مولفه های اصلی ادوبی انیمیت را بهتر بشناسید – فریم ها و لایه ها

آموزش ادوبی انیمیت

برای کار با نرم افزار ادوبی انیمیت و ساخت پروژه های گرافیکی شما ابتدا باید ابزار و مولفه های اصلی این نرم افزار رو خوب بشناسید و بتونید از اون ها استفاده کافی رو ببرید.

در قسمت اول با تایم لاین و فریم ها از این مولفه ها آشنا شدید. در این قسمت هم شما با مولفه های نرخ فریم در ادوبی انیمیت ، آنین اسکینینگ و لایه ها آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

همچنین دوره آموزش ادوبی انیمیت مقدماتی هم به طور کاملا رایگان از لینک زیر قابل دسترسی است، امیدواریم یادگیری را زودتر شروع کنید…

 

نرخ فریم در ادوبی انیمیت

نرخ فریم (سرعتی که انیمیشن در ادوبی انیمیت پخش می شود) با تعداد فریم در ثانیه اندازه گیری می شود. یک فریم بسیار آهسته باعث می شود که انیمیشن پرش داشته باشد، در حالی که یک نرخ فریم خیلی سریع جزئیات انیمیشن را تار می کند. نرخ ۲۴ فریم در ثانیه تنظیم پیش فرض برای اسناد جدید انیمیت است و معمولاً بهترین نتایج را در وب می دهد. (میزان استاندارد برای تصاویر متحرک نیز ۲۴ فریم در ثانیه است.)

نرخ فریم ها در ادوبی انیمیت

پیچیدگی انیمیشن و سرعت رایانه ای که انیمیشن را پخش می کند بر نرمی و روانی پخش آن تاثیر گذار است . برای تعیین نرخ فریم بهینه ، انیمیشن های خود را بر روی رایانه های متنوعی با قابلیت پردازش متفاوت آزمایش کنید. از آنجا که شما فقط یک نرخ فریم را برای کل پروژه انیمیت تعیین می کنید ، قبل از ایجاد انیمیشن های خود حتماً نرخ فریم مورد نظر را انتخاب کنید. سرعتی که هد پخش در آن در تایم لاین حرکت می کند.

دوره های اموزشی برنامه نویسی

ایزینگ

ایزینگ یا آزادی حرکت یک تکنیک برای اصلاح روشی است که ادوبی انیمیت مقادیر خاصیت را بین فریم های کلیدی خاص در یک حرکت محاسبه می کند. بدون ایزینگ ، انیمیت اشیاء متصل شده را با همان سرعت در هر قاب انیمیشن حرکت می دهد. با ایزینگ ، شما می توانید سرعت اشیاء در حال حرکت را تنظیم کنید تا حرکات طبیعی تر به نظر برسد و انیمیشن های پیچیده ای ایجاد کند. این عمل یک منحنی ریاضی است که روی مقادیر خاصیت یک حرکت اعمال می شود.

ایزینگ در ادوبی انیمیت

اثر نهایی حرکت نتیجه ترکیب طیف وسیعی از مقادیر خاصیت در منحنی حرکتی و ایزینگ است که باعث می شود اشیاء متحرک کند و سریع شوند ، سریع و آهسته شروع شوند یا ترکیبی از این جلوه ها باشد.

به عنوان مثال ، وقتی تصویر یک اتومبیل را در سراسر صفحه حرکت می دهید، ماشین به آرامی از حالت توقف شروع به حرکت می کند و به تدریج سرعت خود را افزایش می دهد، شتاب باعث ایجاد ایزینگ می شود. خاصیت ایزینگ در یک لایه بر تمام اجزای آن لایه تاثیر اعمال می شود.

آنین اسکینینگ

Onion Skinning یا پوست پیاز برای مقایسه فریم های قبلی و بعدی و تنظیم اشیاء در فریم کنونی استفاده می شود. وقتی این گزینه خاموش است (تنظیم پیش فرض)، یک فریم از دنباله انیمیشن به طور همزمان در صحنه ظاهر می شود.

فریم نمایش داده شده مربوط به محل پخش در تایم لاین است. وقتی آنین اسکینینگ فعال می شود ، فریم در زیر پلی هد به رنگ کامل ظاهر می شود ، در حالی که فریم های اطراف کمرنگ می شوند، گویی هر فریم روی یک برگه پوست پیاز شفاف کشیده شده است و ورق ها روی هم جمع شده اند.

آنین اسکینینگ در ادوبی انیمیت

فریم های کم رنگ قابل ویرایش نیستند. آنها صرفاً به عنوان یک مرجع بصری نمایش داده می شوند.

لایه ها

لایه ها به شما کمک می کنند تا آثار هنری را در پروژه انیمیت خود سازماندهی کنید. شما می توانید اشیاء را روی یک لایه رسم کرده و ویرایش کنید بدون اینکه روی لایه دیگری تأثیر بگذارد. در مناطقی از صفحه کاری که هیچ چیزی روی یک لایه نیست ، می توانید از طریق آن به لایه های زیر مراجعه کنید. برای ترسیم، رنگ آمیزی، یا ایجاد یک لایه یا پوشه جدید، لایه موجود در تایم لاین را انتخاب کنید تا فعال شود. نماد مداد در کنار نام لایه یا پوشه در تایم لاین نشان می دهد که لایه یا پوشه فعال است.

لایه ها در ادوبی انیمیت

فقط یک لایه می تواند همزمان فعال باشد – اگرچه بیش از یک لایه می تواند همزمان انتخاب شود. وقتی یک پروژه انیمیت ایجاد می کنید ، فقط یک لایه دارد. برای سازماندهی آثار هنری ، انیمیشن و سایر عناصر موجود در پروژه خود ، لایه های بیشتری اضافه کنید. همچنین می توانید لایه ها را پنهان ، قفل یا تنظیم مجدد کنید.

تعداد لایه هایی که می توانید ایجاد کنید فقط با حافظه رایانه محدود می شود و لایه ها حجم کار خروجی شما را افزایش نمی دهند. فقط اشیایی که در لایه ها قرار می دهید به اندازه پروژه اضافه می شوند. برای ایجاد جلوه های پیچیده، از لایه های راهنما و لایه های ماسک استفاده کنید.

لایه راهنما

برای تراز کردن اشیاء هنگام نقاشی در ادوبی انیمیت ، لایه های راهنما ایجاد کنید و اشیاء را در لایه های دیگر با اشیایی که در لایه های راهنمای ایجاد می کنید قرار دهید. هر لایه می تواند یک لایه راهنما باشد. لایه های راهنما یک نماد راهنما را در سمت چپ نام لایه نمایش می دهند. لایه های راهنما صادر نمی شوند و در یک پروژه SWF منتشر شده نیز ظاهر نمی شوند.

لایه راهنما

اگرچه نمی توانید یک لایه بین حرکت یا لمس سینماتیک معکوس را روی یک لایه راهنما بکشید ، می توانید یک لایه معمولی را روی یک لایه راهنما بکشید. این لایه راهنما را به یک لایه راهنمای حرکت تبدیل می کند و لایه عادی را به لایه راهنمای حرکت جدید پیوند می دهد.

لایه ماسک

لایه های ماسک شامل اشیاء هستند که به عنوان ماسک برای مخفی کردن بخش های انتخاب شده از لایه ها در زیر آنها استفاده می شود. فقط بخشی از لایه ماسک که توسط ماسک پوشانده نشده است قابل مشاهده است.

لایه ماسک

تا اینجا با مولفه های اصلی و کاربردی در نرم افزار ادوبی انیمیت آشنا شدید و در این مطلب نیز فریم در ادوبی انیمیت را بررسی کردیم. لازم به ذکر است که در نسخه جدید نرم افزار ادوبی انیمیت بروزرسانی هایی هم در بخش های مختلف نرم افزار ایجاد شده که می توانید در مطلب ادوبی انیمیت با ویژگی های جدید این بروزرسانی ها را به طور کامل ببینید.

در بخش آموزش ها می توانید از دوره آموزشی رایگان این نرم افزار هم دیدن فرمایید. نظرات و پیشنهادات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

 

جهت اطلاع از آخرین اخبار و آموزش های ما می‌توانید در کانال تلگرام عضو شوید.

مهندس صنایع | علاقمند به گرافیک و موشن گرافیک