نریشن چیست ؟ و چرا باید از آن استفاده کنید؟

سفارش نریشن اقتصادی

طی سالهای گذشته افزایش مشغله‌ی انسان‌ها باعث شده است که به مرور از مطالعه‌ی متن فاصله بگیرند. اما با استفاده از راه های جایگزین می‌توانید جایگاه کسب و کار خود را در زندگی مخاطبان حفظ کنید! بدین صورت که می‌توانید مطالب مدنظر خود را در قالب یک فایل صوتی مانند نریشن یا یک فایل موشن گرافیک کوتاه در اختیار دیگران قرار دهید.

این نوع از به اشتراک گذاری مطالب معمولا با استقبال خوبی مواجه می‌شود. به عنوان مثال مخاطبان شما در حین رانندگی هم می‌توانند مطالب را گوش دهند و همچنان جزو دسته‌ی طرفداران شما باقی بمانند. اما راز ماندگاری این است که کلام و متن خود را به گونه‌ای کاملا حرفه‌ای و هنرمندانه بیان کنید تا مخاطبان جذب شما شوند.

یکی از بهترین راه‌های تولید محتوا و به اشتراک گذاری این است که محتوای شما به شکل صوت منتشر شود. صوتی حاوی اطلاعات مفید و حرفه ای که در زمان صرفه‌جویی کند. اگر مایل به تولید چنین محتوایی هستید؛ مناسب ترین نسخه برای شما قطعا نریشن است. اما بهتر است بیشتر با نریشن آشنا شوید و در انتها تصمیم گیری کنید. همراه ما باشید…

نریشن چیست ؟

نریشن (narration) به معنای گویندگی، هنر تبدیل متون مختلف به کلامی تاثیرگذار است؛ به گونه‌ای که اطلاعات مفید و مورد نیاز را در زمانی کوتاه و کاملا کاربردی به مخاطب منتقل دهد. در بسیاری از موارد مخاطب ما علاقه‌ای به خواندن متن ندارد و این مسئله ممکن است باعث شود مخاطب، بسیاری از مطالب مهم را به راحتی از دست دهد.

نریشن با روایت یک قصه و توضیحات کلامی، باعث جذب ناخودآگاه مخاطب می‌شود. بازاریابی شنیداری جزء بهترین و موثرترین انواع بازاریابی محسوب می‌شود که هیچ کسب و کاری نباید از قدرت آن غافل شود. درنتیجه می‌توان گفت نریشن یکی از بهترین راهکارهای مناسب جهت بازاریابی است.

دوره های اموزشی برنامه نویسی

گوینده یا نریتور کیست؟

نریتور به افرادی گفته می‌شود که از استعداد صدا و لحن بسیار خوبی برخوردار هستند و توانایی گویندگی و روایت صوتی داستان را دارا می‌باشند.

گویندگان و نریتور های بسیاری با زبان و لهجه های متفاوتی وجود دارند که با توجه به نوع پروژه ها، مورد استفاده قرار میگیرند. در اکثر پروژه‌ها انتخاب گویندگان توسط کارفرما انجام می‌گیرد و کارفرما با توجه به متن محتوا و کسب و کار خود، گوینده‌ای مناسب انتخاب می‌کند.

از صدای این گویندگان در موشن گرافیک، پادکست های صوتی، دوبله و حتی مجری گری نیز استفاده می‌شود. همچنین در صداگذاری فیم های آموزشی، صدای گویندگان برتر و خوش صدا به عنوان جاذبه‌ای برای جلب نظر مخاطب استفاده می‌شود.

گوینده یا نریتور cheyab.ir - سفارش نریشن

چرا باید از نریـشن استفاده کنیم؟

آنچه که در فیلم‌های تبلیغاتی خیلی اهمیت دارد این است که متن نریشـن گویا و صریح باشد و بتواند بیننده را به هدف مورد نظر بیشتر نزدیک کند و اصطلاحا مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کند. همانطور که در قسمت نریشن چیست گفته شد، صداگذاری نیز در تبلیغات می تواند نقش بسزایی داشته باشد. یک صدای با کیفیت و جذاب، ابزار قدرتمندی است که می‌تواند به اثر تولیدی شما، جانی تازه ببخشد. گوینده باید داستان مورد نظر شما را به معنای واقعی کلمه روایت کند، وجود صدای مناسب تأثیرات شگفت انگیزی روی مغز می‌گذارد و بار شناختی را کم می‌کند؛ به همین دلیل مغز می‌تواند اطلاعات را سریعتر پردازش کند و درنتیجه کسب و کار شما بهتر مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد.

نحوه تولید و ساخت نریشن

نریشین ها اغلب در استودیو های مجهز توسط افراد متخصص ضبط می‌شوند و پس از طی کردن مرحله تدوین اولیه، با کیفیتی بالا و خوب، به دست تدوین‌گر اصلی کار می‌رسند. تدوین‌گر اصلی هم با توجه به فضای کار با اضافه کردن افکت های صوتی و زیر صداهای متناسب مانند یک موزیک ملایم، جلوه و روحی تازه و به کار می‌بخشد. در نتیجه یک خروجی هماهنگ و خوشایند متشکل از صدا و تصاویر به مشتری تحویل داده می‌شود.

تعرفه سفارش نریشن

از آنجایی که گفتیم تولید نریشن کاری حرفه‌ای است و نیازمند تجهیزات؛ در نتیجه تیم چندرسانه‌ای چ یاب تولید نریشن برای کسب و کار شما را با مناسب ترین قیمت انجام می‌دهد. در مراحل تولید نریشن، ما از صدای برترین گویندگان و صداپیشگان استفاده می‌کنیم. اما چرا باید از خدمات سایت ما استفاده کنید؟ و تفاوت ما با بقیه چیست؟

نکته‌ی دیگری که در نریشن اهمیت زیادی دارد؛ این است که کیفیت نریشن به خوبی حفظ شود و با استفاده از تصاویر و موزیک های مناسب ارتباطی ماندگار با مخاطب برقرار کند؛ که این مسئله در تمامی نریشن های تولیدی چ یاب به چشم می‌خورد. اگر می‌خواهید کسب و کار خود را حرفه‌ای تر به دیگران معرفی کنید، می‌توانید در صفحه خدمات موشن گرافیک، تعرفه‌ها را مشاهده کنید و سفارش خود را در کوتاه ترین زمان ثبت و دریافت کنید. همچنین با مشاهده‌ی لیست قیمت‌ها متوجه می‌شوید که دلیلی برای تاخیر انداختن در تولید نریشن وجود ندارد!

کلام نهایی

در این مقاله متوجه شدید که نریشن چیست و کاربردهای آن به چه صورت است. امیدوارم که این مطلب مورد توجه و استفاده‌ی شما قرار گرفته باشد. اگر تجربه‌ای در زمینه‌ی تولید و یا استفاده از نریشن دارید، خوشحال می‌شویم با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید پیشنهادات و انتقادات خود را در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

راستی! جهت اطلاع از تخفیف‌ها و آموزش‌های ما می‌توانید در کانال تلگرام چ یاب عضو شوید.


سوالات متداول

نریشن چیست؟

گوینده یا نریتور کیست؟

چرا باید از نریشن استفاده کنیم؟

تعرفه ی سفارش نریشن

مهندس صنایع | علاقمند به گرافیک و موشن گرافیک