نه تنها اطلاعات ارائه می دهد، بلکه داستانی هم روایت میکند. محتوایی که مهیج و قابل اشتراک باشد، به راحتی دهان به دهان خواهد شد. این یعنی اگر مـوشن گرافیک خوش ساخت باشد، میتواند شما را به اهدافتان برساند.
وقتی راجع به بازاریابی محتوا صحبت می کنیم، متوجه می شویم که نسبت به گذشته موقعیت ها و انتخاب های بسیار بیشتری به وجود آمده است. هیچ کس نمی تواند آینده را پیش بینی کند، اما با استفاده از موشن گرافیک می توانیم به بهترین شکل از فرصت استفاده کنیم.
جذب مخاطب
۶۵ درصد از بازدیدکنندهها بیش از سه چهارم ویدیو را تماشا میکنند که به مراتب بیشتر از مقداری است که آنان از یک محتوای متنی میخوانند. بنابراین اگر میخواهید که همهی پیامتان دریافت شود، موشـن گرافیک راهی است که میتواند شما را به این هدف برساند. [wpdiscuz-feedback id=”v9ojngu4xb” question=”میدونید که برای ما مهم هستید! اینجا بنویسید…” opened=”0″]تجربهی شما در این مورد چیست؟[/wpdiscuz-feedback]
مخاطبان شما به اشتراکگذاری ویدیوها ده برابر بیشتر از به اشتراکگذاری مقالات و عکسها علاقه دارند. ویدیوها به صورت مداوم خود را ابزاری قدرتمندتر در جذب توجه مخاطبان نشان میدهند. موشن گرافیک نیز از این موضوع مستثنی نیست. ویدیوهای فیسبوک ۱۳۵ درصد بیشتر نسبت به عکسهای همتای خود جذب مخاطب طبیعی دارند. این آمار و ارقام همگی اهمیت موشن گرافیک را به ما گوشزد میکند.
به وسیلهی موشـن گرافیک میتوانید دنیایی بدون محدودیت، خلق کنید. و در آن روایتی جذاب را به شکلی ماهرانه ارائه دهید. ارائهی هر محتوایی با کمک طراحی، به خصوص زمانی که این شیوه را با دیگر ابزار همچون انیمیشن ترکیب کنید، میتواند موفقیت شما را در بازاریابی محتوا تا حدود زیادی تضمین کند.
به اشتراکگذاری آسان
امروزه، دنیا در حوزهی بازاریابی محتوا گسترهی وسیعتری از تلفنهای هوشمند را نسبت به لپ تاپها و کامپیوترها به خود اختصاص داده است. در حقیقت، بیش از ۵۰ درصد کاربران ویدیوها را به وسیلهی موبایلها و تبلتهای خویش تماشا میکنند. امتیاز اصلی این شیوه آن است که هر ابزاری میتواند آن را اجرا کند. بنابراین شانس بیشتری را برای به دست آوردن مخاطب به شما میدهد.
شبکههای اجتماعی فرصتهای بسیاری برای ارائه و به اشتراکگذارده شدن محتوای شما در اختیارتان میگذارد. Snapchat مثال خوبی در این زمینه است. میتوان به بیش از صد میلیون ساعت تماشای ویدیو در فیسبوک و ده میلیارد ویدیو تماشا شده به صورت روزانه اشاره کرد. موشن گرافیک در این حوزه به شما امکان ساخت محتوایی جذابتر را نسبت به دیگر ابزار میدهد.
بهرهوری بالا
از دیگر دلایل اهمیت موشن گرافیک می توان به بهره وری بالای آن اشاره کرد. برای موفقیت در بازاریابی محتوا نیاز دارید که دو ویژگی مفید بودن و سرگرمکننده بودن را درون محتوای خود داشته باشید. در عصر کنونی رسانه، افراد به اطلاعات حقیقی، بیش از نظرات و حدس و گمان نیاز دارند. اگر بتوانید به این هدف به صورتی تأثیرگذار و دائمی دست یابید، موفق به جذب اعتماد مخاطبان و ایجاد ارتباط با آنها خواهید شد.
موشن گرافیک شما را قادر خواهد ساخت که اطلاعات پیچیده را به شکلی ساده ارائه دهید که برای عموم مردم قابل درک باشد و بتوانند آن را به زندگی شخصی خویش تعمیم دهند. مخاطبان این شیوه را به دلیل اینکه تماشای ویدیو ذاتاً جذاب است، دوست دارند.
موشن گرافیک نیاز به صرف وقت و انرژی زیادی از طرف مخاطب ندارد. آنان میتوانند با آرامش بنشینند و از تماشای محتوای آن لذت ببرند. این در حالی است که مخاطبان نیاز به صرف انرژی و وقت بیشتری برای خواندن محتوای متنی دارند.
همانگونه که در این قسمت اشاره شد، اهمیت موشن گرافیک در بازاریابی محتوا به دلیل ارائهی محتوای جذاب که میتواند توجه مخاطب را به اکثر محتوای تولید شده جذب کند، غیر قابل انکار است. همچنین قابلیت به اشتراکگذاری آسان برای مخاطبان باعث کسب موفقیتهای بیشتری برای شما خواهد شد. با استفاده از این شیوه شما محتوایی را ارائه خواهید کرد که مخاطبان از آن لذت برده و مایلند که این لذت را با دیگران نیز به آسانی به اشتراک بگذارند.
سخن پایانی
مسلما سازندگان محتوا و مصرف کنندگان آن هر دو علایق متفاوت و تغییرپذیری دارند. رسوم و شیوه ها در فضای اینترنت نسبت به هر جای دیگر سریعتر در حرکتند. با این حال، محبوبیت و اهمیت موشن گرافیک در حال افزایش است.
محتوای ویدیویی همیشه محبوب بوده و مـوشن گرافیک به بهبود این روند کمک بسیار مهمی کرده است. موشن گرافیک در میان سایر ویدیوها، گزینه ی میانی بسیار مناسبی است.
موشن گرافیک ها کوتاه هستند، پیام خود را به سادگی و کاملا موثر می رسانند و به جز دیده شدن، درخواست دیگری از بیننده ندارند. به عبارت دیگر موشن گـرافیک همه ی آن چیزی است که بازاریابی محتوا می توانست باشد.
امیدوارم که از خواندن این مطلب استفاده برده باشید. حتما نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما بنویسید…
راستی! تلگرام چ یاب رو برای با خبر شدن از آخرین دورههای آموزشی، محصولات و تخفیف های ویژه دنبال کنید.
سوالات متداول
موشن گرافیک چیست؟
موشن گرافیک ترکیبی از دو واژه موشن به معنی حرکت و گرافیک به معنی تصویر است؛ که توسط برنامه های گرافیکی ساخته میشود.
آیا این روش برای تبلیغات مناسب است؟
در موشن گرافیک میتوان محتوا را به صورت تأثیرگذارتر و جذابتر در زمان کوتاهتری و با شیوهای نوین به مخاطب ارائه داد. در این آثار دو هنر فیلم سازی و گرافیک با یکدیگر تلفیق شده است. و از قابلیت های انتقال محتوا و پیام استفاده می شود و بسیار برای تبلیغات برند مناسب است.
تعرفه ی سفارش موشن گرافیک
اگر به دنبال راهی برای تبلیغ برند خود هستید، چرا همین حالا دست به کار نمیشوید؟ سایت چ یاب تمامی خدمات مربوط به موشن گرافیک را به صورت حرفه ای و با قیمتی استثنائی ارائه میدهد. میتوانید نرخ سفارش موشن گرافیک را در صفحه خدمات موشن گرافیک مشاهده کنید!
انواع موشن گرافیک
- اینفو موشن
- استاپ موشن
- ویدیو موشن
ارسال پاسخ
نمایش دیدگاه ها